Skip to main content
Beantwoord

Zyxel EX5601 en Tenda AC 23 werkt niet samen ?

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Goede avond

Zins gisteren  glasvezel van Odido  

Dit werkt super

Alleen 1 probleem  mijn routers de beide  Tenda AC 23   en de access point  BrosTrend AX3000

Botsen met de router   Zyxel EX5601-T1  hier door valt me internet uit   en het internet voor de  mediabox ook

Want kan ik nu het beste aanschaffen   wat gewoon goed werkt   een ook Wifi6

Een wifi versterker   of een access point  

Zodat wij weer goede wifi hebben 

Bedankt  

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Gert.R 

Je kunt ook gewoon een WiFi plus punt met WiFi 6 van Odido huren. Zodra je hem binnen hebt gewoon aansluiten volgens de handleiding.

https://www.odido.nl/internet/wifi-plus

Bekijk origineel

6 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1525 reacties
  • 13 mei 2025

Waarom hang je de Tenda AC23 niet gewoon direct aan de ONT en haal je de hele Zyxel er niet gewoon tussenuit?

Ik neem aan dat je VLAN 300 in kunt stellen op die Tenda. Heb je ook een apparaat minder op het stroom.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 13 mei 2025
rvk01 schreef:

Waarom hang je de Tenda AC23 niet gewoon direct aan de ONT en haal je de hele Zyxel er niet gewoon tussenuit?

Ik neem aan dat je VLAN 300 in kunt stellen op die Tenda. Heb je ook een apparaat minder op het stroom.

de Tenda  is een router    en geen modem   dus dat gaat niet werken  lijkt mij 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1525 reacties
  • 13 mei 2025
Gert.R schreef:
rvk01 schreef:

Jawel. Als je glasvezel hebt, dan zit er nog een ander kastje voor de Zyxel (witte Nokia of zwart). Je kunt je Tenda daar gewoon aan hangen. Je moet alleen VLAN 300 instellen en dan werkt het weer als vanouds. Je hebt de hele Zyxel niet nodig (alleen als je problemen hebt met je verbinding dan moet je hem even terug hangen zodat Odido metingen kan verrichten).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21782 reacties
  • Antwoord
  • 13 mei 2025

Hallo ​@Gert.R 

Je kunt ook gewoon een WiFi plus punt met WiFi 6 van Odido huren. Zodra je hem binnen hebt gewoon aansluiten volgens de handleiding.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Gert.R 

ik heb z'n Wifi plus bestelt   nu wachten tot het binnen is 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 14 mei 2025
rvk01 schreef:
Gert.R schreef:
rvk01 schreef:

Jawel. Als je glasvezel hebt, dan zit er nog een ander kastje voor de Zyxel (witte Nokia of zwart). Je kunt je Tenda daar gewoon aan hangen. Je moet alleen VLAN 300 instellen en dan werkt het weer als vanouds. Je hebt de hele Zyxel niet nodig (alleen als je problemen hebt met je verbinding dan moet je hem even terug hangen zodat Odido metingen kan verrichten).

bedankt voor de tip     

heb nu toch het idee dat de Tenda veroudert is  ( geen wifi6 )  dus heb toch maar een wifi plus gehuurd bij Odido    

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen