Skip to main content
Beantwoord

Wifi maakt geen verbinding met Samsung TV

Draadloze netwerkverbinding mislukt geeft mijn Samsung TV aan. Ik heb het nu meerdere keren geprobeerd. Ook zag ik in eerdere topics dat je via de webbrowser naar 192.168.1.1 kan gaan en dan instellingen kan aanpassen maar als ik de WPA2-PSK selecteer en toepas, stopt mijn wifi ermee en kan ik de hele modem resetten voordat hij het weer doet. Ook de 5G optie stond bij mij al uit. Graag hulp. Ik heb een T-56 modem. Ik heb pas sinds donderdag Odido dus nooit eerder heeft mijn tv verbinding gehad met een Odido netwerk.

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Beauvanberkom 

Als je WPA2-PSK selecteert doet de tv het dan wel? Voor de andere apparaten kan het helpen om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinden.

Anders kan de nieuwe b10 firmware dit misschien oplossen als je deze nog niet hebt, een moderator kan je router updaten of misschien krijg je de update in de komende dagen vanzelf.

Bekijk origineel

12 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2024

Hallo @Beauvanberkom 

Als je WPA2-PSK selecteert doet de tv het dan wel? Voor de andere apparaten kan het helpen om het netwerk te vergeten en opnieuw verbinden.

Anders kan de nieuwe b10 firmware dit misschien oplossen als je deze nog niet hebt, een moderator kan je router updaten of misschien krijg je de update in de komende dagen vanzelf.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 7 april 2024

Hi @Beauvanberkom, ik zie dat je inderdaad nog niet de nieuwe firmware van het modem ontvangen hebt. Ik heb je gelijk op de lijst gezet om deze te ontvangen. Dit zal morgen naar je modem gepusht worden. Tijdens het updaten zul je merken dat je internetverbinding enkele minuten wegvalt. Hierna staat de nieuwe firmware op jouw modem. Ook wil ik je zeker aanraden om de tips te volgen die Waqqas heeft aangegeven, ik heb het volste vertrouwen erin dat je hierna weer zonder problemen verbinding kan maken! 

Ik heb de tips van Waqqas geprobeerd maar helaas werkt het niet met de TV. Wifi op mijn telefoon werkt wel. Ik hoop dat het morgen lukt met de nieuwe update. Moet ik daar dan nog iets voor doen? @Nora van Odido 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 8 april 2024

@Beauvanberkom 

Zelf hoef je daarvoor niks te doen, je merkt wel dat de verbinding voor enkele minuten wegvalt. Dit kan overdag gebeuren.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025

Ik heb ook precies dezelfde probleem met mijn Samsung tv. Heb van alles geprobeerd, maar werkt het allemaal niet. Misschien is er een nieuwe oplossing of idee? Ik ben al wanhopig. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 3 februari 2025

Hallo ​@Zalina 

Een tv werkt vaak alleen op 2,4 GHz dus misschien kan je 5 GHz uitschakelen.

Probeer ook eens het volgende:

Ga in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het Login Password dat achter de router staat. Ga in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen, bij beveiligingsmodus kies WPA2-PSK.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025

Ik heb het al geprobeerd, maar het werkt niet. Wat samsung het mee voorgesteld is internetprotocol wijzigen van ipv6 tot ipv4. Weet u misschien hoe ik kan dat doen?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 3 februari 2025

@Zalina 

Odido heeft geen IPv6 dus daarvoor hoef je niks te doen in de router, wellicht op de tv wel. kan je de netwerkinstellingen op de tv ook eens resetten en ziet de tv het WiFi netwerk wel of niet?

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025
Waqqas schreef:

@Zalina 

Odido heeft geen IPv6 dus daarvoor hoef je niks te doen in de router, wellicht op de tv wel. kan je de netwerkinstellingen op de tv ook eens resetten en ziet de tv het WiFi netwerk wel of niet?

Ik heb min  TV teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het probleem blijft. Ik wilde misschien handmatig verbinding te maken, dan heb ik ipadres, subnet mask, gateway en DNS server nodig. Maar weet niet waar ik die allemaal vinden.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 3 februari 2025

@Zalina 

Laat hem maar gewoon op automatisch IP instellingen verkrijgen staan.

En het WiFi netwerk ziet de tv wel of niet? Via WPS verbinden kan je ook proberen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 3 februari 2025
Waqqas schreef:

@Zalina 

Laat hem maar gewoon op automatisch IP instellingen verkrijgen staan.

En het WiFi netwerk ziet de tv wel of niet? Via WPS verbinden kan je ook proberen.

Mijn TV ondersteunt WPS helaas niet :(

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21690 reacties
  • 3 februari 2025

@Zalina 

Bij netwerkinstellingen, draadloos, andere, kan je bij 802.11 modus b/g/n gemengd kiezen om WiFi 6 uit te schakelen. Misschien heeft de tv daar moeite mee.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen