Skip to main content

instellen Zyxel T54 voor installeren camera

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb een nieuwe huisdierencamera gekocht. Werkt alleen op 2.4 GHz. Volgens de monteur kon dat probleemloos met mijn Zyxel T-54. Maar het lukt me niet om de camera te installeren en waarschijnlijk moet ik iets veranderen in de instelling van de router. Maar ik heb ook een extra wifi punt via Odido. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ik daar dan problemen mee krijgt als je de instelling verandert. Ik ben een leek en durf eigenlijk niet verder te gaan. Straks heb ik misschien wel geen internet meer… dus mocht dat de oplossing zijn dan zou het fijn zijn als iemand bij Odido dit op afstand kan wijzigen. 

Uitgelichte reactie

26 maart 2025

Hallo ​@MarianG 

Als je een WiFi plus punt hebt dan kan je 2,4 en 5 GHz niet splitsen maar normaal zou de camera wel gewoon de 2,4 GHz band op moeten pikken.

Verbind je de camera via een app? Bij welke stap gaat het fout?

Je kan proberen de beveiliging te verlagen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20916 reacties
  • 26 maart 2025

Hallo ​@MarianG 

Als je een WiFi plus punt hebt dan kan je 2,4 en 5 GHz niet splitsen maar normaal zou de camera wel gewoon de 2,4 GHz band op moeten pikken.

Verbind je de camera via een app? Bij welke stap gaat het fout?

Je kan proberen de beveiliging te verlagen. Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025