Skip to main content
Beantwoord

Alweer geen diensten?! Wifi

• is een Master Poster
  • 12 reacties

Gisteravond was er een supergrote landelijke storing. Vanmorgen gelukkig eindelijk weer internet en zojuist 10 minuten geleden stopt alles er weer mee... Weer een storing?

EDIT; Dan wil je erover chatten met een persoon maar krijg je elke keer alleen maar een AI bot die zegt dat er geen adviseur beschikbaar is, maar vervolgens wel tijden doorstuurt die aantonen dat er dus op dit moment wel adviseurs beschikbaar zouden moeten zijn?

Beste antwoord door Tommie van Odido

Dit is inderdaad bij ons bekend! We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte:

Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk origineel

19 reacties

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 16 juni 2025

Hier omgeving Gorinchem ook weer niks, lijkt weer landelijk want op X en allestoringen komen de meldingen weer binnen. DNS veranderen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 lijkt te werken als oplossing.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8088 reacties
  • 16 juni 2025

Ja er was storing maar ach we leven nog! Het werkt weer dus hopla verder met alles. Wat moet de wereld zonder internet?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025
Cristien schreef:

Ja er was storing maar ach we leven nog! Het werkt weer dus hopla verder met alles. Wat moet de wereld zonder internet?

Er is nu op dit moment weer een storing, hoor. Gisteravond en nu weer. Op allestoringen al bijna 30.000 meldingen weer.

EDIT: vind een beetje een aso reactie dit. Ja, het is 2025 veel mensen hebben internet nodig en ik betaal er netjes maandelijks voor om goed internet te hebben. Zo gek is het niet dat ik verwacht dat het werkt en ik niet 2x achter elkaar binnen minder dan een dag er niets mee kan?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025
Kwd0405 schreef:

Hier omgeving Gorinchem ook weer niks, lijkt weer landelijk want op X en allestoringen komen de meldingen weer binnen. DNS veranderen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 lijkt te werken als oplossing.

Kan dat ook op telefoon of moet dat via inloggen op de router?

• is een King Poster
  • 34 reacties
  • 16 juni 2025

Hier Zeist: sinds half uur werken links niet. Net als gisteren. Ook app niet bereikbaar. Balen. Gelukkig kan ik wonderlijk genoeg wel hier klagen. 

• is een King Poster
  • 78 reacties
  • 16 juni 2025

Lijkt op DNS/routing problemen Mijn werk VPN (met eigen DNS) werkt prima, maar zodra die uit staat loopt het mis.

• 2 reacties
  • 16 juni 2025
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:

Ik heb het via instellingen telefoon gedaan

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 16 juni 2025

Hier in Beverwijk dus ook niet. Gisteravond om 22.00 uur TV eruit en dus nu ook weer.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025
Kwd0405 schreef:
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:

Ja ik heb het gevonden, dat lijkt te werken.. Op de tablet kan ik dat helaas niet veranderen. dankjewel!

• 1 reactie
  • 16 juni 2025
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:

Ja ik heb het gevonden, dat lijkt te werken.. Op de tablet kan ik dat helaas niet veranderen. dankjewel!

Als je de tablet ook wilt gebruiken: Je zou via je telefoon kunnen inloggen op je modem via 192.168.1.1 en daar via de instellingen > network setting > home networking de DNS kunnen aanpassen

• is een Master Poster
  • 22 reacties
  • 16 juni 2025

Hier in Maarssen ook weer problemen met de wifi vandaag😲

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • Antwoord
  • 16 juni 2025

Dit is inderdaad bij ons bekend! We zien dat een aantal van onze klanten problemen ondervindt met Internet, TV en Vast Bellen in Nederland. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte:

Mijn excuses voor het ongemak!

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 16 juni 2025

Ik vraag me wel af wie of wat er nou die DNS zit te terroriseren.

Is er al bekend wat gisteren de oorzaak was naast “DNS was het probleem”?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025
Floor109 schreef:
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:
Naomi25 schreef:
Kwd0405 schreef:

Als je de tablet ook wilt gebruiken: Je zou via je telefoon kunnen inloggen op je modem via 192.168.1.1 en daar via de instellingen > network setting > home networking de DNS kunnen aanpassen

Dankjewel ik ga dat ook proberen

• is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 16 juni 2025

gelukkig gebruik ik PiHole op een Raspberry Pi en kan ik makkelijk kiezen voor google DNS.

Beide dns servers van Odido geven een timeout bij een ping op 84.241.227.81 en 84.241.227.82  Ik hoop dat het komt omdat ze EINDELIJK ipv6 aan het implementeren zijn!

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 16 juni 2025

In NieuwLekkerland ook geen wifi. 

Vandaag veel storing gehad af en aan.

Is echt geen werken zo!

• is een King Poster
  • 34 reacties
  • 16 juni 2025

Ik heb uurtje geleden DNS op 8.8.8.8 gezet. Inmiddels werkt ook de TV en het internet weer dus is het weer gefixed? Moet/kan ik de DNS weer terugzetten op 192.168.1.1?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 16 juni 2025
Gerda w schreef:

Ik heb uurtje geleden DNS op 8.8.8.8 gezet. Inmiddels werkt ook de TV en het internet weer dus is het weer gefixed? Moet/kan ik de DNS weer terugzetten op 192.168.1.1?

Op zich kun je altijd openbare DNS van google gebruiken, je kunt kijken wat het beste werkt. Het kan ook geen kwaad om het te laten staan.

• is een King Poster
  • 34 reacties
  • 16 juni 2025
Naomi25 schreef:
Gerda w schreef:

Op zich kun je altijd openbare DNS van google gebruiken, je kunt kijken wat het beste werkt. Het kan ook geen kwaad om het te laten staan.

Bedankt Naomi

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen