Skip to main content
Beantwoord

Problemen (inloggen) Zyxel T56 modem icm Smart apparaten


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Eergisteren geswitcht van KPN maar Odido vanwege prijs, maar nu al spijt. We hebben heel veel Smart apparaten en alles staat offline sindsdien.

Wil de 2.4 en 5G splitsen en WPA2 inschakelen maar bij inloggen modem al steeds problemen. Met kopiëren plakken ww ingevuld en inloggen lukt.. Dan kun je 1 ding veranderen en dan word ik weer uitgelogd en bij inloggen met exact hetzelfde ww (100% zeker) staat er admin of ww niet herkend. Na reset doet ie het dan weer maar dat kan toch niet de bedoeling zijn!??

Daarnaast dus het probleem dat al m'n Smart apparaten offline staan. Netwerken al losgekoppeld en WPA2 ingesteld maar werkt nog niet. Heb 2 UniFi punten waar ik nog niks aan gewijzigd heb. Kan dat het probleem nog zijn?

Iemand anders een oplossing? 

Beste antwoord door Pieter_B

Goedemorgen @Eef11 

De Unifi AP’s moet je zeker even resetten en even opnieuw aanmelden in je nieuwe netwerk.

https://youtu.be/rkmlb0jBp0E?si=38YBuQETSN3D_5NT

 

Als je IoT’s hebt die een static IP hebben, zul je die ook om moeten zetten naar het nieuwe subnet van Odido. Als alles op DHCP draait is dat niet nodig, dan krijgen automatisch een IP toegewezen.

Voor je problemen met je Odido router, zou je kunnen proberen om eens een factory reset te doen. Zie nu dat die een beetje achterloopt, maar zal in basis niet veel afwijken van de voorgaande Zyxel modellen.

 

Bekijk origineel

2 reacties

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2128 reacties
  • Antwoord
  • 18 mei 2024

Goedemorgen @Eef11 

De Unifi AP’s moet je zeker even resetten en even opnieuw aanmelden in je nieuwe netwerk.

https://youtu.be/rkmlb0jBp0E?si=38YBuQETSN3D_5NT

 

Als je IoT’s hebt die een static IP hebben, zul je die ook om moeten zetten naar het nieuwe subnet van Odido. Als alles op DHCP draait is dat niet nodig, dan krijgen automatisch een IP toegewezen.

Voor je problemen met je Odido router, zou je kunnen proberen om eens een factory reset te doen. Zie nu dat die een beetje achterloopt, maar zal in basis niet veel afwijken van de voorgaande Zyxel modellen.

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 22 mei 2024

Dankjewel, het is gelukt! 🙏


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen