Skip to main content
Beantwoord

TP link ax55 samem met zytel

• 28 januari 2025
  • 3 reacties
  • 83 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb bij de overstap van ziggo mijn ax55 aangesloten op het modem van odido, maar de modem van Ziggo stond in access mode en dat heeft het zytel modem van odido niet. Mijn eigen netwerk en dhcp server doen het nog steeds, alleen heb ik er nu een extra wifi van odido bij op 192.268.1.1 en daar zit ook een dhpc server bij, maar die deelt geen ip adressen uit, alles komt nog steeds van de dhcp server van mijn eigen netwerk (10.x.y.1) kan ik nu de zytel ook een vast ipadres uit mijn 10-nerwerk geven en de dhcp server van odido uitzetten en blijft de wifi van odido dat wel actief op het 10-adres ?

Beste antwoord door Waqqas

Hallo ​@Hanton 

Je kan waarschijnlijk ook de internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de TP-LINK pluggen. In de router interface ga je dan naar network > IPTV/VLAN en pas deze instellingen toe:

Je hebt zo de Zyxel niet nodig dus dat scheelt je weer een extra router 😄

TP-LINK > Zyxel is niet mogelijk, Zyxel > TP-LINK wel.

Bekijk origineel

3 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • Antwoord
  • 28 januari 2025

Hallo ​@Hanton 

Je kan waarschijnlijk ook de internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de TP-LINK pluggen. In de router interface ga je dan naar network > IPTV/VLAN en pas deze instellingen toe:

Je hebt zo de Zyxel niet nodig dus dat scheelt je weer een extra router 😄

TP-LINK > Zyxel is niet mogelijk, Zyxel > TP-LINK wel.

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 28 januari 2025

Fijn, dank je wel voor de reactie, dus ik zou de  Zyxel er tussen weg kunnen halen, maar dat verandert dus niets aan de werking of snelheid, enkel minder verbruik omdat er een modem minder aan staat ?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21573 reacties
  • 28 januari 2025

@Hanton 

Minder verbruik en het kan voorkomen dat je later problemen ondervindt met 2 routers.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen