Skip to main content
Beantwoord

gesprek valt weg na 1 minuut bellen

  • 5 maart 2025
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Zodra ik iemand bel of gebeld wordt, valt het gesprek weg. Verbinding gaat kraken en verbinding wordt uiteindelijk verbroken. Super irritant. Ik moet mobiel goed bereikbaar zijn vr m’n werk. Ben al in de winkel geweest van Odido en ze hebben m’n simkaart al vernieuwd maar nog steeds hetzelfde probleem. Dit probleem sinds vorige week en sinds we glasvezel van Odido hebben. Vroeger nooit problemen met m’n mob verbinding gehad. Vanavond medewerker van jullie aan de tel gehad maar weer verbrak de verbinding. Graag zsm hulp. 

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@vief40 dank voor de toelichting! Begrijp ik het goed dat je dit probleem alleen op je thuisadres ervaart? Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie dat de dekking van 3G/4G optimaal is bij je thuisadres, alleen 5G-dekking is niet aanwezig. Wel zie ik dat er de afgelopen tijd werkzaamheden zijn geweest om de kwaliteit van het netwerk bij jou in de buurt te verbeteren, maar dat het inmiddels al is opgelost. Kun je voor me checken of je toestel automatisch verbinding maakt met 5G? Zou je dat alleen kunnen instellen op 3G/4G? Wellicht dat dit voor wat verbetering zorgt! 

Zo niet, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!

Bekijk origineel

7 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21555 reacties
  • 5 maart 2025

Hallo ​@vief40 

Kun je de simkaart eens in een andere telefoon testen? En indien dit ook niet de oplossing is ervaar je dit ook op andere locaties in Nederland?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

Dat heb ik gedaan, maar dat maakt niks uit. Een vriend van mij was hier net. Hij heeft ook Odido en hij zegt dat het netwerk bereik hier maar één streepje aangeeft. Wij konden elkaar hier niet bellen, alleen via whatsapp. hoe kan dit? Ik heb dit nooit eerder gehad, maar sinds wij glasvezel hebben krijg ik opeens problemen?


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21555 reacties
  • 5 maart 2025

@vief40 

Glasvezel staat hier los van. Je geeft aan dat je vriend bij jou was en dat het bereik bij jou slecht is.

Kan jij dit eens ergens anders testen? Misschien ook met een andere telefoon.


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@vief40 van harte welkom op onze Community! Ik snap heel goed dat je goed bereikbaar moet zijn en ik kijk graag met je mee naar een oplossing! Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Begrijp ik het goed dat het probleem zich ook voordoet als je je simkart in een ander toestel plaatst? Dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. Die kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Of je kunt langsgaan in 1 van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel?  Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld!

 

 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Vandaag ben op diverse andere adressen geweest. Mijn netwerk verbinding geeft daar op mijn mobiel 3 verticale streepjes aan, prima bereik. Ik ben nu thuis en hier geeft t 1 klein verticaal streepje aan. Ik kan niet eens meer uitbellen. Geen bereik. 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 6 maart 2025

Het ligt niet aan mijn telefoon, ook niet aan de sim. Die is inmiddels vernieuwd bij jullie in de winkel heeft niet geholpen. Opnieuw opstarten al 3 x gedaan, helpt ook niet. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 4163 reacties
  • Antwoord
  • 7 maart 2025

Hi ​@vief40 dank voor de toelichting! Begrijp ik het goed dat je dit probleem alleen op je thuisadres ervaart? Ik heb gelijk gekeken op onze dekkingskaart en ik zie dat de dekking van 3G/4G optimaal is bij je thuisadres, alleen 5G-dekking is niet aanwezig. Wel zie ik dat er de afgelopen tijd werkzaamheden zijn geweest om de kwaliteit van het netwerk bij jou in de buurt te verbeteren, maar dat het inmiddels al is opgelost. Kun je voor me checken of je toestel automatisch verbinding maakt met 5G? Zou je dat alleen kunnen instellen op 3G/4G? Wellicht dat dit voor wat verbetering zorgt! 

Zo niet, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/mobiel/netwerk/dekking. Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem' zodat een netwerkspecialist de situatie op jouw locatie kan onderzoeken en verklaren. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier alle details van je situatie invult en met name een voorbeeld van een exacte datum en tijdstip waarop dit probleem zich voordoet en waarop je geen of traag internet had, niet kon bellen of een slechte gesprekskwaliteit ervoer. Onze netwerkspecialisten zullen de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip dan verder voor je onderzoeken en nemen binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit! 

Gaat dat lukken? Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen