Skip to main content

Instabiele WIFI, geen connectie google chromecast

Ik ben sinds maart overgestap naar Odido, echter is mijn thuisnetwerk sindsdien nog niet stabiel.

1. Het super wifi punt kreeg geen verbinding. Vorige week heb ik meer dan een uur gesproken en uiteindelijk met de technische afdeling kreeg ik het super wifi punt aan de praat. De dag daarna ben ik nog terug gebeld om te controleren of dit nog werkte en dit was nog stabiel. Helaas was het super wifi punt in de avond de connectie kwijt.
  2. Ik had gehoopt met het super wifi punt dat alles stabieler werd, want mijn google chromecasts krijgen geen verbinding of zelden. Chromecasts (gen 2) 3+jaar oud gekocht. Ook als ik iets wil casten op mijn smart tv (philips 2022) gaat dit ongeveer tot 5 minuten goed en daarna is die de connectie kwijt op de chromecast (youtub/netfix e.d. werkt wel)
  3. Naast de chromecast is de wifi verbinding met een laptop ook instabiel en valt die vaak weg en met mijn Homey apparaat ook. Dit gaat in fases , lange tijd goed(aantal dagen) en dan in een korte tijd veel connectie verlies.

Odido geeft in het ene gesprek dat mijn switchs een probleem kunnen zijn en in een ander gesprek met de technische afdeling geven ze aan dat dit geen probleem zou moeten zijn.

De modem is gereset en anders ingesteld door Odido, alleen nog geen connectie mogelijk met mijn chromecast en de instabiele verbinding gaan we ervaren deze week.

Hopelijk kan iemand een oplossing hebben zodat de super wifi punt werkt en de wifi stabiel blijft.

Uitgelichte reactie

3 juni 2025

Hey ​@Jeroenvanm, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Ik kijk daarom supergraag met je mee naar je verbinding en instellingen. Zou je alleen jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik direct met je mee en hopelijk kunnen we het samen oplossen. Geef je mij hier een seintje als je dit voltooid hebt? Alvast bedankt. 

14 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 3 juni 2025

Hey ​@Jeroenvanm, welkom op onze community!

Ik wil natuurlijk dat je ongestoord kunt genieten van een stabiele verbinding. Ik kijk daarom supergraag met je mee naar je verbinding en instellingen. Zou je alleen jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik direct met je mee en hopelijk kunnen we het samen oplossen. Geef je mij hier een seintje als je dit voltooid hebt? Alvast bedankt. 

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 3 juni 2025

Hoi ​@Tommie van Odido , ik heb de gegevens toegevoegd in mijn profiel.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 5 juni 2025

Hey ​@Jeroenvanm, dank voor het aanvullen van je gegevens.

Ik ben meteen voor je gaan kijken, echter zie ik dat je de 5 GHz band hebt uitgeschakeld. Heb je hier toevallig een reden voor? Ik heb hem voor nu weer ingeschakeld, kan je het modem 30 seconden van het stroom halen en opnieuw opstarten? Is de verbinding nu weer zoals het hoort of ervaar je nog steeds problemen? Als het goed is moet het nu weer goed werken! Ik zie je terugkoppeling graag tegemoet.

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 6 juni 2025

Hoi ​@Tommie van Odido .

5ghz had ik inderdaad bewust uitgezet omdat die langzamer wordt als je verder weg gaat en mijn ervaring is daarbij dat de 2.4ghz dan fijner werkt. Daarnaast heb ik een aantal apparaten die 5ghz niet ondersteunen en daar heb ik in het verleden wat problemen mee gehad. 
De modem is gistern uti geweest en weer opnieuw opgestart. Helaas nog geen verbinding met de chromecast en ook de specifieke laptop heeft nog steeds problemen. Wat kan een volgende stap zijn?

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1684 reacties
  • 7 juni 2025

Hi ​@Jeroenvanm, zou je eens willen proberen om de Chromecast een reset te geven en deze vervolgens opnieuw te installeren? Zo kan hij namelijk helemaal opnieuw verbinding maken met het modem en ben ik benieuwd of het verbinden nu wel goed gaat. Ook ben ik benieuwd naar de problemen met de specifieke laptop. Van welk model laptop maak je precies gebruik? En merk je dat de verbinding op de laptop wegvalt terwijl de andere apparaten nog wel verbonden blijven met het modem? Dan kijk ik dit graag verder na!

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 10 juni 2025

Hi ​@Nora van Odido / ​@Tommie van Odido , de rest voor 1 van de chromecasts is gelukt. De andere moet ik nog proberen. De laptop hebben we getest en op dat moment was die stabiel.

Ik ga nog de volgende punten deze week oppakken en uitproberen:

• De WIFI punt moet ik opnieuw weer connecten, die deed het ook niet meer, wellicht is daar ook weer een rest nodig.
  • 1 apparaat is ondertussen de connectie verloren en krijg ik vooralsnog geen connectie mee. Wellicht dat de 5ghz dit probleem weer veroorzaakt.
  • Andere chromecast ga ik ook resetten op dezelfde manier en testen of deze het doet.
  • Chromecasten met mijn smarttv (interne chromecast) moet ik testen of de connectie blijft, voorheen liep die vast na een tijdje.
  • Mijn andere apparaat (Homey) die connectie verloor monitor ik op dit moment of die geen connectie verliest.

Ik kom er later deze week op terug.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 11 juni 2025

Dankje voor de terugkoppeling ​@Jeroenvanm, ik zie je berichtje graag tegemoet, hopelijk gaat het goed! 

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 17 juni 2025

Hoi ​@Tommie van Odido 

De chromecasten doen het ondertussen weer dus dat is mooi!

Helaas verliest het super wifi punt binnen 24 uur zijn connectie met router, erg vreemd. Dit gaat dan ook niet goed. Hier heb ik wel echt een oplossing voor nodig, hij is niet bruikbaar sinds het begin en noodzakelijk voor in de tuin verbinding te hebben.

Daarnaast heb ik nog 2 keer gehad dat de verbinding weg viel, moeilijk te bepalen of dit de maken had met de landelijke Odido storing aangezien ik toen niet thuis was.

Een ander probleem is dat ik ondertussen geen connectie meer krijg met een apparaat op zolder, het signaal van de router is te zwak voor dit apparaat (geeft die aan). Hiervoor heeft die wel continu connectie gehad. 

Samengevat: sommige problemen zijn opgelost en andere zijn toegevoegd.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14854 reacties
  • 18 juni 2025

Hey ​@Jeroenvanm, ik heb voor de zekerheid een lijnmeting uitgevoerd, echter zie ik hier geen gekke dingen.

Ik denk toch dat het uitschakelen van de 5 GHz band voor wat issues zorgt. Ik zou die toch weer activeren om te testen of het daarna beter is. Het wifipunt werkt namelijk op dit moment ook niet optimaal daardoor. Kan je ook een powerflip uitvoeren? Dit zorgt voor een frisse start en kan best wat problemen oplossen!

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 12 juli 2025

Helaas is de verbinding sinds vanochtend verbroken. Router en converter heb ik opnieuw opgestart maar dit helpt ook helaas niet.  

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 13 juli 2025

Aanvullend op mijn vorige bericht, het volgende. Ik kreeg geen verbinding, met geen enkele apparaat. Specifiek kan ik op 1 apparaat de tijdsperiode zien dat er geen verbinding was van van 8:39 12 juli tot en met 6:08 13 juli. 

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4440 reacties
  • 14 juli 2025

@Jeroenvanm Oprecht sorry dat de verbinding helemaal is uitgevallen. Is deze inmiddels weer hersteld?

Daarnaast ben ik benieuwd of het inmiddels is gelukt om de 5G band weer aan te zetten, zoals Tommie adviseert. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, laat het mij dan vooral weten. Ik regel dit graag voor je! 

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 14 juli 2025

De 5g staat inderdaad weer aan en het is stabiel gebleven, echter 1 apparaat krijgen wij niet meer verbonden. 

Helaas is vannacht wederom een aantal uren de verbinding weer verbroken. 

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Jeroenvanm, bedankt voor de update! Om welke apparaat gaat dat precies? En valt de wifi uit op alle apparaten, niet alleen op die ene? Heb je al eens getest om het Gast netwerk uit te zetten? Ik ben heel benieuwd of dit helpt. Als je wilt, kan ik dit ook voor je doen!

• Auteur
  • Debutant
  • 8 reacties
  • 15 juli 2025

De Daikin apparaat krijgt helemaal geen verbinding meer. De andere apparaten verliezen ook hun verbinding zover ik heb kunnen zien, echter de laatste keer was gedurende de nacht terwijl ik sliep. Het gastnetwerk mag je uitschakelen als test, echter wil ik deze wel kunnen gebruiken ivm privacy en beveiliging.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen