Skip to main content
Beantwoord

Geen service op iPhone


Hoi,

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!

Via mijn werk heb ik een telefoon + SIM ontvangen, maar helaas kan ik niet bellen omdat ik de melding ‘Geen service’ krijg. Als iemand me probeert te bellen krijgen ze de melding dat het nummer niet in gebruik is. Ik heb de SIM er al uitgehaald + even schoongemaakt en er weer in, netwerkinstellingen gereset en regelmatig opnieuw aangezet, maar dit heeft allemaal nog niet geholpen.

Ik hoor graag of iemand een oplossing heeft, alvast bedankt!

Beste antwoord door Memik

Pharwin van Odido schreef:

@Memik dat klopt en heeft te maken met dat je nieuwe eSIM nog niet geactiveerd is. Deze kan ik voor je activeren, maar hiervoor dien je wel eerst de QR-code te scannen. Had je de QR-code al gescand van de eSIM die ik per mail naar je had gestuurd? Dat kan ik daarna meekijken naar de activatie van deze nieuwe eSIM. 

Ik hoor het graag van je! 

 

eSIM heb ik gisteren gelijk geactiveerd met de mail die ik heb ontvangen.

Bekijk origineel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 25 april 2024

hoi @NikiML ,

Op dit forum praat je met andere klanten over de consumentenproducten van Odido. Moderators kunnen alleen in consumenten CRM systemen kijken. 

Voor zakelijk is er een aparte helpdesk, en afhankelijk van hoe groot je bedrijf is zal de 1e lijns door de eigen organisatie worden uitgevoerd. Dus, het lijkt erop alsof de simkaart nog niet is geactiveerd. Dat is bij zakelijke abonnementen mogelijk omdat sims op voorraad bij een bedrijf gehouden kunnen worden en pas geactiveerd na uitlevering aan een personeelslid.

Ga dus even terug naar diegene die jouw telefoon heeft overhandigd. Die persoon zal dan het proces kennen om e.e.a te controleren en indien nodig contact zoeken met de zakelijke helpdesk.


  • is een Top Poster
  • 26 oktober 2024

Hallo, ik ben in Turkije en heb een plus   abonnement.Die ik in buitenland kan gebruiken echter heb ik geen service niks doet het kan iemand me helpen. Ik heb nu een Turkse kaart er in die doet het wel gewoon. 

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @Memik, van harte welkom op de Community en ik hoop dat je een leuke tijd hebt in Turkije! Vul je profiel aan met de volgende gegevens: 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met je mee! Ik zie op je screenshot dat roaming uitstaat. Heb je wel verbinding als je roaming aanzet? Ik hoor het graag van je! 


  • is een Top Poster
  • 27 oktober 2024

Beste

alles staat aan er is denk iets mis met mijn kaart of wat anders.

XXX

ik kan helemaal niks alleen op wifi

[Persoonlijke gegevens verwijderd door moderator. Let op: dit stond openbaar!]

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @Memik, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb je gegevens meteen verwijderd, omdat ze hier openbaar stonden! Ik zie in ieder geval geen blokkade op international roaming, dus daar ligt het niet aan. Wil je de volgende punten voor me proberen/controleren:

  • Wat gebeurd er als je je netwerkselectie op Automatisch zet? Maak je dan verbinding met een netwerk in Turkije?
  • Anders; zet Automatische selectie uit en maak handmatig verbinding met een van de netwerken (probeer alle beschikbare netwerken)
  • Dubbelcheck of Roaming aanstaat
  • Heb je een VPN op je telefoon? VPN's blokkeren het signaal. Zet deze dan uit of verwijder de app tijdelijk
  • Reset je netwerkinstellingen. Dit lost vaak het probleem op (houd er rekening mee dat je opgeslagen wachtwoorden kwijtraakt)

Ik hoor graag van je of het met bovenstaande is opgelost!


  • is een Top Poster
  • 28 oktober 2024

Beste

heb jij voor mijn een qr code voor de esim ik denk dat het daar te maken heeft ik heb alles geprobeerd als je voor mijn een qr code hebt voor esim moet het wel lukken denk.

want ik het eerder wel esim maar kan hem niet meer activeren want qr code heb ik niet


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @Memik, ik zie dat je eSIM wel goed gekoppeld en geactiveerd staat aan je abonnement. Maar op je screenshot zie ik wel de optie dat je een eSIM kunt koppelen. Begrijp ik het goed dat er nu geen eSIM gekoppeld staat aan je abonnement? Ik heb voor de zekerheid een nieuwe eSIM voor je besteld en verstuurd naar je e-mailadres. Daar kun je de QR-code scannen. Als je dat hebt gedaan, kun je dan een reactie geven in dit topic? Dan kunnen we kijken hoe we de eSIM voor je kunnen activeren! 


  • is een Top Poster
  • 29 oktober 2024

Het lukt nog steeds niet heb geen service en kan ook niet meer in me Odido account want je moet dan extra beveiliging  inloggen en vraagt je 06 nummer maar omdat ik geen bereik heb ontvang ik niks. 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@Memik dat klopt en heeft te maken met dat je nieuwe eSIM nog niet geactiveerd is. Deze kan ik voor je activeren, maar hiervoor dien je wel eerst de QR-code te scannen. Had je de QR-code al gescand van de eSIM die ik per mail naar je had gestuurd? Dat kan ik daarna meekijken naar de activatie van deze nieuwe eSIM. 

Ik hoor het graag van je! 


  • is een Top Poster
  • 30 oktober 2024
Pharwin van Odido schreef:

@Memik dat klopt en heeft te maken met dat je nieuwe eSIM nog niet geactiveerd is. Deze kan ik voor je activeren, maar hiervoor dien je wel eerst de QR-code te scannen. Had je de QR-code al gescand van de eSIM die ik per mail naar je had gestuurd? Dat kan ik daarna meekijken naar de activatie van deze nieuwe eSIM. 

Ik hoor het graag van je! 

 

eSIM heb ik gisteren gelijk geactiveerd met de mail die ik heb ontvangen.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Memik, superfijn dat het is gelukt om je eSIM te activeren! is alles in orde of kan ik nog iets voor je doen? Anders wens ik je voor nu een hele fijne dag! 😄


  • is een Top Poster
  • 31 oktober 2024

Het lukt nog steeds niet heb geen service en kan ook niet meer in me Odido account want je moet dan extra beveiliging  inloggen en vraagt je 06 nummer maar omdat ik geen bereik heb ontvang ik geen sms bericht 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi @Memik dat heeft te maken met de je nieuwe eSIM nog niet geactiveerd was. Uit je vorige bericht leek het alsof het door jezelf al was gelukt. Maar ik vermoed dat je de QR-code alleen had gescand. Daarna is de eSIM niet meteen geactiveerd. Je eSIM staan dan alleen gekoppeld aan je toestel en dient daarna altijd nog even geactiveerd te worden. Ik heb zojuist de nieuwe eSIM voor je geactiveerd, die staat nu gekoppeld aan je abonnement. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou het moeten lukken! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen