Skip to main content
Beantwoord

WIFI kanaal 2,4 Ghz begrenzen tot bereik 1-11 voor EX5601-T1

• 28 februari 2025
  • 5 reacties
  • 73 Bekeken

Beste,

Voor mijn Daikin warmtepomp met een wifi module (BRP069A78) mag ik geen kanaal gebruiken hoger dan 11, kan ik dit aanpassen in kijn modem EX5601-T.

Note ik mag ook alleen de 2,4 GHz toepassen

Mvrgr

Frank van der Zandt

Beste antwoord door rvk01

Beperking tot kanaal 1-11 is vaak regio gebonden. VS mag alleen 1-11, Europa mag 1-13. Dus schijnbaar hebben ze bij Daikin alleen rekening gehouden met VS (of je moet daarin nog een regio in kunnen stellen voor wifi).

Bij Odido staan de kanalen volgens mij standaard op Europa (dus 1-13) en is dit niet aan te passen. Wat je wel kunt doen is zelf een vast kanaal instellen. Via 192.168.1.1, ww achterop, drie streepjes, netwerkinstelling, draadloos en bij kanaal een vast kanaal kiezen (1-9 bij 20/40Mhz bandbreedte en 1-13 bij 20Mhz bandbreedte). Als het goed is kun je 5Ghz gewoon aan laten staan want de Daikin zou alleen op 2,4 moeten zoeken.

Bekijk origineel

5 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1760 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025

Beperking tot kanaal 1-11 is vaak regio gebonden. VS mag alleen 1-11, Europa mag 1-13. Dus schijnbaar hebben ze bij Daikin alleen rekening gehouden met VS (of je moet daarin nog een regio in kunnen stellen voor wifi).

Bij Odido staan de kanalen volgens mij standaard op Europa (dus 1-13) en is dit niet aan te passen. Wat je wel kunt doen is zelf een vast kanaal instellen. Via 192.168.1.1, ww achterop, drie streepjes, netwerkinstelling, draadloos en bij kanaal een vast kanaal kiezen (1-9 bij 20/40Mhz bandbreedte en 1-13 bij 20Mhz bandbreedte). Als het goed is kun je 5Ghz gewoon aan laten staan want de Daikin zou alleen op 2,4 moeten zoeken.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 1 maart 2025
rvk01 schreef:

Bedankt 👌

• 237 reacties
  • 1 maart 2025
Medusa1965 schreef:

Voor mijn Daikin warmtepomp met een wifi module (BRP069A78) mag ik geen kanaal gebruiken hoger dan 11,

Hebt je een import module gekocht? De EU module kan wel kanalen 1-13 gebruiken.

https://www.daikin.nl/nl_nl/installateurs/products/product.html/BRP069A78.html#installation-manuals-documents-b7f056ea11

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • 1 maart 2025
ccnl schreef:
Medusa1965 schreef:

Voor mijn Daikin warmtepomp met een wifi module (BRP069A78) mag ik geen kanaal gebruiken hoger dan 11,

Hebt je een import module gekocht? De EU module kan wel kanalen 1-13 gebruiken.

https://www.daikin.nl/nl_nl/installateurs/products/product.html/BRP069A78.html#installation-manuals-documents-b7f056ea11

Hoi,

Veel probelemen gehad deze te installeren en dit is wat ik gevonden had. 

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1760 reacties
  • 1 maart 2025
Medusa1965 schreef:

Veel probelemen gehad deze te installeren en dit is wat ik gevonden had. 

En waar heb je dat gevonden? Want zoals ik ook al aangaf is dat een beperking in de VS, niet in Europa. En de Europese BRP069A78 zou inderdaad 1~13 aan moeten kunnen. 

Vastzetten is een optie maar je loopt kans dat andere wifi zenders in de buurt op een gegeven moment hetzelfde kanaal pakken, en dan kan de router dus niet meer dynamisch switchen naar een ander. 

De instelling voor regio (dus de router op VS zetten om alleen 1~11 te krijgen ) is in de provider firmware van Odido voor de T-56 eruit gehaald.

Ps. Problemen hadden dus ook nog aan overlappende wifi signalen van buurt zenders e.d. kunnen liggen (of instelling van bandbreedte etc.).

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen