Hallo @Roland33, welkom op onze Community! Ik heb gelijk gezocht op je e-mailadres en ik kom het nummer tegen dat eindigt op ***3917. Daarbij zie ik inderdaad dat je twee verschillende passen hebt aangevraagd. Als ik in je Mijn Odido account kijk, zie ik de melding dat je in Qatar bent. Maar als ik het zo lees, klopt dat niet en ben je in Zambia. Je had in eerste instantie de juiste pas aangevraagd (XL19), die is bedoelt voor in Zambia. Nu heb je een andere pas aangeschaft (XL5), die bedoelt is voor Qatar. Die staat momenteel ook actief in je Mijn Odido account. Maar aangezien je in Zambia bent, kun je die niet gebruiken. Je simkaart '’denkt'’ namelijk dat je in Qatar bent. Vandaar de verwarring en dat het ook niet werkt.
Kun je voor mij je toestel opnieuw opstarten en dan handmatig verbinding maken met een netwerk in Zambia? Dat kan via de instellingen van je toestel. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om ook wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Verbind daarna handmatig met een netwerk van een andere provider in Zambia. Dan zou als het goed is je simkaart moeten herkennen dat je in Zambia bent en de bundel zal dan automatisch worden geactiveerd.
De extra kosten van € 30,00 voor de andere bundel heb ik zojuist voor je vergoedt middels een creditnota. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd.
Ik zie je reactie graag tegemoet!