Skip to main content

instellen Zyxel T54 voor installeren camera

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb een nieuwe huisdierencamera gekocht. Werkt alleen op 2.4 GHz. Volgens de monteur kon dat probleemloos met mijn Zyxel T-54. Maar het lukt me niet om de camera te installeren en waarschijnlijk moet ik iets veranderen in de instelling van de router. Maar ik heb ook een extra wifi punt via Odido. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ik daar dan problemen mee krijgt als je de instelling verandert. Ik ben een leek en durf eigenlijk niet verder te gaan. Straks heb ik misschien wel geen internet meer… dus mocht dat de oplossing zijn dan zou het fijn zijn als iemand bij Odido dit op afstand kan wijzigen. 

Uitgelichte reactie

26 maart 2025

Hallo ​@MarianG 

Als je een WiFi plus punt hebt dan kan je 2,4 en 5 GHz niet splitsen maar normaal zou de camera wel gewoon de 2,4 GHz band op moeten pikken.

Verbind je de camera via een app? Bij welke stap gaat het fout?

Je kan proberen de beveiliging te verlagen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20916 reacties
  • 26 maart 2025

Hallo ​@MarianG 

Als je een WiFi plus punt hebt dan kan je 2,4 en 5 GHz niet splitsen maar normaal zou de camera wel gewoon de 2,4 GHz band op moeten pikken.

Verbind je de camera via een app? Bij welke stap gaat het fout?

Je kan proberen de beveiliging te verlagen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025

Dank je wel voor de snelle reactie. Ik probeer te verbinden met een app. Ik blijf hangen bij „verbind“ . Ga morgen de leverancier contacten. Dit omdat het resetten van de camera ook niet lekker gaat. Lampje blijft rood knipperen en dat moet blauw worden. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025

Het is gelukt! Ik bleef hangen omdat installatie niet verder ging en ik verplicht werd te splitsen. Maar ik bedacht  me opeens dat er ook nog een router TP link zat. Die gebruik ik eigenlijk nooit.  Mijn telefoon daar mee verbonden en toen lukte het. Het zal allemaal wel heel stom klinken maar nogmaals… ik ben een leek. Maar toch trots dat het gelukt is.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20916 reacties
  • 27 maart 2025

@MarianG 

Je hebt nu router achter router? Indien je glasvezel hebt dan kan je de TP-LINK ook rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 maart 2025
Waqqas schreef:

@MarianG 

Je hebt nu router achter router? Indien je glasvezel hebt dan kan je de TP-LINK ook rechtstreeks op de mediaconverter aansluiten.

Heb ik !! Alles werkt weer als vanouds. Fijn dat ik die TP LINK nog had. Veel geleerd weer. En de volgens installatie van een 2.4 apparaat zal sneller en gemakkelijker gaan. Bedankt en een fijne dag! 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20916 reacties
  • 27 maart 2025

@MarianG 

In de router interface van de TP-LINK operating mode Acces Point Mode kiezen kan mogelijke verbindingsproblemen in de toekomst voorkomen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen