Skip to main content
Beantwoord

Zyxel van T50 -> T54 met dsl in 1x slechte wifi

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo

Ik ben met dsl onlangs overgestapt van een Zyxel T50 naar een T54 modem omdat mijn internet verbinding af en toe wegviel maar mijn wifi was altijd prima. Na de T54 aangesloten te hebben, merkte ik een drastische kwaliteits vermindering in mijn wifi (speedtest download schommelend tussn de 20 en 40 Mbps). Alleen als ik er dichtbij stond was het 100 Mbps. Maar ik zit er 4 meter vanaf met open deuren en voorheen had ik nooit een issue. Ik heb al wat lopen stoeien met de wifi settings door het in de T54 op 
802.11b/g/n gemengd te zetten zoals het stond met de T50 maar dat helpt niet. Iemand nog ideeen? 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@cloggytim 

Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?

Je zou eens kunnen kijken of beide banden een vast kanaal geven helpt of beide banden splitsen.

WiFi 6 zou juist voor een beter bereik moeten zorgen, ondersteunen je apparaten WiFi 6?

Anders zou je misschien een WiFi plus punt erbij kunnen nemen.

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22234 reacties
  • Antwoord
  • 26 juli 2025

Hallo ​@cloggytim 

Werkt bekabeld internet wel zonder problemen?

Je zou eens kunnen kijken of beide banden een vast kanaal geven helpt of beide banden splitsen.

WiFi 6 zou juist voor een beter bereik moeten zorgen, ondersteunen je apparaten WiFi 6?

Anders zou je misschien een WiFi plus punt erbij kunnen nemen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 26 juli 2025

Hallo, 

Bekabeld 90 Mbps download.

Met wifi: beiden gebruikten een ander kanaal maar dan 30 Mbps download.

Ik heb splitsen geprobeerd.

(neem aan dat je dat doet door Easymesh uit te zetten , het vinkje weghaalt bij 2.4/5 Ghz gebruiken dezelfde instellingen en dan elk network een unieke naam geeft?)

Nu heb ik easymesh aan, met 2.4 en 5 gebruken dezelfde instellingen maar heb ik 5 Ghz uitgeschakeld. Nu 20 Mbps download. 

Ik vind het een beetje gek om een wifi versterker erbij te moeten zetten. Met mijn T50 was er qua wifi niks aan het handje.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 26 juli 2025

En nu heb ik 5 GHZ weer aangezet en heb ik 90 Mbps op de wifi?!

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22234 reacties
  • 26 juli 2025

@cloggytim 

Splitsen doe je zo inderdaad.

Als je 1 netwerk hebt met 2,4 en 5 GHz dan kan je apparaat verbinding maken met 2,4 GHz (lagere snelheid) of 5 GHz (hoge snelheid).

Splitsen en elk apparaat met de juiste band kan dan voorkomen dat je apparaat de andere band pakt.

2,4 GHz heeft een groter bereik, 5 GHz een kleiner bereik.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen