Skip to main content
Beantwoord

Alcatel Mifi router

• 30 december 2024
  • 29 reacties
  • 205 Bekeken

Hoi,

Ik heb een mifi Alcatel router en ik had een nieuwe simkaart gehad in de winkel omdat de oude kwijt was geraakt. 

Alleen hij doet het niet. De oude inmiddels teruggevonden maar beide kunnen geen verbinding maken met internet. 

Zou fijn zijn als dit relatief snel opgelost kan worden aangezien ik momenteel niet in staat ben om naar de winkel te gaan. En we hebben een overstap van internetprovider voor gewoon wifi thuis alleen er is iets misgegaan en nu zitten we voorlopig zonder internet, dankzij solcon en kpn. Jullie zijn dus mijn laatste hoop😂

Groetjes Rianne 

Beste antwoord door eric

Als je een 4g voor thuis abonnement hebt dan gebruik je een andere Access Point Name. Dat staat ergens onder de instellingen/ mobiele netwerken. Als dit niet FMS is dan zal mobiel internet niet werken voor de aangesloten wifi apparaten. Zoek anders even in de handleiding van je mifi waar deze setting precies zit.

Bekijk origineel

29 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 30 december 2024

Ik denk dat de APN niet goed staat voor de Mifi router.  Voor 4G voor thuis moet dat zijn “FMS”

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 30 december 2024

Ik weet eigenlijk niet wat je hiermee bedoeld.

Apn en fms termen ken ik niet.

Ik weet alleen dat het wel lukt om in te loggen. Maar dat hij aangeeft geen verbinding te hebben met internet 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 30 december 2024

Gewoon met de codes op het Alcatel routertje

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 30 december 2024

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • Antwoord
  • 30 december 2024

Als je een 4g voor thuis abonnement hebt dan gebruik je een andere Access Point Name. Dat staat ergens onder de instellingen/ mobiele netwerken. Als dit niet FMS is dan zal mobiel internet niet werken voor de aangesloten wifi apparaten. Zoek anders even in de handleiding van je mifi waar deze setting precies zit.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RianneBok wat leuk dat je beschikt over een Mifi router, wel zo fijn als die het doet! Ik heb gelijk gekeken bij het 097-nummer uit je profiel en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden. Ook zie ik dat je nog beschikt over voldoende data. Dubbelcheck: maak je wel gebruik van de juiste simkaart? Ik zie bij het nummer dat het simkaartnummer eindigt op ***3732. Is deze simkaart ook in je router geplaatst? 

Ik hoor het graag van je! 😄

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 31 december 2024

Hoi,

Ja de simkaart is in de router geplaatst. Ik heb het helaas bij het verkeerde topic gezet want ik heb geen 4g voor thuis. Maar de kleine Alcatel mifi router die je overal mee naar toe kunt nemen.

De simkaart is erin geplaatst ik heb gisteren gebeld met de klantenservice en alle stappen doorlopen maar het werkt nog steeds niet. Deze meneer gaf aan dat ik naar de winkel zou moeten omdat het kan dat het aan de router ligt, iets met een corrupte simkaart maar ik ben mobiel niet in staat naar de winkel te gaan. Dus dat is een beetje problematisch 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 31 december 2024

Stop de simkaart dan eens in een gewoon mobiel toestel. Zo sluit je ook de mifi uit.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 7 januari 2025

Goed idee, ga ik doen

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 27 januari 2025

In de smartphone werkt het wel 

Maar wat nu? Ik heb een mifi nodig voor camerabeelden op de paardenstal en mijn telefoon neem ik graag mee terug naar huis om de beelden daadwerkelijk te kunnen bekijken op afstand 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 27 januari 2025

Waarom is het eigenlijk niet meer mogelijk om te chatten? Dit abbonement heb ik afgesloten op basis van de mogelijkheid tot chatten. De chatfunctie doet het al die tijd al niet. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 27 januari 2025

Zorg dat je in de Mifi de juiste APN gebruikt: internet.mobiel

Geen idee wat je bedoelt dat je dit abonnement hebt afgesloten op basis van een chat mogelijkheid. Sales en support zijn sowieso verschillende kanalen. Maar uiteindelijk kan de chat ook niet meer melden dan wat de klantenservice al heeft aangegeven en de tips die je hier op het forum krijgt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 27 januari 2025

Ik kan geen apn aanpassen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RianneBok als de simkaart wel werkt in je toestel, ligt het vermoedelijk aan (de instellingen) van de Mi-Fi Router. Kun je de simkaart in je toestel plaatsen en vervolgens de APN naam aanpassen? Dit kan bij instellingen > mobiele netwerken > namen toegangspunten. Daar zou internet.mobiel moeten staan. Zo niet, dan kun je dit aanpassen. Plaats de simkaart daarna weer in de router. 

Ik hoor graag of het dan wel werkt! 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Dit bedoel je denk ik?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Maar zonder succes 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8618 reacties
  • 28 januari 2025

Ja, dat staat correct in je mobiel, maar waar je moet kijken is in de Alcatel MIFI. Aangezien daar de mobiele simkaart in zit en dat apparaat verbinding met het mobiele netwerk moet maken via die APN.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Ja, en daar kan ik dus niet kijken, eerst moest ik hem in het apparaat stoppen en de instellingen veranderen l, daarna weer in de router stoppen 

Met apparaat neem ik aan dat het dan om een telefoon gaat.

In de router kan ik niks veranderen in de instellingen. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Schijnbaar werkt dat dus hetzelfde Erik? Maar wat moet ik als naam invullen. En kan ik daarna wel weer switchen naar mijn gewone wifi verbinding thuis?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

Ik heb als naam internet gebruikt als apn internet.mobiel werkt nog steeds niet. 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 28 januari 2025

En ja ik heb het simkaart even uit de mifi gehaald na het instellen

.en opnieuw opgestart 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@RianneBok yes dat is inderdaad wat ik bedoelde. Dank voor het testen en delen van de resultaten! Begrijp ik het goed dat de simkaart ook niet werkt in je toestel? Zal ik anders een nieuwe simkaart voor je bestellen? Deze kun je dan binnen 3 werkdagen bij je thuis verwachten. Of kunt langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het koppelen en activeren van een nieuwe simkaart. 

Laat maar gerust weten wat je zou willen!

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 19 reacties
  • 30 januari 2025

Hi Pharwin,

De simkaart deed het wel in het toestel. De grap is dat het is gekomen toen ik een nieuwe simkaart van jullie heb ontvangen. De oude heb ik weer gevonden en beide simkaarten werken niet meer in de Alcatel router. Dus ik ben bang dat een derde simkaart niet gaat werken. Maar bedankt voor de optie. Correct me if im wrong

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen