mij lukte het in ieder geval niet met mijn 13 naar 14, om heb om te zetten. Zou super handig zijn en een rit naar de shop besparen. Zeker wanneer er online problemen zijn.
Beste antwoord door Pharwin van Odido
Hoi @SebasM, welkom op de Community! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Het klopt dat je afgelopen week inderdaad geen eSIM kon bestellen. Dit was een storing vanuit onze kant en onze IT-afdeling was hier al op van op de hoogte. Het is voor nu opgelost en je kunt vanaf nu weer een eSIM bestellen in je My T-Mobile account. Als iemand aangeeft snel een nieuwe eSIM te willen hebben, dan konden we dit doorzetten als een case naar onze IT-specialisten. Hier zouden dan wel 14 dagen overheen gaan en dat vonden we zonde. Vandaar dat we als een sneller alternatief een bezoekje aan onze T-Shops hebben voorgelegd. Daar liggen de eSIM's klaar en helpen mijn collega's dan ook direct met het activeren en overzetten van de eSIM. Het is ook zeker mogelijk om een simswap van een fysieke sim naar een eSIM te maken voor je iPhone in Nederland. Je dient hiervoor wel te beschikken over een smartphone die de eSIM ondersteunt.
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Hoi @SebasM, welkom op de Community! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Het klopt dat je afgelopen week inderdaad geen eSIM kon bestellen. Dit was een storing vanuit onze kant en onze IT-afdeling was hier al op van op de hoogte. Het is voor nu opgelost en je kunt vanaf nu weer een eSIM bestellen in je My T-Mobile account. Als iemand aangeeft snel een nieuwe eSIM te willen hebben, dan konden we dit doorzetten als een case naar onze IT-specialisten. Hier zouden dan wel 14 dagen overheen gaan en dat vonden we zonde. Vandaar dat we als een sneller alternatief een bezoekje aan onze T-Shops hebben voorgelegd. Daar liggen de eSIM's klaar en helpen mijn collega's dan ook direct met het activeren en overzetten van de eSIM. Het is ook zeker mogelijk om een simswap van een fysieke sim naar een eSIM te maken voor je iPhone in Nederland. Je dient hiervoor wel te beschikken over een smartphone die de eSIM ondersteunt.
Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!
Hoi @SebasM het overzetten van je fysieke sim naar een eSIM, wordt bij ons al ondersteunt. Normaals gesproken kan je dit zelf, door een eSIM te bestellen in je My T-Mobile account. Je krijgt dan vanzelf de stappen te zien om je fysieke sim over te zetten naar je eSIM. Omdat dit door een storing niet mogelijk was, was de beste optie om even langs één van onze winkels te gaan. Dan maken mijn collega's het gelijk voor je in orde en superfijn dat het nu is verholpen! 😁
Mocht je nog andere vragen hebben, hoor ik het graag van je!
Hoi, @SebasM ik verwacht dat we dit wel zullen gaan ondersteunen, maar is voor nu nog niet mogelijk. Wanneer we dit precies zullen gaan ondersteunen, durf ik je niet precies te zeggen. Maar de verwachting is dat we dit wel zullen gaan doen!
Is er al een update over eSIM Quick Transfer? Mijn vader heeft een nieuwe iPhone 15 en het overzetten van de eSIM van zijn bestaande iPhone werkte niet. We moesten echt een nieuwe eSIM aanmaken in Mijn Odido. Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als die eSIM mee kon verhuizen.
Ik zie trouwens op de website van Apple dat nog geen enkele Nederlandse provider eSIM Quick Transfer ondersteunt. Een mooie kans voor Odido om de eerste te zijn? 😉
Dit is ook bij mij echt een doorn in het oog dat Odido geen eSIM Quick Transfer ondersteunt. En als Odido het niet ondersteunt, maak dan tenminste de aanvraag van een eSIM gratis. Dit doet als ik me niet vergis belsimpel ook. Gewoon vanuit de app.
en zakelijk gezien is het al helemaal een drama als je een hele floot van iPhones over moet zetten naar nieuwe. Kan je allemaal lege eSIM kaarten gaan zitten bestellen.
Communicatie over al dit soort onderwerpen is echt ondermaats.
als vaste klant informeren ze je altijd pas achteraf, liefst zo laat mogelijk. En de oplossing is vaak zo ingeregeld dat de actie bij de klant komt te liggen.
Bovenstaande is perfecte voorbeeld, want je moet hier dus als klant naar informeren, proactief iets communiceren of een verwachte planning delen heb zie ik hier nog nooit voorbij zien komen.
pas als de klant een vraag stelt, krijg je met een beetje mazzel na een paar weken een keer een reactie van een fanboy die soms net wat meer weet. Gemiste kans om met de klant te communiceren.
@VOne@SebasM excuses dat dit niet goed wordt gecommuniceerd. Wel weet ik dat wij dit momenteel nog steeds niet ondersteunen, vandaar dat er ook geen communicatie over is gedaan. Dat heeft te maken met het onderstaande:
Het eSIM profiel kan maar 1x gedownload worden, en maar op 1 toestel gebruikt worden. (Apple ondersteunt het omzetten van simkaart naar eSIM, en eSIMs overzetten naar andere iPhones. Maar wij bieden dit niet aan). Wil je de eSIM op een ander toestel, dan moet de eSIM opnieuw gedownload worden. Ik durf ook niet te zeggen of wij in de toekomst dit zullen gaan aanbieden. Als dat wel het geval zal zijn, zal dit worden vermeld op onze website!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.