Skip to main content
Beantwoord

TV App werkt niet draadloos tussen WiFi router en Apple TV 4K ?


Na installatie van de ODIDO TV App op Apple TV 4K, krijg ik de melding dat de App alleen werkt met vaste internet verbinding.

Betekent dit werkelijk dat er van de ODIDO internet router naar de Apple TV een ethernet kabel gelegd moet worden?

Beste antwoord door dubbeles

Teresa van Odido schreef:

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

ik had m'n abonnements-aanvraag uiteindelijk toch weer geannuleerd. Reden was de toch wel aardig wat negatieve ervaringen met de App op Apple TV en het feit dat de huisige ZIGGO app toch het beste blijkt.
Zodra ik betere ervaringen verneem van de ODIDO app, dan denk ik toch over overstappen. 
Een 2e reden dat ik heb geannuleerd is het feit dat de ODIDO overstapservice 1 dag vóór de glasvezel modem installatie het bij ZIGGO al liet beëindigen. Dat gaat voor mij niet werken.

Bekijk origineel

12 reacties

TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1789 reacties
  • 9 januari 2024

Hoi @dubbeles,

Welkom op de Community!

Met een vaste internetverbinding wordt in dit geval niet een kabel bedoeld, maar de verbinding die je thuis van Odido hebt, zowel bekabeld als wifi. Dat wil zeggen dat de app niet op andere netwerken werkt, zoals een mobiele hotspot of een verbinding van een andere provider. Dat heeft te maken met de rechten die de zenders afgeven voor gebruik in de app.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2024

dus in de volgende situatie moet de App op Apple TV werken?

  1. glasvezel > ODIDO modem
  2. ODIDO modem > ethernet kabel > TP-link WiFi access point
  3. TP-link WiFi > Apple TV 4K
  4. Apple TV 4K > ODIDO TV App

waarbij ik 3x TP-link access points gebruik in mesh mode, zodat we in het hele huis WiFi hebben … De WiFi van het ODIDO modem gaat dan uit.


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1789 reacties
  • 9 januari 2024

Ja, zo lang je maar via de glasvezel gaat, moet het werken. Het hangt natuurlijk wel van de kwaliteit van je wifi af of je geen haperingen ervaart, maar als dat goed is, moet het lukken.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 9 januari 2024

ok, dank voor je reactie.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4237 reacties
  • 10 januari 2024

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 10 januari 2024
Teresa van Odido schreef:

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

ik had m'n abonnements-aanvraag uiteindelijk toch weer geannuleerd. Reden was de toch wel aardig wat negatieve ervaringen met de App op Apple TV en het feit dat de huisige ZIGGO app toch het beste blijkt.
Zodra ik betere ervaringen verneem van de ODIDO app, dan denk ik toch over overstappen. 
Een 2e reden dat ik heb geannuleerd is het feit dat de ODIDO overstapservice 1 dag vóór de glasvezel modem installatie het bij ZIGGO al liet beëindigen. Dat gaat voor mij niet werken.


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Wat jammer @dubbeles! Toch bedankt voor de update. Als je wilt overstappen hou dan de topics in de gaten of vraag ons wat je wilt weten. Wij verwelkomen je weer met open armen!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 januari 2024
Teresa van Odido schreef:

@TMTV Dank je wel voor de uitleg! @dubbeles Is het gelukt?

zie mijn reactie hieronder in de thread
(ik ben gestopt, omdat Ziggo al 1 dag voor de overgang naar Odido de dienst zou beëindigen. Dat was overigens geen probleem van Ziggo, maar van Odido, omdat Odido de beëindiging bij de huidige provider niet koppelt aan het moment van aansluiting door de 3rd party die de glasvesel aansluit. Gemiste kans voor Odido dus ..)


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 19 juni 2024
TMTV schreef:

Hoi @dubbeles,

Welkom op de Community!

Met een vaste internetverbinding wordt in dit geval niet een kabel bedoeld, maar de verbinding die je thuis van Odido hebt, zowel bekabeld als wifi. Dat wil zeggen dat de app niet op andere netwerken werkt, zoals een mobiele hotspot of een verbinding van een andere provider. Dat heeft te maken met de rechten die de zenders afgeven voor gebruik in de app.

Hi, I'm having the same problem with the Odido App and Apple TV. I am using Odido as my wifi service provider. Any advice? Thanks

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10757 reacties
  • 20 juni 2024

Hi @GregH, so if I understand the issue correctly, you're experiencing the following error: the app only works on a wired connection (LAN/UTP)?


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 juni 2024

Hi Jason, no. I never tried a wired connection, only WiFi. I switched off my VPN and then the WiFi connection worked. Thanks for the reply 


Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Thank you for your respons @GregH! Good to read that you have fixed it yourself. A VPN connection can give some issues indeed. Enjoy!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen