Skip to main content
Beantwoord

Geen internet in UK en Ierland

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Vandaag door Engeland naar Ierland gereden. Sinds ik de ferry afreed in Harwich geen mobiel internet meer. Hoe kan dit worden opgelost? In de instellingen staat alles vrij dus geen blokkades.

Beste antwoord door WvSchie

Heren bedankt voor het meedenken. Inmiddels opgelost. Blijkt een instelling in de iPhone te zijn waar je dataroaming kan aan en uitzetten. Deze is te vinden onder instellingen, mobiel netwerk en dan bij simkaarten. Wellicht kunnen anderen hier ook iets mee.

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@WvSchie, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je van Engeland naar Ierland aan het rijden bent, verloopt de reis goed? Wel zo fijn als je ook internet hebt, ik geef je graag meer duidelijkheid! Het zou kunnen dat op die locatie de afstand tot de mast best ver is, waardoor je internet minder stabiel is. In een rijdende auto wordt er ook vaak van mast gewisseld, je toestel probeert natuurlijk verbinding te maken met de dichtsbijzijnde mast. De drukte op de mast kan ook een rol spelen (hoe veel mensen er tegelijkertijd met dezelfde mast verbonden zijn). 

Ik heb gelijk gekeken in je account en ik zie dat je nog wel voldoende data hebt, wat je ook kunt gebruiken in Ierland. Ook zie ik verder geen blokkades of andere bijzonderheden. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Ik hoor graag of het dan wel werkt! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 21 april 2025

Hoi Pharwin,

ik ben zaterdagavond in Ierland aangekomen, en vanaf het moment dat ik in Engeland de ferry afreed werkte het internet niet meer. Ik gebruik een maand oude iPhone 16 waarvan de software up to date is.

Kan het zijn dat ie problemen heeft met het feit dat er nu zowel een e-sim als gewone simkaart gebruikt? Beide gewoon mijn eigen nummer. Bij de installatie vroeg ie of ik de esim wilde gebruiken. Gedaan maar ook de gewone simkaart in het toestel gedaan.

Verder heb ik de voorgestelde procedure van herstellen van de netwerkinstellingen en het opnieuw opstarten van de telefoon gedaan. Beide geen verbetering.

Mijn zoon heeft geen problemen met zijn Ben abonnement. Ik kan hem wel bellen en heb dan contact via Eir-netwerk hier in Ierland.

heb je nog mogelijke oplossingen?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8993 reacties
  • 21 april 2025

Als je wel kunt bellen maar geen internet gebruiken, kijk dan even bij de settings van je Iphone welke simkaart het toestel gebruikt voor bellen/sms en welke voor data. Dat zou wel eens de verkeerde voor data kunnen zijn.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 21 april 2025

Heren bedankt voor het meedenken. Inmiddels opgelost. Blijkt een instelling in de iPhone te zijn waar je dataroaming kan aan en uitzetten. Deze is te vinden onder instellingen, mobiel netwerk en dan bij simkaarten. Wellicht kunnen anderen hier ook iets mee.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen WvSchie, superfijn dat je het inmiddels hebt weten op te lossen en bedankt voor het delen van de oplossing. Ik wens je nog heel veel plezier in het buitenland en mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je! đŸ˜„

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen