Skip to main content
Beantwoord

Buitenlandse bundel werkt niet

Ik heb dinsdag een Groene bundel in Australië besteld. Deze is per sms bevestigd. Ik kan via Optus en Telstra geen data downoaden. Hoe dit op te lossen?

Beste antwoord door Ottothomasz

Bedankt dat het vannacht is opgelost. De bundel staat in de app en hij werkt. Het is wonder!

Bekijk origineel

15 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 4 februari 2024

Heb je gekeken of het knopje data roaming aan staat?

Dat van die kleuren was vroeger bij Tele2.  Check eens in je Odido App of daar inderdaad een roaming bundel staat? Anders is het via de app ook makkelijk te bestellen. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 februari 2024

Als ik ni via 1280 GROEN L bestel zie ik deze boodschap.

Hallo, op dit moment kunnen we deze bundel niet activeren. Als je huidige bundel 100% verbruikt is, bestel hem dan opnieuw. Succes, Odido

In de app zie ik geen bestelmogelijkheid.

Roaming staat aan

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8971 reacties
  • 4 februari 2024

Tja, dan zou het moeten werken.  En in de Odido app zie je de bundel ook?

Tot slot, staat de Access Point Name ook in je toestel? Zoals smartsites.t-mobile.nl of verander dat eens naar de naam " internet ".

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 4 februari 2024

De apn staat goed. Ik  zie de bundel nergens staan. Kan ook geen internet op reis bestellen in de app want dan stokt de pagina bij MB's bestellen zonder verdere actie of tekst.

Bij toestelhulp staat mijn toestel alleen niet met android 14, maar bij 13 ook geen oplossing

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2024

Bedankt dat het vannacht is opgelost. De bundel staat in de app en hij werkt. Het is wonder!

Johrick van Odido
Forum|alt.badge.img+3

Hi @Ottothomasz,

Welkom op de Odido Community! Het klopt inderdaad dat wij gisteren niet alles konden laten zien in de app en dit is zoals je zelf al aangeeft vannacht opgelost. Ik wil je nog heel veel plezier wensen in Australië. Mocht er nog iets zijn, dan weet je ons en de Community te vinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2024

Ik was heel blij, maar na de afgelopen nacht heeft men bij Odido weer gewerkt en mogelijk daardoor kan ik weer niet internetten. Alle providers in Australië geven aan dat mijn SIM kaart geen toegang hun netwerk toestaat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2024
Ottothomasz schreef:

Ik was heel blij, maar na de afgelopen nacht heeft men bij Odido weer gewerkt en mogelijk daardoor kan ik weer niet internetten. Alle providers in Australië geven aan dat mijn SIM kaart geen toegang hun netwerk toestaat.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 8 februari 2024

Ik heb na heel veel problemen, zie eerdere posts, een aantal dagen geleden eindelijk de groenbundel werkend gehad. Nu krijg ik de melding van drie providers dat mijn simkaart connectie niet toestaat. Graag hulp.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 9 februari 2024

Ik krijg dus al een dag geen antwoord. Zeg dan dat jullie geen goede aanbieding hebben in Australië. Houd de klanten niet aan het lijntje. Na veel moeite heeft het even gewerkt. Als jullie het ook niet meer weten stop je gewoon!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Otto, sorry voor de late reactie! Australië klinkt heerlijk nu, maar je moet natuurlijk wel gewoon bereikbaar zijn. Ik heb direct met je meegekeken en je internetbundel staat wel gewoon actief (Zone Groen). Dus internet zou moeten werken. Wat bedoel je precies met dat 3 providers melden dat je simkaart geen conectie toestaat. Heb je een screenshot van deze melding? En met welke netwerken probeer je verbinding te maken? Kan je je netwerkselectie op handmatig zetten en verbinden met Optus of Telstra? Wat krijg je dan precies te zien?

Wellicht helpt het om je toestel even opnieuw op te starten of je netwerkinstellingen te resetten. En wat staat er bij je APN instellingen? Hier moet smartsites.t-mobile staan.

Ik hoor het graag van je!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 april 2025

Ik heb een XL buitenland bundel gekocht. Helaas werkt dit niet bij mij. Ik noch anderen krijgen bij mij mobiele data aan de praat. Hierdoor was ik genoodzaakt een buitenlandse sim kaart te kopen. 

Is het mogelijk de transactie terug te draaien gezien dat ik er niets aan heb? Helaas heb ik geen contactgegevens van Odido behalve een half gare chatbot die niks kan.

Gr, Rene 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Kiwiim, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in het buitenland bent, heb je het naar je zin daar? Als de bundel niet werkt, kun je altijd het onderstaande uitvoeren, vaak werkt het dan wel. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Kun je handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Hoe je dat doet, kun je hier terugvinden.

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, dan kijk ik graag met je mee in je account of alles goed staat ingesteld vanuit deze kant. Als blijkt dat je geen gebruik hebt gemaakt van je Internet op Reis-pas, dan zal ik uiteraard de kosten voor je vergoeden middels een creditnota, zodat het bedrag wordt verrekend met je eerstvolgende factuur. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 11 april 2025

Hi Pharwin, 

Het lijkt erop dat de instructies voor de instellingen hebben geholpen. Ik heb ook mijn profiel aangepast, zou je willen kijken of er nu data is gebruikt.

Een suggestie voor Odido : bij aankoop van een buitenlandse bundel, gelijk de link erbij sturen via sms, zodat de koper zijn instellingen kan doorlopen.

Alvast bedankt. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Kiwiim ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad. Fijn dat de instructies hebben geholpen, daar ben ik blij mee! Ik heb gelijk gekeken in je account en ik zie dat er data is verbuikt van je Internet Op Reis XL-pas, alles lijkt dus helemaal goed te gaan! Dank je wel voor je feedback, dit waarderen we. Ik zal dit intern aankaarten, zodat de klantervaring verbeterd wordt! 

Mocht je nog andere vragen/feedback hebben, laat het dan gerust weten. Ik wens je een hele fijne vakantie toe! 😁

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen