Skip to main content
Beantwoord

Geen internet in het buitenland


Ik ben op dit moment in het buitenland, en heb helaas geen service. Heb alles al handmatig geprobeerd maar tevergeefs nog steeds geen verbinding. Hierdoor lukt het mij ook niet om telefonische contact op te nemen met de klantenservice ivm geen service. 

Is er iemand aanwezig die de blokkade ervan af kan halen aub! 

Beste antwoord door eric

heb je toevallig een betalingsregeling? Dan wordt roaming ook geblokkeerd.

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9342 reacties
  • Antwoord
  • 30 januari 2025

heb je toevallig een betalingsregeling? Dan wordt roaming ook geblokkeerd.


Beste Eric, 

ja kunnen jullie deze blokkade eraf halen? 

ik kan momenteel ook niet gebeld worden. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Iris, ik zie nu dat je ook een eigen topic hebt geopend. Ik heb zojuist gereageerd in een ander topic waar je een reactie achter had gelaten. Ik heb de blokkade zojuist voor je opgeheven. Lukt het nu om weer verbinding te maken? Ik hoor het graag van je. Zie hieronder mijn eerste reactie in het andere topic:

'’Goedemorgen ​@Iris.Bosma.26, welkom op de Community en ik hoop dat je een goed verblijf hebt in het buitenland! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie inderdaad een blokkade op international roaming. Ik heb de blokkade meteen voor je verwijderd. Je moet nu weer (handmatig) verbinding kunnen maken met een van de netwerken daar. Laat je het me weten of het is gelukt? Ben je buiten de EU? Kijk dan vooral op deze pagina in Mijn Odido of je wellicht een databundel moet aanschaffen. Ik hoor het graag van je en ik wens je nog een hele mooie tijd daar! πŸ˜Š'’


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 april 2025

Kan iemand mijne ook deblokkeren?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Shaiim, van harte welkom op de Community! Ik help je met alle plezier verder om je weer online te krijgen. Zet je je 06-nummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan ga ik voor je aan de slag! πŸ˜„


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 30 mei 2025

​@Marciano van Odido 

Kan iemand mijn internet blokkering opheffen??? Jullie houden niet eens aan jullie eigen afspraken


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8086 reacties
  • 30 mei 2025

Beste ​@Shaiim  Welke afspraken? Heb je nog of alweer een blokkade?

Heb je al de gegevens al ingevuld zoals  de moderator je heeft gevraagd?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@Shaiim, van harte welkom op onze community! Wel zo fijn als je gebruik kan maken van onze diensten in het buitenland, ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie dat je een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt altijd een blokkade voor Roaming ingesteld op je abonnement, om extra kosten te voorkomen. Geen zorgen, we zijn hier niet de moelijkste in. Ik wou de blokkade voor je verwijderen, maar ik zie dat het inmiddels al is gedaan. 

Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer naar behoren moeten werken! Zo niet, verbind dan handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. 

Laat je weten of het is gelukt? Ik hoor het graag van je! 


Hi Odido! 
het probleem speelt bij mij nu ook weer. Kunnen jullie deze blokkade eraf halen voor het buitenland? 
 

ik hoor het graag! 
 

Groetjes, 

Iris Bosma


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Iris.Bosma.26, ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in het buitenland! Ik heb direct met je meegekeken. Ik zie dat er gisteren wat wijzigingen zijn geweest en dat er geen blokkade (meer) op je account staat. Heb je inmiddels weer verbinding kunnen maken? Zo niet, probeer dan de volgende stappen:

  • Zet vliegtuigstand aan en uit
  • Zet roaming aan
  • Verbind handmatig met 1 van deze netwerken: Orange, Proximus of Telenet
  • Lukt het hiermee niet? Reset dan je netwerkinstellingen via de instellingen van je telefoon

Laat je het me weten of het is gelukt? πŸ˜Š


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen