Skip to main content
Beantwoord

router log codes betekenis


Wie weet wat deze foutmeldingen betekenen? Router weigert te verbinden.

 

Beste antwoord door Anonymous

Ik heb al geruime tijd geen modem of router van T-Mobile meer in gebruik, maar toch reageer ik even;

In principe is dit alles geen foutmelding, een foutmelding wordt ook wel alert genoemd, debug is informatie die (mogelijk) wat meer informatie toont over zaken die plaatsvinden. Een warning is niets meer dan een waarschuwing.

Geen van dat alles zou echt invloed mogen hebben op het niet functioneren van je internet.

 

denise0201 schreef:

qWie weet wat deze foutmeldingen betekenen? Router weigert te verbinden.

 

Van links naar rechts;

  • Er schijnt door een apparaat een verzoek te zijn ingediend om een IP-Adres e.d. te verstrekken of te verlengen.
  • Het verzoek wordt beantwoord aan een apparaat met MAC-Adres a4:6b:b6🇧🇩73:10 en ip-adres 192.168.1.105 toegewezen door de router.
  • Gegevens van hierboven worden verzonden.
  • Waarschuwing dat domein dat via DHCP (dnsmasq wordt verzonden) wordt genegeerd.

dnsmasq zorgt ervoor dat apparaten binnen je eigen netwerk een IP-Adres in 192.168.xxx.xxx toegewezen krijgt.

denise0201 schreef:

 

 

Die laatste geeft aan dat de router van T-Mobile een verzoek indient bij T-Mobile (DHCP Server) om een IP-Adres. Dit kan een gewone request zijn (wanneer de router net is ingeschakeld) of een renewal. Deze laatste wordt eens in de zoveel uren gedaan.

denise0201 schreef:

 

 

1e is het zelfde 2e afbeelding hierboven, blijkbaar is er dus geen reactie gekomen vanaf T-Mobile en wordt er een nieuwe poging gedaan om het IP-Adres te verkrijgen of verlengen. De overige zijn weer gelijkwaardig aan de eerste afbeelding.


Vraag rondom de foutmeldingen is hiermee hopelijk beantwoord (?), het zijn eigenlijk dus geen foutmeldingen maar waarschuwingen of informatie berichten wat het modem zoal doet.

 

Voor wat betreft het niet hebben van internet, sluit ik mij aan bij @Waqqas â€¦ gaat het om DSL of glasvezel en welke kleuren branden de lampjes op de eventuele mediaconverter (en de router).

 

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21580 reacties
  • 19 juli 2021

Hallo @denise0201 

Geen idee wat het precies betekent maar verbind een apparaat niet met de modem of verbind de modem niet met het internet?

Kan je de modem eens eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 19 juli 2021

Het gaat om modem - internet (externe omgeving voor werk) op één apparaat. 

Reset heb ik gedaan, werkte ook niet..

 

Dank voor je reactie though, je bent de eerste die uberhaupt de moeite neemt ernaar te kijken. T-Mobile klantenservice doet niks met mijn vraag en de werkgever verwijst me doodleuk door naar... T-Mobile 🥴 😭

 


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21580 reacties
  • 19 juli 2021

@denise0201

Heb je trouwens internet via glasvezel of DSL?

Bij glasvezel kan je de mediaconverter ook nog voor ongeveer 20 seconden van het stroom halen (lost wel eens problemen op).

En welke lampjes branden er op de mediaconverter?


  • 0 reacties
  • Antwoord
  • 19 juli 2021

Ik heb al geruime tijd geen modem of router van T-Mobile meer in gebruik, maar toch reageer ik even;

In principe is dit alles geen foutmelding, een foutmelding wordt ook wel alert genoemd, debug is informatie die (mogelijk) wat meer informatie toont over zaken die plaatsvinden. Een warning is niets meer dan een waarschuwing.

Geen van dat alles zou echt invloed mogen hebben op het niet functioneren van je internet.

 

denise0201 schreef:

qWie weet wat deze foutmeldingen betekenen? Router weigert te verbinden.

 

Van links naar rechts;

  • Er schijnt door een apparaat een verzoek te zijn ingediend om een IP-Adres e.d. te verstrekken of te verlengen.
  • Het verzoek wordt beantwoord aan een apparaat met MAC-Adres a4:6b:b6🇧🇩73:10 en ip-adres 192.168.1.105 toegewezen door de router.
  • Gegevens van hierboven worden verzonden.
  • Waarschuwing dat domein dat via DHCP (dnsmasq wordt verzonden) wordt genegeerd.

dnsmasq zorgt ervoor dat apparaten binnen je eigen netwerk een IP-Adres in 192.168.xxx.xxx toegewezen krijgt.

denise0201 schreef:

 

 

Die laatste geeft aan dat de router van T-Mobile een verzoek indient bij T-Mobile (DHCP Server) om een IP-Adres. Dit kan een gewone request zijn (wanneer de router net is ingeschakeld) of een renewal. Deze laatste wordt eens in de zoveel uren gedaan.

denise0201 schreef:

 

 

1e is het zelfde 2e afbeelding hierboven, blijkbaar is er dus geen reactie gekomen vanaf T-Mobile en wordt er een nieuwe poging gedaan om het IP-Adres te verkrijgen of verlengen. De overige zijn weer gelijkwaardig aan de eerste afbeelding.


Vraag rondom de foutmeldingen is hiermee hopelijk beantwoord (?), het zijn eigenlijk dus geen foutmeldingen maar waarschuwingen of informatie berichten wat het modem zoal doet.

 

Voor wat betreft het niet hebben van internet, sluit ik mij aan bij @Waqqas â€¦ gaat het om DSL of glasvezel en welke kleuren branden de lampjes op de eventuele mediaconverter (en de router).

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen