Skip to main content

wifi/internet probleem nieuwe glasvezel klant


  • is een Top Poster
  • 20 reacties

Goedenavond,

Sinds deze week hebben wij T mobile glasvezel ipv KPN, echter hebben wij nog continu WIFI problemen.

Of er is slechte WIFi verbinding of er is wel verbinding maar geen internet.

Heb alles al een aantal keer opnieuw opgestart, maar probleem blijft zich voordoen.

Internet lampje op modem knippert ook vaak.

Tot nu toe niet blij met de overstap, kan iemand mij helpen?

Uitgelichte reactie

20 juni 2023

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

Media is niet beschikbaar

 

28 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 20 juni 2023

Hallo @Rietje2 

Betreft dit enkel de WiFi of ook bedraad internet die soms wegvalt?

Gebruik je eigen netwerk apparatuur achter de T-Mobile router?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 20 juni 2023

Hoi Waggas,

Bedankt voor je reactie,betreft de wifi.

nee geen eigen netwerk apparatuur 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 20 juni 2023

@Rietje2 

Bekabeld internet werkt probleemloos? Misschien kan je kijken of het na een fabrieksreset uitvoeren beter gaat, dit doe je door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 20 juni 2023

Of bekabeld probleemloos werkt, heb ik nog niet getest. Moet zeggen dat de rest van het gezin al baalt van de overstap van KPN naar T Mobile, na aansluiting alleen nog maar problemen


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 20 juni 2023

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

Media is niet beschikbaar

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 20 juni 2023

Hoi Tommie,

 

ga mijn best doen, alleen eerste struikelblok is dat mijn nieuwe laptop geen internet aansluiting heeft. Dus ga even kijken of ik van iemand hulp kan krijgen.

 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 21 juni 2023

Heb nu snel een aansluiting besteld voor laptop naar internet en dan kan ik het hopelijk snel testen, want van de WiFi wordt ik echt niet blij, terwijl wij een upgrade qua pakket hadden genomen..

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9360 reacties
  • 23 juni 2023

@Rietje2 Welke snelheid hebben jullie gekozen als aansluiting?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

Hoop dat het zo goed is. Devolo hebben we weggehaald.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023
eric schreef:

@Rietje2 Welke snelheid hebben jullie gekozen als aansluiting?

100 Eric, hadden bij KPN 50


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2023

@Rietje2 zou je voor mij ook een speedtest willen plaatsen van de wifi verbinding? 

 

Belangrijk:

  • Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
  • Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf

Instructies:

  • Zorg dat je dichtbij het modem staat
  • Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/ De speedtest begint direct bij het openen van de website
  • Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie
  • Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest
  • Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot

  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

En nog 1 van andere plek met slechte WiFi

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 23 juni 2023

@Rietje2 je snelheid ziet er goed uit. Je geeft aan dat op sommige plekken/momenten de verbinding wegvalt, zou je een aantal stappen uit dit topic kunnen proberen? 

 

Media is niet beschikbaar

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023
Tommie schreef:

@Rietje2 je snelheid ziet er goed uit. Je geeft aan dat op sommige plekken/momenten de verbinding wegvalt, zou je een aantal stappen uit dit topic kunnen proberen? 

 

Media is niet beschikbaar

 

maar op de plekken waar de wifi slecht is, kan ik allen met 4G naar internet

ik zal de naar de stappen kijken

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023

Alles is wel net deze week geïnstalleerd bij ons, dus mag denk ik aannemen dat alles op de modem goed staat toch?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9360 reacties
  • 23 juni 2023

Op het modem staat alles automatisch goed,  dat wordt vanuit een centraal systeem geladen. Maar als je wifi dekking in huis niet overal sterk is dan heb je een versterker nodig. Lees daarover in het topic wat in de vorige bijdrage stond.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 23 juni 2023
eric schreef:

Op het modem staat alles automatisch goed,  dat wordt vanuit een centraal systeem geladen. Maar als je wifi dekking in huis niet overal sterk is dan heb je een versterker nodig. Lees daarover in het topic wat in de vorige bijdrage stond.


Ja dat snap ik, wij hadden die ook in huis, maar die kunnen we blijkbaar niet gebruiken bij T mobile. Ben extra over gegaan naar T Mobile, maar straks door al de extra dingen die ik per maand moet betalen uiteindelijk duurder uit dan bij KPN en slechtere verbinding.

 

Heb niet eens op de benedenverdieping overal WIFI en zo groot is ons huis echt niet. Laat staan boven waar mijn kinderen huiswerk maken.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 28 juni 2023
Tommie schreef:

Hi @Rietje2, welkom op onze Community!

Ik help je hier graag mee. Zoals @Waqqas ook al zegt, werkt het bekabeld wel vlekkeloos? Voor een volledige duidelijke test, wil ik je vragen de stappen hieronder zorgvuldig na te lopen en de screenshots hier, in het topic, te delen. Dan kunnen we het een en ander uitsluiten en met meer informatie de verbinding onderzoeken!  

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

Ook zie ik dat je een Devolo hebt aangesloten, dit kan ook voor een verstoring zorgen in het wifi netwerk en omdat dit eigen apparatuur is kan ik daar niet veel mee doen. Wij hebben een eigen wifipunt die volledig is afgestemd op de Zyxel T-54. In dit topic lees je hier meer over: 

Media is niet beschikbaar

 

Hoi Tommie,

Heb vandaag het WiFi punt ontvangen en net aangesloten. Nu brandt het lampje groen, maar Wifi doet het niet. 
 

wil je aub meekijken/denken

 

mvg Ria


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 20 reacties
  • 28 juni 2023

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen