Skip to main content

Ap-isolatie

• 25 februari 2025
  • 4 reacties
  • 96 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Zo langzamerhand word ik een beetje gek van Odidio.

Verwacht dat het nieuwe T56 voor een betere internet kwaliteit zou zorgen, nee het is nog erger geworden. Sonos wil niet meer verbinden met wifi.

Mijn google apparaten vragen om ap isolatie uit te zetten ! Nergens in het modem is deze instelling te vinden. Ik blijf continu verbindingen kwijt raken.

2.4 ghz en 5 ghz gescheiden. 2 wifi punten verbonden via bekabeld internet. Band steering uit.

Hopeloos ! Had ik mijn oude modem nog maar die hield in ieder geval verbinding al was het af en toe traag.

Uitgelichte reactie

25 februari 2025

Hallo ​@DuLuHome 

Wat je zou kunnen proberen is log in op de router door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Wat ook geprobeerd kan worden is ga bij draadloos naar andere, kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 ii te schakelen.

4 reacties

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1180 reacties
  • 25 februari 2025
DuLuHome schreef:

Sonos wil niet meer verbinden met wifi.

Dat probleem had ik ook. Ook mijn twee Android TV boxen (Nokia streaming box 8000 en Thomson streaming box 240g) hebben dit probleem. Gelukkig ben ik in de gelegenheid om deze apparaten bedraad aan te sluiten (ps. Bij de Sonos hoef je er maar een bedraad aan te sluiten want die maken onderling contact).

En ja, ik heb ook alleen 2,4 en WPA2 etc geprobeerd. Maar de Zyxel heeft gewoon een raar probleem met een aantal apparaten.

Om welke Google apparaten heb je het overigens??? Want mijn Android boxen connecten gewoon niet maar geven dan ook geen melding (alleen "kan <ssid> niet vinden" na 60 sec terwijl hij wel in de lijst staat). Nooit dat ik iets uit moet zetten.

Als AP Isolation een setting is die standaard aan staat, en ze hebben de mogelijkheid om het aan en uit te zetten uit de provider firmware gesloopt, dan zou de dat wel eens een probleem kunnen zijn voor veel apparaten.

Maar AP Isolation zou ervoor zorgen dat apparaten elkaar onderling ook hier kunnen zien. En dat is niet het geval, dus kan het eigenlijk niet aan staan (buiten het vaste netwerk).

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1180 reacties
  • 25 februari 2025

Het probleem met de Sonos is overigens al veel langer. Er zou een nieuwe firmware komen maar het probleem is nooit helemaal opgelost (schijnbaar).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21059 reacties
  • 25 februari 2025

Hallo ​@DuLuHome 

Wat je zou kunnen proberen is log in op de router door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat.

Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK en klik op toepassen.

Wat ook geprobeerd kan worden is ga bij draadloos naar andere, kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd en klik op toepassen om WiFi 6 ii te schakelen.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 februari 2025

Bedankt voor de tip.

Beveiligings modus veranderen werkt tot nu toe ! 

Wifi 6 kan ik niet uit zetten. We wachten af hoe lang dit goed gaat ! Sonos werkt ook goed nu.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen