Skip to main content

Help, kan geen installatieafspraak maken.

• is een King Poster
  • 141 reacties

Ik wil via collectief consumentenbond overstappen van Ziggo naar Odido. En heb mij afgelopen zaterdag 14 juni opgegeven. Gisteren heb ik mijn abonnementsaanvraag gekoppeld aan mijn reeds bestaande odido account omdat ik in 2023-2024 reeds glasvezelinternet van odido heb gehad.

Ik heb nu twee problemen.

1. op mijn odido, als ik kies voor “status bestelling (https://www.odido.nl/my/internet-status)”dan krijg ik na een time out: 

“Oops! Hier ging iets mis.

We kunnen je bestelling op dit moment niet laten zien. Heb je net je abonnement toegevoegd aan je account? We zetten het zo snel mogelijk in ons systeem. Probeer het later nog eens.”

2. Als ik een installatieafspraak wil maken via de emaillink naar https://odf.eu1.zappter.com/app/…..etc dan kan ik wel tijdvensters kiezen, maar als ik er een kies keer ik daarna steeds terug in het keuzemenu en is het eerder gekozen tijdvenster verdwenen. Ik krijg ook geen bevestiging van een gemaakt afspraak. Dit gaat ook mis als ik de ad blocker uitschakel of een andere browser of mijn smartphone gebruik. Zo ben ik nu al 5 tijdvensters kwijt rond mijn beoogde installatiedatum op 17 juli2025, die ik dus ook niet opnieuw kan kiezen.

wat gaat hier mis?

Verder heeft ziggo mij ook een bericht gestuurd over een contractbeëindiging. in mijn ziggo

Datum aanvraag

17-06-2025

Ingangsdatum

17-07-2025

Betekent dit dat Ziggo mijn internet op 17 juli afsluit?

Kortom, dit proces begint niet goed zo, hopelijk kan een moderator checken wat hier fout gaat?

Uitgelichte reactie

18 juni 2025

Ik kreeg zojuist een telefoontje van Odido dat ik 5 afspraken voor installatie bleek te hebben gemaakt. Daar hebben ze er nu 1 van gehandhaafd op 16 juli in de middag. Het lijkt dus goed te gaan, alleen is het proces wel erg onduidelijk.

4 reacties

• Auteur
  • is een King Poster
  • 141 reacties
  • 18 juni 2025

Ik kreeg zojuist een telefoontje van Odido dat ik 5 afspraken voor installatie bleek te hebben gemaakt. Daar hebben ze er nu 1 van gehandhaafd op 16 juli in de middag. Het lijkt dus goed te gaan, alleen is het proces wel erg onduidelijk.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 141 reacties
  • 18 juli 2025

Ik kreeg op 18 juni ineens bericht dat de monteur op 17 juli zou komen ipv de afgesproken 16 juli. Omdat ik 17 juli niet thuis was heb ik online dan maar een afspraak op 18 juli gepland. Later is mijn zoon gebeld of de afspraak op 16 of 18 juli moest plaatsvinden en of ik wilde terugbellen. Ik heb gebeld maar na 20 minuten wachttijd nog steeds niet opgenomen en inmiddels stond in mijn odido dat de monteur op 18 juli zou komen. Dus dat heb ik maar zo gelaten.

Afgelopen woensdag 16 juli stond er onverwacht toch een monteur aan de deur en die heeft het modem aangesloten en internet werkt. Ik heb 's-avonds nog Guidion gebeld omdat er ook nog steeds een afspraak op 18 juli in mijn odido stond, maar volgens hen stonden er geen afspraken in hun systeem, niet voor 16 en ook niet voor 18 juli. Was het misschien de netbeheerder die langs was geweest? geen idee.

Vandaag zou er dus mogelijk een monteur komen tussen 8 en 12 uur. Daar kreeg ik ook nog emails voor gisteren, maar er is niemand geweest.

In Mijn Odido staat nog steeds “abonnement in oplevering” en Ziggo doet het ook nog gewoon.

nu mijn vraag:

Gaat dit vanzelf goedkomen? Of is de monteur vergeten de aansluiting administratief te melden?

Het is allemaal erg onduidelijk want bij ziggo stond dat mijn abonnement gisteren zou eindigen. De communicatie rondom aansluiten en de overstapservice kan iig nog een heel stuk beter.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 22208 reacties
  • 18 juli 2025

Hallo ​@wlmpie 

Dit gaat niet vanzelf goedkomen, de Guudion monteur moet de order achteraf administratief afronden en dat is niet gedaan.

Vul alvast alle privé velden in je community profiel in zodat een moderator kan kijken of er toch nog een Guidion monteur langs moet komen of dat de afronding op afstand kan worden gedaan 

• Auteur
  • is een King Poster
  • 141 reacties
  • 18 juli 2025

Mogelijk doet de monteur zijn administratie op vrijdagmiddag, of een moderator heeft n.a.v. dit draadje iets gedaan, want de aansluiting is gereed gemeld en Ziggo heeft laten weten dat zij stoppen. Dus eind goed al goed, maar wel verwarrend allemaal.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1792 reacties
  • 19 juli 2025

Hi ​@wlmpie, wat super om te zien dat toch zichzelf heeft opgelost en alles nu compleet gemeld is! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, weet dan dat je hier altijd een topic voor kan starten!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen