Skip to main content

Vragen over het glasvezelproces

Hallo!

Ik zit met de volgende situatie waarover ik graag jullie input zou willen; wellicht is er iemand met dezelfde ervaring of kan er iets nagekeken worden bij Odido.

Ik heb een contract afgesloten voor glasvezelinternet. De glasvezelaansluiting moest nog aangelegd worden. Er zijn monteurs van de netwerkbeheerder (Delta) geweest om de kabel binnen aan te leggen, door te meten en een “patching” op de centrale uit te voeren. Ik heb meerdere malen contact gehad met beide partijen omdat het proces bleef hangen. Odido wist niet of de aansluiting al klaar was en bij Delta bleef kennelijk een ticket terugkomen.

Het enige wat Odido mij nu kan zeggen is dat de 16e (de dag die ik had gekozen voor de overstap) glasvezel aangesloten zou gaan worden. Maar deze aansluiting ligt er dus al. Odido reageert dat ik de 16e contact met ze moet opnemen voor een afspraak met Guidion. Wat mij nu onduidelijk is:

• Is het werk van de netwerkbeheerder nu afgerond?
  • Heeft Odido het signaal ontvangen dat de aansluiting klaar is?
  • Moet er nu nog iets aan de glasvezel gebeuren op de 16e?
  • Zit ik niet zonder internet tussen de 16e en de (toekomstige) afspraak met Guidion?

Ik ben niet technisch onderlegd dus alle input is welkom! Alvast bedankt!

Uitgelichte reactie

7 mei 2025

Hallo ​@ChiefKamek 

Wat is de status in je Odido account? Waarschijnlijk heeft Odido nog geen seintje ontvangen van Delta dat het glasvezel klaar is voor gebruik.

Zodra bovenstaande is gebeurd wordt het installatiepakket verstuurd en krijg je een mail waarin je een afspraak kan maken met de Guidion monteur.

Als je de overstapservice hebt gebruikt zit je alleen op de dag dat Guidion komt enkele uurtjes zonder internet en als je de overstapservice niet hebt gebruikt is het misschien wat handiger om je huidige provider op te zeggen wanneer de afspraak met Guidion is gemaakt.

6 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 7 mei 2025

Hallo ​@ChiefKamek 

Wat is de status in je Odido account? Waarschijnlijk heeft Odido nog geen seintje ontvangen van Delta dat het glasvezel klaar is voor gebruik.

Zodra bovenstaande is gebeurd wordt het installatiepakket verstuurd en krijg je een mail waarin je een afspraak kan maken met de Guidion monteur.

Als je de overstapservice hebt gebruikt zit je alleen op de dag dat Guidion komt enkele uurtjes zonder internet en als je de overstapservice niet hebt gebruikt is het misschien wat handiger om je huidige provider op te zeggen wanneer de afspraak met Guidion is gemaakt.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 7 mei 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@ChiefKamek 

Bedankt voor je reactie.

• De bestelling in de Odido app geeft aan dat fase 1 (je bestelling) klaar is en bij Fase 2 (installeren en genieten) staan een slotje. Bedoel je dit? Als er een andere manier is om te zien wat de status is, waar zou ik dat dan voor je kunnen opzoeken?
  • De monteur van Delta die de “patching” ging uitvoeren heb ik driemaal gevraagd of het nu klaar is en of Odido nu een signaal zou moeten krijgen: hij zei van wel.
  • Het installatiepakket heb ik al binnen en ik maak inderdaad gebruik van de overstapservice van Odido. Telefonisch zei Odido dat ik zelf moest bellen op de overstapdatum voor een afspraak met Guidion.

Dit is eigenlijk precies waar de verwarring zit: ik weet niet aan wie ik wat moet vragen en niemand kan mij (in elk geval telefonisch) bevestigen wat nu de status is.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1526 reacties
  • 7 mei 2025
ChiefKamek schreef:

Het enige wat Odido mij nu kan zeggen is dat de 16e (de dag die ik had gekozen voor de overstap) glasvezel aangesloten zou gaan worden.

Heb je daar papieren correspondentie van? (e-mail?)

Volgens mij gaan ze op de 16e jouw lijn activeren. Daarna maak je een afspraak met Guidion (dat is de installateur van de router/ONT) om alles aan te sluiten en af te melden bij Odido (waarna Odido je oude provider opzegt). Dus als dat de huidige stand van zaken is dan kun je op de 16e Guidion bellen en een afspraak in plannen.

Het is dus niet zo dat je op “overstapdatum” Gudion belt en op dat moment zonder internet zit. Je belt Guidion wanneer de lijn geactiveerd is, maar dat is niet je overstapdatum.

Toen ik vorig jaar overigens overstapte… kreeg ik een mail dat Gudion met mij contact op zou nemen om een afspraak te plannen. Dit ging via een SMS’je. Op 11-11 kreeg ik van Odido bericht (via mail) dat mijn aansluiting op 18-11 actief zou worden. Direct daarna (dus ook op 11-11) kreeg ik bericht dat ik een afspraak met Guidion kon maken (voor na 18-11). Dus als je bericht hebt van Odido dat je lijn op 16-5 ook echt actief wordt, dan kun je nu al een afspraak met Guidion inplannen voor na 16-5. Maar dit zou al via mail gecommuniceerd moeten zijn.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21785 reacties
  • 7 mei 2025

@ChiefKamek 

Je kan ook even alle privé velden in je community profiel invullen zodat een moderator kan meekijken wat de status nu precies is.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 7 mei 2025
rvk01 schreef:
ChiefKamek schreef:

Het enige wat Odido mij nu kan zeggen is dat de 16e (de dag die ik had gekozen voor de overstap) glasvezel aangesloten zou gaan worden.

Heb je daar papieren correspondentie van? (e-mail?)

Volgens mij gaan ze op de 16e jouw lijn activeren. Daarna maak je een afspraak met Guidion (dat is de installateur van de router/ONT) om alles aan te sluiten en af te melden bij Odido (waarna Odido je oude provider opzegt). Dus als dat de huidige stand van zaken is dan kun je op de 16e Guidion bellen en een afspraak in plannen.

Het is dus niet zo dat je op “overstapdatum” Gudion belt en op dat moment zonder internet zit. Je belt Guidion wanneer de lijn geactiveerd is, maar dat is niet je overstapdatum.

Toen ik vorig jaar overigens overstapte… kreeg ik een mail dat Gudion met mij contact op zou nemen om een afspraak te plannen. Dit ging via een SMS’je. Op 11-11 kreeg ik van Odido bericht (via mail) dat mijn aansluiting op 18-11 actief zou worden. Direct daarna (dus ook op 11-11) kreeg ik bericht dat ik een afspraak met Guidion kon maken (voor na 18-11). Dus als je bericht hebt van Odido dat je lijn op 16-5 ook echt actief wordt, dan kun je nu al een afspraak met Guidion inplannen voor na 16-5. Maar dit zou al via mail gecommuniceerd moeten zijn.

Bedankt voor je reactie.

Nee, hier heb ik geen correspondentie van buiten een telefoongesprek om. Het enige wat ik ontvangen heb nog VOOR de monteur met “patching” bezig is geweest (maar toen wel de kabel al binnen gelegd was), is een mail die ik eerder ook al had gekregen, met:

“Je aansluitdatum is bekend

De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat plaatsen is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geplaatst op 16-05-2025.

Je Glasvezelaansluiting
Nadat de glasvezelaansluiting in je woning geplaatst is, krijg je per e-mail van onze installatiepartner Guidion een uitnodiging voor de installatieafspraak. De Guidion monteur sluit je modem en TV Box aan en gaat pas weg als alles het doet.

Installatiepakket
Het installatiepakket wordt vanaf twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging krijg je nog een aparte e-mail.”

--

Maar toen zat de kabel intussen al in de meterkast en had ik mijn installatiepakket al een week binnen. Verder heb ik nog niets vernomen.

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 11 reacties
  • 7 mei 2025
Waqqas schreef:

@ChiefKamek 

Je kan ook even alle privé velden in je community profiel invullen zodat een moderator kan meekijken wat de status nu precies is.

Bedankt, dit heb ik zojuist gedaan.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen