Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen binnen proeftijd

• 15 januari 2025
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Recent zijn we overgestapt van Ziggo naar Internet & TV van Odido, dit is 3 januari geinstalleerd door de monteur. Enkele dagen later, na overleg met klantenservice, de meegezonden Mediabox geannuleerd want we gebruiken de app. Die stuur ik vanmiddag terug, ik wilde eerst nog even wachten of alles zou gaan werken omdat ik mogelijk meerdere dingen moest retourneren.

Helaas blijkt het onmogelijk om fatsoenlijke WiFi te krijgen bij ons thuis (was met Ziggo overigens geen probleem), zelfs met 2 WiFi Plus kastjes. Verder dan 5 meter van de modem vandaan is het niet te doen. Dus niet werken, geen huiswerk maken, smart home devices werken niet meer zonder WiFi etc. 

Ik ga dit dan ook direct weer opzeggen. Nu kan dit alleen weer niet verwerkt worden omdat de bestelling (?) in het systeem niet is afgerond dus de support kan geen taak aanmaken of iets dergelijks. Hopeloos natuurlijk want ik zit er niet op te wachten om 2 jaar zonder internet te zitten. Hoe kan deze opzegging binnen proeftijd nu het meest efficient geregeld worden?

Beste antwoord door dikkedikkie

Deco nemen. hoeft nieteens de duurste te zijn. Wat ​@eric zegt, ligt aan je wensen.

BIjvoorbeeld de https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-deco-m5-mesh-wifi-3-pack-2017/9200000074645966/?bltgh=sdNsxaAS1yE53BLZNARH5Q.2_104.106.ProductTitle

Werkt prima!
Andere wifi systemen die niet mesh zijn werken hier ook voor geen meter.

Wel (hoeft niet) raad ik aan om de deco's zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten. Gaat als een speer de wifi hiero.

Bekijk origineel

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 15 januari 2025

hoi ​@ICONS ,

Als medeklant kan ik niet in systemen kijken en zo, daar komt een moderator nog wel op terug, maar het is toch wel apart dat wifi zo'n ding is. Als je 2 Odido plus kastjes hebt, dan moet dat prima werken, ik heb die zelf ook. Wat wel even lastig kan zijn is de installatie, zeg maar om ze te koppelen. Heb je exact de gebruiksaanwijzing gevolgd? Zijn ze met een kabel verbonden met de Zyxel router? En staat de Easymesh aan in de router?

• is een Top Poster
  • 15 januari 2025

Hi Eric,

Dank voor je snelle reactie. Die Easymesh zal ik nog even checken zodra ik thuis ben. Het koppelen was vrij eenvoudig. Beneden heb ik zo’n 1200Mbit, 1 verdieping hoger 30-60Mbit en nog een verdieping hoger 0, zelfs als ik op de trap sta, ca 5 meter van de router in de meterkast vandaan.
Ook bij Ziggo had ik wel enkele van die witte pods nodig, maar daarna ging het prima. Ik heb niet de mogelijkheid om die WiFi Plus kastjes in de gang op te hangen, maar je mag toch hopen dat een 2000 verbinding wat meer overhoudt. Ik had ze eerst los staan, maar nu hangt er eentje met kabel direct aan de router. Ik ben er nu bijna 2 weken mee bezig, dus op een gegeven moment ben ik er wel klaar mee.

Gr
Ruben

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 15 januari 2025

Snap ik, maar dit moet op te lossen zijn. ALs je het echt “top notch” wilt, dan is een apart Wifi mesh systeem de oplossing. Kijk maar op dit forum, als je een Deco systeem ophangt dan zie je alleen goede reacties. De Deco hang je direct achter de Zyxel en je installeert het via een app en de Mesh technologie is dus echt super. Dit systeem komt in verschillende prijsklassen, afhankelijk van je snelheid wensen. De losse wifi punten van Odido kun je opzeggen.

Ik krijg de indruk dat je van de Coax naar Glasvezel ook gelijk een step up hebt gemaakt naar 2000 down / 2000 up, dus dan zou je moeten kijken naar de Deco's X60.

dikkedikkie
  • is King of Content
  • 15 januari 2025

Deco nemen. hoeft nieteens de duurste te zijn. Wat ​@eric zegt, ligt aan je wensen.

BIjvoorbeeld de https://www.bol.com/nl/nl/p/tp-link-deco-m5-mesh-wifi-3-pack-2017/9200000074645966/?bltgh=sdNsxaAS1yE53BLZNARH5Q.2_104.106.ProductTitle

Werkt prima!
Andere wifi systemen die niet mesh zijn werken hier ook voor geen meter.

Wel (hoeft niet) raad ik aan om de deco's zoveel mogelijk bedraad aan te sluiten. Gaat als een speer de wifi hiero.

• is een Top Poster
  • 16 januari 2025

Easymesh staat actief in de router zag ik dus daar ligt het niet aan. Blijft wel treurig dat je eigenlijk een relatief duur extra systeem moet aanschaffen om gebruik te kunnen maken van internet. Je zou hopen dat ze de spullen die ze erbij (kunnen) leveren wel afdoende zouden moeten zijn. 
Ik ben juist weg gegaan bij Ziggo omdat ze het met het jaar gekker maken qua tarieven. Al met al blijkt het dan toch niet zoveel te schelen. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen