Skip to main content

Paar dagen geen mobiel internet

• 30 september 2024
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Ik heb sinds een week geen mobiel internet (5G). Enige wat helpt is vliegtuigstand aan en uit en dan heb ik voor paar seconden verbinding en daarna valt het weer weg.

Ik was van de weekend in Brabant ook daar geen verbinding, Tilburg zelfde probleem, Den Haag zelfde probleem en thuis in Rotterdam uiteraard ook. Kortom,  het heeft niet met dekkingsgebied te maken. 

Ik heb inmiddels heel vaak mijn mobiel opnieuw opgestart, netwerk verbinding gereset, sim in andere mobiel geprobeerd maar niets helpt.

Ik weet even nu niet wat ik nog meer kan doen.

Wie kan me helpen/heeft zelfde problemen?

Uitgelichte reactie

1 oktober 2024

Hoi A_jai, niet fijn dat je geen mobiel internet hebt, laten we dat snel oplossen! Wat krijg je precies in beeld te zien qua netwerk of streepjes? Vul direct ook je profiel aan met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee en zet waar nodig een case door naar de technische dienst. Laat je het me weten als je je profiel hebt ingevuld? Ik hoor het graag van je! 

5 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi A_jai, niet fijn dat je geen mobiel internet hebt, laten we dat snel oplossen! Wat krijg je precies in beeld te zien qua netwerk of streepjes? Vul direct ook je profiel aan met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik direct met je mee en zet waar nodig een case door naar de technische dienst. Laat je het me weten als je je profiel hebt ingevuld? Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 1 oktober 2024

Hoi, ik heb inmiddels contact gehad met klantenservice en een nieuwe simkaart opgehaald. Helaas is dat nog steeds niet de oplossing. Ik heb nog steeds geen bereik/internet en dat is super irritant!

Ik heb besloten om over te stappen naar een andere provider want het is een terugkerend probleem al sinds T-Mobile maar erger geworden met Odido.

Gr.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag A_jai, niet fijn om te lezen dat je bereik daarmee nog niet verbeterd was. Ik hoop dat je met je nieuwe provider overal een goede verbinding hebt en mocht ik (in de toekomst) toch nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je. Ik wens je nog een hele fijne dag!

• 2 reacties
  • 28 juni 2025

Hoi, Sinds een  paar dagen heb ik geen verbinding met het Odido netwerk, heb dus geen 5g en kan ik niet bellen. Mijn simkaart is wel geactiveerd maar totaal geen netwerkverbinding. Ik ben ook al naar Odidoshop gegaan, maar daar kon de medewerker mij niet helpen, en er werd zelfs gesuggereerd dat t toch  een probleem is met mijn telefoon...maar!!! Als ik mijn Odidosimkaart in een andere telefoon doe, heb ik ook totaal geen verbinding, hetzelfde probleem dus. Het ligt dus niet aan mijn telefoon. Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt. Gr.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hoi ​@JMvanS, van harte welkom op onze community! Afgelopen week waren er wat problemen met ons netwerk, waardoor je (tijdelijk) geen verbinding had. Excuses voor het ongemak! 

De problemen op ons netwerk zijn ontstaan door een technisch probleem in onze netwerksystemen die mobiel verkeer mogelijk maken. Dit hebben we opgelost en we zien dat onze klanten weer gebruik kunnen maken van ons mobiele netwerk. Mogelijk kun je problemen ervaren met bellen via Wifi, ook wel VoWiFi genoemd. We zijn hard bezig om dit op te lossen. Ervaar je problemen met bellen? Check dan of VoWiFi op je toestel staat ingeschakeld en zet de optie uit. Belangrijk om daarna je toestel te herstarten. Hoe je VoWiFi uitzet zie je hieronder:

• Android: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Verbindingen. Kies voor mobiele netwerken en zet de optie Bellen via Wi-Fi SIM uit.
  • iOS: Ga naar de instellingen op je toestel en selecteer de optie Mobiel Netwerk. Kijk vervolgens of de schakelaar bij de optie Bellen via wifi op groen staat en zet deze uit.

Wat ook kan helpen is je toestel opnieuw op te starten, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Laten je weten of het hiermee is gelukt? 

Houd dit topic in de gaten voor eventuele updates: 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen