Skip to main content

WiFi punt Zyxel WX5600 verliest continu verbinding met Zyxel router T54


Mijn WiFi punt verliest om de paar dagen de verbinding met de router.
WiFi punt is de Zyxel WX5600 en de router is de Zyxel T54.
Het WiFi punt is bekabelt aangesloten.
Ik heb al in de router onder Netwerk Instellingen > Thuisnetwerken > Statische DHCP het WiFi punt een vast IP-adres gegeven maar de verbinding blijft uitvallen.
Het enige dat helpt is de spanning van het WiFi punt er af halen en weer terugzetten…..

Een scan op het netwerk laat geen WiFi punt meer zien.

Wat is hier nu het probleem??

 

 

Uitgelichte reactie

4 juni 2023

@Shoppie 

Misschien kan je de fabrieksreset eens uitvoeren, wellicht dat het dan beter gaat.

13 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 4 juni 2023

Halllo @Shoppie 

Is het WiFi punt rechtstreeks bekabeld op de router aangesloten of zit hier nog iets tussen? Werken andere apparaten die bekabeld of via de WiFi verbonden zijn met de router wel goed?

Je kan kijken of een fabrieksreset van het WiFi punt dmv het indrukken van het resetknopje voor 5-10 seconden helpt en dan opnieuw verbinden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 4 juni 2023

Ja, het WiFi punt is rechtstreeks bekabeld.
Aan het eind van de kabel zit een switch. Op die switch zit het WiFi punt maar ook de TV en de omvormer van de zonnepanelen. De andere apparatuur blijft prima werken. Het is dus alleen dat het WiFi punt zijn connectie met de router verliest….
Het WiFi punt bevindt zich in een bijhuis en is bedoeld als gastnetwerk.


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21790 reacties
  • 4 juni 2023

@Shoppie 

Misschien kan je de fabrieksreset eens uitvoeren, wellicht dat het dan beter gaat.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 juni 2023

Ook na een fabrieksreset valt de verbinding na verloop van tijd weg.
De WX5600 is bedraad aangesloten op mijn netwerk en is daarna gewoon niet meer aanwezig op het bedrade netwerk. Met een IP-scanner niet meer te vinden, in de T54 router niet meer te vinden, geen MAC-adres meer te vinden. Kortom: de WX5600 lijkt wel dood te zijn.

Enige remedie is spanning eraf en er weer op en dan komt ie weer tot leven en ziet deT54-router ook de WX5600 weer.

Ik ben blij met m'n T-Mobile glasvezel Thuis, maar de WX5600 levrt me aardige kopzorgen op!


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 6 juni 2023

Hi @Shoppie , 

Als je je klantnummer in je profiel zet, kunnen we met je meekijken :) 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 juni 2023

Done!


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 6 juni 2023

Ik zie hem niet meer aangesloten, Kan je hem eens herstarten voor mij. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 juni 2023

Is herstart..…

Geen connectie.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 juni 2023

Harde reset gegeven, ik zie hem weer op het netwerk en via WiFi is nu ook OK.
Ben benieuwd hoelang ie het volhoud….


Forum|alt.badge.img+4
  • Odido medewerker
  • 857 reacties
  • 6 juni 2023

Ik heb wat aangepast, ben benieuw of nu stabiel blijft draaien. 

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 6 juni 2023

Hallo Sven, mag ik vragen wat je aangepast hebt?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 8 juni 2023

@Sven-TMT:

Helaas, het is weer zover… Twee dagen heeft ie het goed gedaan en nu weer ligt het access point er wederom uit. IP-adres niet meer aanwezig in de lijst van de router, met IP-scan tool niet meer te vinden.

Wat gaat er nu mis met de WX5600?? Ik heb al zoveel access points gezien/gehad maar nooit zoiets meegemaakt…..
 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14854 reacties
  • 9 juni 2023

Hey @Shoppie, ik ben gelijk voor je gaan kijken maar ik zie hem nu helemaal niet meer aan staan.

Wel zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je de WX5600 opnieuw kunnen verbinden met het modem zonder dat je eigen router/switch aangesloten is? Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten en kijken wat de boosdoener nu is! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen