Skip to main content

WiFi-netwerk niet te vinden op apparaten (Zyxel T-54)

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb vandaag mijn Zyxel T-54 modem geïnstalleerd. Het ‘internet’-lichtje brandt. Initieel vond ik het netwerk op mijn mobiele telefoon (Motorola) en kon ermee verbinden. Vervolgens probeerde ik mijn HP laptop. Deze zag het netwerk wel maar kon er niet mee verbinden (volgens mij was het bericht “can't connect to this network”). Ik heb daarom de modem gereset, maar nu is het netwerk helemaal niet meer te vinden op beide apparaten. Andere netwerken (inclusief andere “TMNL”-netwerken) zijn wel te zien en beide apparaten zijn tot nu toe altijd succesvol verbonden geweest.

Op andere topics op dit forum zag ik dat je naar 192.168.1.1 kon gaan in je browser om daar via admin in te loggen met mijn wachtwoord, echter wil dit niet lukken (“took too long to respond”), zowel op mijn laptop als mijn mobiel niet. Mijn mobiel heb ik ook opnieuw opgestart, maar wederom is het netwerk niet zichtbaar.

Alvast bedankt voor de hulp!

Uitgelichte reactie

10 mei 2025

Hallo ​@Quazzle 

Kan je eens alle bekabeld aangesloten apparaten verwijderen en opnieuw proberen de interface te benaderen?

Eenmaal ingelogd, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen. Dit zou moeten helpen voor je laptop.

Branden de 2.4G en 5G lampjes op de router? Zoniet houdt dan het WiFi knopje aan de zijkant kort ingedrukt.

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21616 reacties
  • 10 mei 2025

Hallo ​@Quazzle 

Kan je eens alle bekabeld aangesloten apparaten verwijderen en opnieuw proberen de interface te benaderen?

Eenmaal ingelogd, ga naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en toepassen. Dit zou moeten helpen voor je laptop.

Branden de 2.4G en 5G lampjes op de router? Zoniet houdt dan het WiFi knopje aan de zijkant kort ingedrukt.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 mei 2025

Hallo ​@Waqqas 

Dank voor je bericht. De 2.4G en 5G lampjes brandden niet, nadat ik het WiFi-knopje indrukte begonnen deze te branden. Nu ben ik verbonden met mijn mobiel en heb ik daar de stappen gevolgd zoals beschreven. Beveiligingsmodus is nu WPA2-PSK, maar mijn laptop kan nog steeds niet verbinden (netwerk is wel zichtbaar, maar hij zegt “can't connect to this network”). Heb je nog andere ideeën?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21616 reacties
  • 10 mei 2025

@Quazzle 

Ga eens in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, bij 802.11 modus kies b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 uit te schakelen.

Ook kan je kijken of het helpt om in het overzicht bij WiFi instellingen, 2,4 GHz uit te schakelen.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1471 reacties
  • 10 mei 2025
Quazzle schreef:

... maar mijn laptop kan nog steeds niet verbinden (netwerk is wel zichtbaar, maar hij zegt “can't connect to this network”). Heb je nog andere ideeën?

Wel even je netwerk 'vergeten' op de laptop zodat je opnieuw het wachtwoord in kunt geven. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 mei 2025

Bedankt voor jullie reacties.

@Waqqas 

Ik heb bij 802.11 modus geen “b/g/n” gemengd gevonden, maar wel “a/n/ac”. Is dit hetzelfde? Het werkt bij mij niet.

Daarnaast heb ik bij WiFi-instellingen 2,4 GHz uitgeschakeld. Mijn laptop wil nog steeds niet verbinden. Mijn mobiel is trouwens een oude baksteen die niet met 5 GHz kan verbinden, gelukkig heb ik de instelling gereset met mijn werkmobiel. Ik heb getracht bij ‘andere’ de voorkeur op 5 GHz te doen, dit heeft geen effect.

@rvk01 

Ik kan mijn netwerk niet vergeten omdat ik nooit verbonden ben, dus ik moet elke keer mijn wachtwoord nog invoeren.

Hebben jullie nog andere ideeën?

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Quazzle, ik wil je super graag helpen! Ik zou graag willen neuzen in je netwerk, alleen lukt dit mij nog niet. De reden is dat je abonnement officieel nog niet actief is. Er is een monteur aangevraagd voor de installatie, maar deze is niet ingepland. Omdat ons systeem denkt dat je nog niet online bent, kan ik je modem niet bereiken. Is de installatie alsnog zelf gelukt? Ik zie namelijk wel een stabiele verbinding. Als je de monteur niet meer langs wilt laten komen, laat het dan weten. Ik haal deze afspraak er dan uit, zodat je abonnement door kan lopen. Wil je hem wel laten langskomen, bijvoorbeeld voor het huidige issue met de wifi, plan dan de afspraak in via de link die we je op 09-05-2025 hebben gestuurd!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 12 mei 2025

Ik heb sinds vandaag hetzelfde probleem op de laptop: mijn netwerk is ineens onvindbaar en ook na alle bovenstaande tips komt het niet meer tevoorschijn. Dus heb ik de laptop nu maar aan de kabel gehangen. Op mijn mobiel heb ik geen probleem.

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

NB: gisteravond heb ik een Windows update gehad (Windows 11, version 24H2). Zou dat ermee te maken kunnen hebben? 

Alvast bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14631 reacties
  • 13 mei 2025

Hey ​@Annabella71 welkom op onze community!

Dat moet natuurlijk onderzocht worden, hiervoor ben je aan het juiste adres. Zou je in je profiel jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer willen aanvullen? Dan kan ik direct voor je nakijken wat er precies aan de hand is en met je meekijken naar een oplossing. Zodra je profiel compleet is, ga ik er voor je achteraan. Geef je mij hier een seintje als je dat gedaan hebt? Alvast bedankt voor de moeite!

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 14 mei 2025

​@Tommie van Odido dank voor je antwoord (en het gezellige welkom)!

Mijn profiel is aangevuld, ik hoop dat je iets kan vinden!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14631 reacties
  • 15 mei 2025

Dankje voor het aanvullen ​@Annabella71! Ik heb wat instellingen aangepast, kan je het modem opnieuw opstarten en controleren of je het netwerk nu wel ziet staan? 

• is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
  • 18 mei 2025

@Tommie van Odido Je bent mijn held! Hij is er weer en gaat gewoon weer uit zichzelf online. 

Mocht je de tijd hebben om me uit te leggen wat je nu hebt aangepast/wat er aan de hand was, graag. Ik ben namelijk zo’n irritant nieuwsgierig Aagje dat altijd dingen wil snappen. Maar het hoeft niet, er zijn meer mensen die hulp nodig hebben en ik kan er prima mee leven dat ‘ie “het gewoon weer doet”.

Nogmaals bedankt!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • 14631 reacties
  • 19 mei 2025

Geen dank hoor ​@Annabella71, blij om te horen dat hij weer werkt!

Ik heb Wifi 6 op Wifi 5 gezet en WPA-3 op WPA-2 gezet. Het kan zijn dat een apparaat niet met deze protocollen om kan gaan en daardoor het wifi-netwerk niet kan zien. Gelukkig werkt alles weer naar behoren! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen