Skip to main content
Beantwoord

Zyxel T-56 probleem met verbinding Ps5 en switch, hoe los ik dit op?

Sinds een paar weken heb ik voor het gamen glasvezel aangeschaft. Ik had eerder klik-en-klaar, daar was de verbinding voor het gamen soms niet stabiel genoeg.

Nu wil ik verbinding maken met de glasvezel modem Zyxel T-56 maar ik krijg een melding dat het netwerksignaal te zwak zou zijn, dus onbereikbaar. 

Met klik-en-klaar maakte hij wel goed verbinding en deze was minder stabiel dan glasvezel.

Ik heb alle tips van de site al geprobeerd, en ook in via admin instellingen veranderd. Niks werkt!

Ik zie wel artikelen over de bug in de Zyxel T-56, is dit dan het probleem, of moet ik andere instellingen proberen? 

Beste antwoord door eric

De router doet het, jouw apparatuur is blijkbaar niet in staat de hoge kwaliteit van wifi6 en wpa3 authenticatie te gebruiken. Binnen de Zyxel router kun je wel wifi6 naar wifi 5 zetten en wpa3 uit. Maar dat is dus eigenlijk degradatie van de wifo kwaliteit. Je andere apparatuur heeft daar dan ook "last" van.

Bekijk origineel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 29 juni 2025

Gaming doe je niet via klik&Klaar maar ook beter niet via glasvezel met daarop weer wifi.

Gebruik dus in huis ook kabels.

Ja snap ik, maar in mijn switch-lite kan geen kabel. Ps5 kan wel met kabel inderdaad, daar heb je gekijk in. Maar ik wil het probleem wel graag verholpen hebben ik betaal niet voor niks voor 400mbit. Dan moet de router het gewoon goed doen vind ik! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 29 juni 2025

De router doet het, jouw apparatuur is blijkbaar niet in staat de hoge kwaliteit van wifi6 en wpa3 authenticatie te gebruiken. Binnen de Zyxel router kun je wel wifi6 naar wifi 5 zetten en wpa3 uit. Maar dat is dus eigenlijk degradatie van de wifo kwaliteit. Je andere apparatuur heeft daar dan ook "last" van.

eric schreef:

Dank je voor je hulp, ik zou die instellingen wel willen veranderen om te kijken of het werkt. Ik kan alleen niet bij de instellingen odido heeft mijn abonnement nog op non-actief staan waardoor ik niet in de wifi instellingen kan... kan wel in de rauter via admin maar daar kan ik niet de WPA3(persoonlijk) vinden en ook de wifi6 niet. Alleen de instelling 5G naar 2.4G.. dit heb ik geprobeerd maar dat was natuurlijk een slecht idee voor de kwaliteit van het internet.

Heb de instellingen binnen de router gevonden hij stond eerst op WPA3-SAE/WPA2-PSK  en ik kreeg een melding: ondersteund  geen WPA3. Dus heb hem ingesteld op WPA2PSK en nu doet de verbinding van mijn PS5 en de Switch het wel met wifi. Is alleen wel een degradatie inderdaad.  Dus als ik op PS5 wil doe ik dan dan maar via LAN-kabel en oude instellingen terug zetten binnen router. Wel omslachtig!!... maar nu kan ik wel weer met de switch gelukkig 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 29 juni 2025

Inderdaad omslachtig,  maar let bij aanschaf van randapparatuur zoals zo'n switch erop dat het mee blijft groeien met de technologische vooruitgang.  Nu is de Zyxel router tot meer in staat.

Ps5 kon ook niet verbinden met instelling 'WPA2-PSK/WPA3' dus dat lag niet aan de verouderde technologie, maar aan de bug die  optreed bij het type 56 denk ik? ...Maar indd de switch-lite is misschien aan vernieuwing toe 

Bedankt voor je hulp en tijd ​@eric

• is een Master Poster
  • 29 juni 2025

Met mijn bekabelde PS5 nog geen problemen gehad.

Behaal rond de 450 down en 190 up.

Indien mogelijk een kabel trekken en anders wellicht kijken voor een Wifi Mesh systeem.

• is een Master Poster
  • 29 juni 2025

Tevens met de Switch (OLED) via Wifi ook geen problemen ervaren.

Is de afstand naar de Router aanzienlijk groot of ook als je er recht naast staat/zit met de switch?

De instellingen op WPA2PSK zetten was uiteindelijk niet de oplossing want mijn andere apparatuur had daar inderdaad last van. Mijn Samsung-tv en telefoon konden niet meer verbinden. Dus heb de instellingen weer terug gezet, en op een of andere manier doet de ps5 en switch het nu wel op de WPA2PSK/WPA3.  Ik ben geen techneut dus ik snap niet hoezo dit nu wel werkt, maargoed even heen en weer zetten van de WPA instellingen bleek de oplossing. ;) 

Deze schreef:

Met mijn bekabelde PS5 nog geen problemen gehad.

Behaal rond de 450 down en 190 up.

Indien mogelijk een kabel trekken en anders wellicht kijken voor een Wifi Mesh systeem.

THanks, ga indd in het vervolg werken met een kabel denk ik. 

• is een Master Poster
  • 30 juni 2025

Mooi dat het nu weer werkt allemaal.

Veel gameplezier!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen