Skip to main content

Aansluiten glasvezel verloopt slecht - veel loze beloftes maar geen actie


Hey, ik plaats een keer niet over Pixel Buds! Helaas is dit topic niet heel veel positiever…

Wat informatie vooraf

Ik woon in een nieuwbouwgebied dat al sinds de oplevering in 2019 meerdere glasvezelaansluitingen heeft. Eén van de netwerken is in 2023 overgenomen door ODF, en sindsdien is het dus mogelijk om Odido/T-Mobile af te sluiten. Het gaat hier dus niet om het aanleggen van een nieuw glasvezelpunt, maar om het aansluiten op een bestaand ODF netwerk.

Omdat, door aflopende kortingen, mijn huidige provider wat duur begon te worden, heb ik op 24 november 2024 een abonnement afgesloten voor glasvezel internet. Sindsdien is er echter nog weinig gebeurt, en staat mijn status nog steeds op dat de overstap is geaccepteerd. Verder is de situatie (en het gevoel dat ik er aan over heb gehouden) helaas niet heel anders dan in mijn topics over de Pixel Buds: veel beloftes, weinig actie en geen opvolging van die beloftes.

Een tijdlijn

  • 24 november 2024: Glasvezel abonnement afgesloten bij Odido. Wensdatum gezet op eind december 2024
  • Mid-december 2024: Contact opgenomen met de klantenservice omdat ik nog niks heb gehoord, en de wensdatum dichterbij begint te komen
    • Antwoord van de klantenservice was dat ODF geen afspraken inplant op het moment in verband met de feestdagen, en dat ze weer verder gaan met inplannen op 6 januari. Dus ik zal in die week wel iets moeten horen. Dit kon ik wel begrijpen
  • Eind januari 2025: Nogmaals contact opgenomen met de klantenservice, want ik had nog steeds niks gehoord. Collega Justin van de Fiber afdeling (topper!) had een case aangemaakt, en tevens ook een los (persoonlijk) terugbelverzoek gepland voor als ik niks zou horen op die case. Dit omdat ik rond deze periode net klaar was met de Pixel Buds saga, waar ook zo vaak werd beloofd dat ik zou worden teruggebeld maar dit nooit gebeurde. 
  • Begin februari 2025: Op de case heb ik niks meer gehoord, maar Justin heeft me wel zoals beloofd teruggebeld. Dit heeft hij de week erna ook gedaan, omdat er vanuit ODF weinig updates komen. 
    • Er leken allerlei dingen mis te gaan. Toen ik zelf met ODF belde in deze periode werd verteld dat er helemaal geen aanvraag gedaan was voor mijn adres…?
  • Mid februari 2025: 
    • Uiteindelijk heeft Justin een periode verlof opgenomen en zou dit verder worden opgepakt door zijn collega’s. Ik ben vervolgens nooit meer teruggebeld…
    • Als ik dan zelf een keer bel hoor ik van een collega uiteindelijk dat de opleverdatum nu zou liggen op begin maart
  • 6 maart 2025: Er is niks ondernomen in de periode tot nu, en ik heb ook niks meer gehoord. Dus ik heb zelf weer contact opgenomen
    • De collega constateert dat er aan geen enkele kant van het proces actie lijkt te zijn ondernomen. Er is in februari een keertje een bericht naar ODF verstuurd, en daar schijnt geen antwoord op ter zijn geweest. Dus er zal nu weer een berichtje naar ODF gestuurd worden.
      • De quote “Insanity is doing the same thing over and over and expecting different results” begint relevant te worden.
    • De 3e (of 4e) beloofde opleverdatum van begin maart gaat in ieder geval niet gehaald worden…
    • Luana, wie ik aan de telefoon sprak, belooft er tevens achteraan te blijven gaan en mij op 20 maart terug te bellen.
  • 6 + 7 maart: Omdat ik nu langzaam wel wat moe begin te worden van het gebrek aan actie, besluit ik zelf maar achter de aannemers aan te bellen.
    • Via ODF en Euronet (onderaannemer van ODF) krijg ik uiteindelijk zelf de contactgegevens van Alpha Glasvezeltechniek, wie de aansluitingen in mijn omgeving zou moeten realiseren
    • Ook hoor ik wat er concreet nog gedaan moet worden: De FTU zou nog vervangen moeten worden door die van ODF. Want daar is 3 maanden voor nodig????
    • 7 maart krijg ik uiteindelijk Alpha aan de lijn, en weet ik een afspraak te plannen met ze voor… 10 maart!
  • 10 maart: Alpha Glasvezeltechniek komt langs en vervangt de FTU. Dit was zo gepiept
    • In mij borrelt nu wel nog meer frustratie: meer dan 3 maanden wordt er zo goed als niks ondernomen, en uiteindelijk krijg ik het zelf voor elkaar in 2 werkdagen?
  • 17 maart: Ik neem contact op met Odido omdat de status van de oplevering nog steeds niet is aangepast.
    • De collega zegt dat dit nog moet worden afgemeld door de netbeheerder, en dit zal die week nog wel geregeld zijn.
    • Na het spreken van meerdere mensen in Odido wordt duidelijk dat niemand weet of begrijpt wat de status nu eigenlijk is...
  • 20 maart: Ik word niet teruggebeld door Luana. Verrassend...
  • 21 maart - ochtend: Ik bel zelf maar weer naar Odido. Ik leg nogmaals de hele status uit, inclusief dat de FTU nu al geplaatst is op de 10e, en dat ik teruggebeld zou worden door Luana wie er ook achteraan zou zijn gegaan in de afgelopen weken.
    • Tevens antwoord ik op een e-mail van Luana die ik op 6 maart heb gehad.
  • 21 maart - begin van de middag: Ik heb een gemiste oproep van Odido (hij ging 2 keer over en toen was hij al weg). Direct erna krijg ik een e-mail van Luana dat ze me heeft geprobeerd te bellen en of ik terug kan bellen.
    • Ik bel terug en krijg een andere collega aan de lijn. Die zou Luana vragen om nogmaals te bellen, en tevens nogmaals bij ODF uitvragen wat de status is.
      • Luana heeft daarna nooit teruggebeld...
    • Tevens heb ik geantwoord op de e-mail met wat de status is (FTU is geplaatst) en wat mijn vragen zijn:
      • Wat moet er nog gedaan worden?
      • Wanneer wordt dit gedaan?
      • Waarom is niemand erachteraan gegaan de afgelopen weken/maanden? 
  • Vandaag, 24 maart: Zojuist nogmaals gebeld Odido, omdat ik Luana dus nooit heeft teruggebeld. Van de collega heb ik zojuist wat ‘leuke’ feitjes geleerd:
    • Dat zoveelste bericht van 6 maart aan ODF, waar volgens Odido nooit reactie op is gekomen? Daar is nooit een reactie op gekomen omdat Odido hem verkeerd heeft ingediend!
      • ODF heeft wel degelijk gereageerd (dit beamen ze zelf ook), maar Odido heeft blijkbaar het verkeerde adres ingevuld dus die reactie is nooit bij Odido aangekomen…
    • Luana heeft niet teruggebeld omdat ze verlof heeft opgenomen voor die donderdag
      • Dit moet kunnen en mogen. Maar het is jammer dat er niet met mij wordt gecommuniceerd. Sterker nog, de hele terugbel afspraak is gewoon vergeten en nooit opgevolgd. Deze had in mijn optiek ook overgedragen of verplaatst kunnen worden.
    • Tussen neus en lippen door merk ik ook dat er in de periode tussen 6 maart en nu er verder ook geen actie is ondernomen, behalve de actie die ik zelf heb ondernomen.
    • De nieuwe uitvraag van 21 maart? Daar is nogmaals gevraagd wanneer de FTU geplaatst gaat worden…
      • Diezelfde FTU die al op 10 maart is geplaatst, iets wat ik ook meerdere keren heb herhaald aan de telefoon die dag. Dus deze uitvraag is weer eens nutteloos, en het is weer extra wachten op niks.
    • De collega die ik zojuist sprak heeft een nieuwe, correcte aanvraag voor informatie gedaan bij ODF, en heeft een terugbel afspraak ingepland voor aanstaande vrijdag. Het is nu hopen dat dit wel wordt opgevolgd.

Het is vandaag 24 maart, exact 120 dagen nadat ik het abonnement heb aangevraagd en de overstapservice is gestart. Dat betekent dat deze overstapservice elk moment kan verlopen, wat betekent dat ik de overstap zelf moet gaan regelen en dat ik waarschijnlijk voor 1 of meer maanden dubbel moet gaan betalen, eenmaal een duurder abonnement omdat deze al zolang extra doorloopt door dit proces en de kortingen zijn verlopen (en niet te vergeten al die belminuten die ik er zelkf tegenaan heb moeten gooien om jullie werk te doen)... En dan weten we nog altijd niet wat de status is, en wanneer er überhaupt iets gaat gebeuren!

En als het hier om een nieuwe glasvezel aansluiting zou gaan, dan zou ik het nog wel kunnen begrijpen. Graafwerkzaamheden, vergunningen e.d., dit neemt altijd extra tijd in beslag. Maar het gaat om een bestaande aansluiting, en het gaat mis puur op communicatie problemen, administratieve fouten, medewerkers die hun beloftes niet nakomen en procedures die niet werken! 

Als dit al zo rommelig (en ik heb nog best veel weggelaten) gaat, en ik daardoor al die extra kosten moet maken, hoe kan ik jullie dan nu nog vertrouwen als provider? Hoe zijn jullie van plan mijn vertrouwen terug te winnen?

 

Uitgelichte reactie

25 maart 2025

Hey ​@PixelJordy, bedankt voor het delen van deze uitgebreide tijdlijn. Dit geeft mij volledig inzicht in de situatie.

Nu is het zo dat een nieuwe aanleg van glasvezel lang kan duren, tot wel maanden in de toekomst. Er moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden. Daarnaast hebben wij ook weinig tot geen invloed op een nieuwe aanleg van glasvezel, dit gaat volledig via onze onderaannemers. Nu zie ik inderdaad dat er nogmaals navraag gedaan is bij onze onderaannemer. De wijkcentrale lijkt volledig opgeleverd te zijn en de huisaansluiting is gereed. Nu moet hij administratief afgemeld worden in het systeem van de onderaannemer en dan kunnen de werkzaamheden doorlopen. Hopelijk krijgen wij spoedig een reactie van onze onderaannemer en kun je snel genieten van je glasvezelverbinding! 

23 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 25 maart 2025

Hey ​@PixelJordy, bedankt voor het delen van deze uitgebreide tijdlijn. Dit geeft mij volledig inzicht in de situatie.

Nu is het zo dat een nieuwe aanleg van glasvezel lang kan duren, tot wel maanden in de toekomst. Er moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden. Daarnaast hebben wij ook weinig tot geen invloed op een nieuwe aanleg van glasvezel, dit gaat volledig via onze onderaannemers. Nu zie ik inderdaad dat er nogmaals navraag gedaan is bij onze onderaannemer. De wijkcentrale lijkt volledig opgeleverd te zijn en de huisaansluiting is gereed. Nu moet hij administratief afgemeld worden in het systeem van de onderaannemer en dan kunnen de werkzaamheden doorlopen. Hopelijk krijgen wij spoedig een reactie van onze onderaannemer en kun je snel genieten van je glasvezelverbinding! 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 25 maart 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@PixelJordy, bedankt voor het delen van deze uitgebreide tijdlijn. Dit geeft mij volledig inzicht in de situatie.

Nu is het zo dat een nieuwe aanleg van glasvezel lang kan duren, tot wel maanden in de toekomst. Er moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden. Daarnaast hebben wij ook weinig tot geen invloed op een nieuwe aanleg van glasvezel, dit gaat volledig via onze onderaannemers. Nu zie ik inderdaad dat er nogmaals navraag gedaan is bij onze onderaannemer. De wijkcentrale lijkt volledig opgeleverd te zijn en de huisaansluiting is gereed. Nu moet hij administratief afgemeld worden in het systeem van de onderaannemer en dan kunnen de werkzaamheden doorlopen. Hopelijk krijgen wij spoedig een reactie van onze onderaannemer en kun je snel genieten van je glasvezelverbinding! 

Hoi ​@Tommie van Odido, bedankt voor je reactie. Ik wil je wel even op 1 punt corrigeren, het gaat hier namelijk niet om een nieuwe aanleg van glasvezel. Ik quote uit mijn OP:

Ik woon in een nieuwbouwgebied dat al sinds de oplevering in 2019 meerdere glasvezelaansluitingen heeft. Eén van de netwerken is in 2023 overgenomen door ODF, en sindsdien is het dus mogelijk om Odido/T-Mobile af te sluiten. Het gaat hier dus niet om het aanleggen van een nieuw glasvezelpunt, maar om het aansluiten op een bestaand ODF netwerk

Effectief was het enige dat had moeten gebeuren:

  1. Vervangen huidige FTU door die van ODF
  2. Patchen wijkcentrale
  3. Guideon monteur sturen en Odido apparatuur aansluiten

Alleen al stap 1 heeft jullie 4 maanden gekost, blijkbaar werden procedures niet juist opgevolgd door zowel jullie als de aannemers. Zo bleven jullie maanden lang berichten sturen naar ODF, maar kwam daar volgens jullie nooit reactie op. Er verder achteraan gaan gebeurde niet, er werd gewoon geen actie ondernomen. 

Die laatste administratieve afmelding waar jij het over hebt, daar ben ik nu ook al de hele maand mee bezig om er bij jullie achteraan te gaan. Maar als jullie dan mails naar de aannemer sturen waar niet op gereageerd kan worden, gevolgd door mails over het verkeerde (jullie laatste mail zou zijn gegaan over het vervangen van de FTU, iets wat begin deze maand al was gedaan...), dan schiet het niet op. En dan zit ik dus nu met het feit dat de onderaannemer niet meer reageert. Niet op mails, niet op telefoontjes.

Dus het simpelweg afdoen als “nieuwe aanleg van glasvezel kan maanden duren” vind ik een niet dekkend antwoord. Het gaat niet om een nieuwe aanleg, en de enige reden dat het maanden duurt is door een opeenstapeling aan fouten vanuit jullie kant. Ik ben nooit geïnformeerd dat het zo lang zou gaan duren, er zijn allerlei beloftes gedaan door jullie en ODF over hoe het “voor datum X” of “binnen Y weken” wel opgelost moet zijn. Dit is niks om trots op te zijn.

Dus nogmaals, hoe moet ik jullie nu als provider nog vertrouwen?

  • Beloftes en afspraken van Odido worden aan de lopende band verbroken
  • Aannemers en onderaannemers worden vanuit Odido blijkbaar verkeerd aangestuurd
  • De onderaannemer die blijkbaar mijn gebied zou moeten beheren is van de aardbodem verdwenen, dus wat nu als er een storing optreedt? (Ervan uitgaande dat er überhaupt ooit internet komt)
    • Ik wil hieraan toevoegen dat de enige reden dat het nu bijna 4 maanden heeft geduurd om de FTU te vervangen is omdat ik na 4 maanden geen geduld meer had en ik zelf achter de hele keten aan ben gaan bellen. Anders had het nog langer geduurd...

Ondertussen zit ik wel met verhoogde kosten omdat ik mijn oude abonnement zo lang moest aanhouden, en binnenkort dus ook dubbele kosten omdat jullie door al deze fouten zo lang hebben gedaan over het aansturen van de aannemer dat de overstapservice gisteren is geannuleerd…

Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit alles gaan goedmaken ​@Tommie van Odido 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 25 maart 2025

Het stukje over de overstapservice is hopelijk niet meer relevant, een collega heeft zojuist de overstapaanvraag opnieuw ingediend. Hopelijk gaat in ieder geval dat geen problemen meer opleveren


rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1127 reacties
  • 25 maart 2025
PixelJordy schreef:

Het stukje over de overstapservice is hopelijk niet meer relevant, een collega heeft zojuist de overstapaanvraag opnieuw ingediend. Hopelijk gaat in ieder geval dat geen problemen meer opleveren

Hee, dat is raar. Hier op de community heb ik meerdere keren gelezen (en bevestigd door moderators) dat een overstapservice niet opnieuw ingeschoten kon worden nadat dit ooit al een keer gedaan was (en mislukt of verlopen was).

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 25 maart 2025
rvk01 schreef:
PixelJordy schreef:

Het stukje over de overstapservice is hopelijk niet meer relevant, een collega heeft zojuist de overstapaanvraag opnieuw ingediend. Hopelijk gaat in ieder geval dat geen problemen meer opleveren

Hee, dat is raar. Hier op de community heb ik meerdere keren gelezen (en bevestigd door moderators) dat een overstapservice niet opnieuw ingeschoten kon worden nadat dit ooit al een keer gedaan was (en mislukt of verlopen was).

Ik heb hetzelfde gelezen als jij, maar blijkbaar kan het dus wel en is niet iedereen bij de klantenservice even goed op de hoogte (niks nieuws helaas)? Al ben ik benieuwd of dit geen andere side effects gaat hebben…

Hieronder ook de correspondentie hierover, misschien dat dit anderen helpt:

Bedankt voor uw reactie! Mochten er inderdaad dubbele kosten onstaan vanwege de overgang van KPN naar Odido dan zullen wij deze aan u vergoeden zodat u niet voor 2 abonnementen tegelijk betaald. Als alternatief kunnen wij ook proberen een na 25/03/2025 een nieuw overstapdossier er voor u in te zetten zodat u alsnog gebruik kunt maken van deze service. Laat ons weten hoe u hiermee verder wilt gaan. Fijne dag gewenst!

Tot gauw,
Vincent van Odido

 

Hoi Odido / Vincent,

Via jullie community forum heb ik begrepen dat de overstap opnieuw indienen niet mogelijk zou zijn? Maar als dat kan, dan is dit probleem daar in ieder geval mee opgelost.

Groet,

 

Ik zal morgen persoonlijk voor u kijken of het ons lukt een nieuw dossier aan te maken. Het kan inderdaad voorkomen dat dit niet geaccepteerd zal worden maar in veel gevallen is het wel mogelijk.

Het zou mij enorm helpen als ik uw contractnummer/klantnummer zou kunnen ontvangen?

Zou u ook kunnen bevestigen dat de onderstaande gegevens kloppen en ook bij KPN bekend zouden moeten zijn:
(...)

Tot gauw,
Vincent van Odido


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 87 reacties
  • 25 maart 2025

ik zie nergens dat het echt zo gaat zijn alleen dat er een aanvraag daar toe gedaan is 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 25 maart 2025
MR_CHIP schreef:

ik zie nergens dat het echt zo gaat zijn alleen dat er een aanvraag daar toe gedaan is 

Ik zie zojuist ook dat de overstap bij KPN is aangevraagd en geaccepteerd. 

Het enige waar ik nu bang voor ben is dat er een minimum aantal dagen aan vast gaat zitten wat de voortgang nog meer vertraagd. Maar aan de andere kant, het is dan een race to the bottom tussen deze vertraging en Odido die haar aannemers niet kan aansturen...


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 28 maart 2025

@Tommie van Odido Geen reactie meer vanuit jou?

Tevens was er bij het belletje van afgelopen maandag een terugbel afspraak gemaakt voor vandaag, rond 12:15, om me meer te vertellen over wat nu daadwerkelijk de status is. En je raadt het al: ik ben niet gebeld...


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 28 maart 2025

Ik heb net zelf maar even gebeld, en als ik er nog om kon lachen werd het verhaal nog leuker…

Allereerst, ik ben dus WEER niet teruggebeld. Dus ik heb weer het hele verhaal moeten doen aan een collega die klaarblijkelijk geen idee had. Deze collega wist mij te vertellen dat er 22 uur geleden een update as vanuit ODF, dat er problemen zouden zijn met een onderbuurman die niet meewerkt en dat er meer duidelijkheid zou zijn in april. Hij zou me woensdag terugbellen om meer te vertellen. (Waar heb ik dat eerder gehoord???)

Dat klinkt raar, want zoals ik al meerdere keren heb verteld gaat het hier om een BESTAANDE kabel…

Ik dus ODF opgebeld, want dit klonk te raar voor woorden. Daar werd expliciet door ODF gezegd dat ze alle communicate tussen ODF en Odido bewaren, en dat er NOOIT ook maar iets is gezegd over een onderbuurman. Sterker, daar konden ze nu ook bevestigen dat het enige wat nog gedaan moet worden is de patch in de wijkcentrale, en de lijn afmelden.

Dus ik weer gebeld met Odido om nou eens te kijken waar het nu dan weer mis gaat in de communicatie. De nieuwe collega (die me zeer bekwaam leek overigens) kon zelf ook niets vinden over onderburen, en snapte ook niet waar haar collega dit vandaan haalde. Wel zag ze in de geschiedenis dat ODF niet meer ‘correct’ is aangestuurd sinds januari….

Oh, en ze zag ook dat de terugbel afspraak die de eerdere collega had gemaakt waarschijnlijk ook niet goed was gepland… Hilarisch...

Dus samenvattend:

  • Odido medewerkers komen terugbel afspraken niet na
  • Odido medewerkers geven foutieve informatie
  • Odido medewerkers volgen de protocollen blijkbaar niet
  • Odido medewerkers communiceren niet of slecht met de netwerk beheerder

Dit hele project, waarbij alleen een FTU moest worden vervangen, een patch in de wijkcentrale gedaan moest worden en de lijn moest worden afgemeld, duurt hierdoor nu dus al 4 MAANDEN!

Sorry maar wat is dit voor ongeregeld bedrijf ​@Tommie van Odido !?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 2 april 2025

@Tommie van Odido ik heb niks meer vanuit jou gehoord. Ook zou ik vandaag om 16:00 teruggebeld worden, maar voor de vierde of vijfde keer op rij - na expliciete beloftes van de medewerker dat ik deze keer echt zou worden teruggebeld - is dit niet gebeurt...


Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 79 reacties
  • 3 april 2025

Hoi ​@PixelJordy,

Op dit moment heb ik geen nieuwe informatie voor je. Ik sluit me aan bij wat Tommie al heeft aangegeven. Een nieuwe aanleg van glasvezel kan lang duren, soms zelfs maanden, omdat de aanleg volledig via onze onderaannemers verloopt. Ik begrijp echt dat je hier graag meer duidelijkheid over wil, en we willen net zo graag als jij dat het snel geregeld wordt. Maar hierin zijn we echt afhankelijk van de onderaannemer. Wat ik wel zie, is dat er contact is geweest en dat mijn collega vrijdag opnieuw contact opneemt met ODF voor je. Zodra hij meer weet, zal hij het je laten weten. Weet dat er vanuit onze kant een ticket is aangemaakt en we er echt alles aan doen om dit in orde te maken. Op dit moment is het nog even afwachten, maar we blijven dit actief opvolgen. We waarderen je geduld en begrip enorm!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 3 april 2025

Hoi ​@Demy van Odido, bedankt voor je reactie. Wel wil ik jou ook graag corrigeren, want het gaat dus NIET om een "nieuwe aanleg". Het gaat om een FTU plaatsen, de patch in de wijkcentrale voltooien en de lijn afmelden. Dit zijn de ENIGE werkzaamheden die gedaan moeten worden. De lijn zelf is al volledig gelegd en aangesloten sinds +/- 2019.

De eerste stap, de FTU plaatsen, is inmiddels voltooid. Dit heeft zo'n 4 maanden geduurd. Wanneer de volgende stappen gedaan gaan worden is onbekend, er is namelijk op dit moment blijkbaar geen aannemer voor mijn gebied. Dus we wachten op...?

 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Internet + TV
  • 13911 reacties
  • 4 april 2025

Hey ​@PixelJordy, ik begrijp je volkomen, echter is en blijft dit een nieuw project plus het is hoogbouw. De voorinfra zit op dit moment met niet meewerkende onderburen. We moeten even de maand april afwachten dan kan er namelijk meer gedeeld worden door de onderaannemer. Het plaatsen van het FTU is nog niet afgemeld, hierdoor wordt de patch niet gedaan, wij hebben gevraagd of ze dit kunnen afmelden zodat de patch gerealiseerd kan worden!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 4 april 2025
Tommie van Odido schreef:

Hey ​@PixelJordy, ik begrijp je volkomen, echter is en blijft dit een nieuw project plus het is hoogbouw. De voorinfra zit op dit moment met niet meewerkende onderburen. We moeten even de maand april afwachten dan kan er namelijk meer gedeeld worden door de onderaannemer. Het plaatsen van het FTU is nog niet afgemeld, hierdoor wordt de patch niet gedaan, wij hebben gevraagd of ze dit kunnen afmelden zodat de patch gerealiseerd kan worden!

Hoi ​@Tommie van Odido, ook dit verhaal lijkt niet te kloppen, en jullie lijken hierbij verkeerd geïnformeerd te zijn door ODF. Andere collega’s van ODF geven ook aan dit een raar verhaal te vinden, en dat er geen reden zou moeten zijn om ook maar iets met een onderbuurman te moeten handelen. Verder heeft ODF me verteld wat ik hierboven heb uitgelegd: dat alleen de FTU en de patch gedaan moeten worden.

Dus hier is nogmaals het verhaal. De keten loopt als volgt:
Odido → ODF → Euronet → Alpha Glasvezeltechniek

Alpha Glasvezeltechniek heb ik, nadat ik de telefoonnummers heb ontvangen vanuit Euronet, kunnen bereiken en aan kunnen sturen om op 10 maart bij mij de FTU te plaatsen. Sindsdien is de communicatie vanuit Alpha stukgelopen, en is de samenwerking tussen Euronet en Alpha beëindigd. Het bericht dat de FTU geplaatst is, is dus nooit de naar de rest van de keten gecommuniceerd. En nu zit ik in mijn gebied zonder aannemer.

Op verzoek van ODF heb ik op 21 maart een foto van de aangesloten FTU gestuurd. Daarop is geantwoord dat ze wachten op Euronet om de werkzaamheden af te melden. Bij Euronet stokt dit, want er is dus geen onderaannemer meer. Euronet zegt dit zelf op te gaan pakken, maar daarover zeiden ze dat dit begin April geregeld zou moeten zijn… En dat is niet gebeurt…

Ondertussen wordt jullie blijkbaar een heel ander verhaal verteld, over hele andere werkzaamheden die hier totaal niks mee te maken hebben. Dit heb ik ook zojuist met Kars van Odido besproken, omdat jullie blijkbaar eind maart bovenstaande info over onderburen hebben gehad. Ook hij vroeg om een foto van de FTU, dus die heb ik nu ook bij Odido neergelegd. Hieronder nogmaals de foto.

De ODF FTU, volledig aangesloten sinds 10 maart

 

Ik ben nu dus zelf bezig om ervoor te zorgen dat alle schakels in de keten dezelfde informatie hebben en delen, want dat lukt jullie blijkbaar zelf niet. Ondertussen zitten we nog steeds met hetzelfde probleem: De keten stopt bij Euronet omdat er geen aannemer voor mijn gebied is, en er is geen escalatie mogelijkheid, en moet ik maar elke maand weer een maandje geduld hebben.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 4 april 2025

En om het verhaal dan nog een twist te geven: ik heb zelf maar weer eens even met Euronet gebeld, en nu sta ik ingepland om (als het goed is) alles te verhelpen aanstaande dinsdag…

Dus eerder beschreef ik de keten als: Odido → ODF → Euronet → Alpha
Maar dat zou ik nu beschrijven als: Odido -x- ODF -x- Euronet -?- Alpha
Want communicatie bestaat blijkbaar niet

Voor anderen die hier meelezen: Ook mij is verteld door de klantenservice dat ik vooral niet met de rest van de keten moet bellen en alleen met Odido. Maar daarmee kom je dus nergens, wordt je verkeerde informatie verteld en worden afspraken keer op keer niet nagekomen.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 8 april 2025

Dus Euronet is vandaag langsgeweest. Ze waren blijkbaar gestuurd om de FTU te vervangen... Je weet wel, die FTU van de foto hierboven, die er al sinds begin Maart hangt... Lekker gecommuniceerd weer jongens…

Ook zijn ze erachter gekomen dat er geen signaal door de lijn komt, dus we geen nog geen steek verder. Er moet nu een storingsdienst worden ingeschakeld, maar hoe en wanneer is nog steeds voor iedereen onduidelijk. ODF zegt dat de aannemer mij gaat opbellen (maar wanneer? Over 5 maanden weer?). Ondertussen denkt Odido nog altijd dat het aan een onderbuur zou liggen die niet meewerkt, en hebben ze blijkbaar moeite om navraag te doen bij ODF, hoe vaak ze het ook beloven. Want ODF zegt dat Odido al een tijd geen navraag heeft gedaan.

Dit alles zou hilarisch zijn als het niet zo extreem treurig was


  • is een King Poster
  • 131 reacties
  • 16 april 2025

Oh jee, ik overweeg ergens in juni weer een jaartje naar odido te gaan, maar ik heb gelukkig al een odf ftu en een kruipruimte ipv onderburen.

Als jij geen signaal hebt op je glasvezelkabel zijn er een paar mogelijke oorzaken:

1 jouw glasvezelkabeltje moet nog worden ingeplugd in de wijkcentrale.

2 de verkeerde glasvezelkabel is ingeplugd in de wijkcentrale

2a er is in de wijkcentrale wel een glasvezelkabeltje ingeplugd met jouw adres erop, maar dat was een verkeerd gelabeld kabeltje dat naar een ander adres gaat. (Dit is mijn horror scenario want mijn kabel was onder de stoep idd verkeerd gelabeld, maar het is de vorige keer goed gegaan, dus in de centrale klopt het blijkbaar wel)

3 er zit ergens een kink in de kabel

3a jouw onderbuurman is na een vergelijkbaar traject met Odido zo boos😡 geworden dat hij alle glasvezelkabels uit zijn meterkast heeft weggeknipt.😂

Ik hoop voor jou dat het oorzaak 1 is. 

Oorzaak 2 is ook nog relatief makkelijk op te lossen.

Oorzaak 2a t/m 3a gaat waarschijnlijk duren tot Sint juttemis 

Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt.

 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 17 april 2025
wlmpie schreef:

Oh jee, ik overweeg ergens in juni weer een jaartje naar odido te gaan, maar ik heb gelukkig al een odf ftu en een kruipruimte ipv onderburen.

Als jij geen signaal hebt op je glasvezelkabel zijn er een paar mogelijke oorzaken:

1 jouw glasvezelkabeltje moet nog worden ingeplugd in de wijkcentrale.

2 de verkeerde glasvezelkabel is ingeplugd in de wijkcentrale

2a er is in de wijkcentrale wel een glasvezelkabeltje ingeplugd met jouw adres erop, maar dat was een verkeerd gelabeld kabeltje dat naar een ander adres gaat. (Dit is mijn horror scenario want mijn kabel was onder de stoep idd verkeerd gelabeld, maar het is de vorige keer goed gegaan, dus in de centrale klopt het blijkbaar wel)

3 er zit ergens een kink in de kabel

3a jouw onderbuurman is na een vergelijkbaar traject met Odido zo boos😡 geworden dat hij alle glasvezelkabels uit zijn meterkast heeft weggeknipt.😂

Ik hoop voor jou dat het oorzaak 1 is. 

Oorzaak 2 is ook nog relatief makkelijk op te lossen.

Oorzaak 2a t/m 3a gaat waarschijnlijk duren tot Sint juttemis 

Hou ons op de hoogte hoe dit afloopt.

 

Ja het is een bende. Dit is een bestaand netwerk dat ODF een aantal jaar terug heeft overgenomen, maar tot de dag van vandaag nog 0 controle op heeft. Dus ik zit nu in een loop waar Odido afspraken niet nakomt wat betreft dingen regelen met ODF. Als ze dan wel dingen bij ODF uitvragen komt er informatie terug waarvan zowel ODF als Eurone (onderaannemer ODF) niet kan verklaren waarom dit is gezegd, zoals het verhaal over de onderbuurman. Geen grapje, zowel ODF als Euronet snappen niet waar dat vandaan komt en hangen weer een ander verhaal op. Vervolgens wordt door deze twee beloofd bij me terug te komen met een uitleg van waar die info die odido heeft vandaan komt, maar dit wordt natuurlijk ook nooit gedaan. En dan is er nog Euronet, die als onderaannemer verantwoordelijk is voor mij gebied (en ZZPers uitstuurt), waarbij mijn indruk is dat ze eigenlijk geen idee hebben wat nou de status is van mijn gebied, wat er gedaan moet worden of hoe ze dit moeten aanpakken. Dat ze afscheid hebben genomen van de vorige ZZPer voor mijn gebied en er nog geen vervanging lijkt te zijn spreekt natuurlijk boekdelen.

En dan kom je terug bij Odido, dan leg je uit dat de informatie die ze van ODF en Euronet krijgen niet klopt volgens diezelfde ODF en Euronet, in de hoop dat ze dan iets kunnen escaleren om in ieder geval duidelijkheid te krijgen. Maar dat is geen optie volgens hun protocol, en ik moet maar geduld hebben tot het probleem vanzelf verdwijnt. Het feit dat de moderators ( ​@Tommie van Odido ) hier ook niet meer reageren spreekt ook weer boekdelen. 

Ik geef Odido nog 1 kans, en anders trek ik de stekker er uit. Ik heb er nu geen vertrouwen in dat ze in controle zijn hier, en dat mogelijke issues (zoals nu) tijdig opgelost kunnen worden.


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 22 april 2025

@wlmpie Zojuist een monteur van Euronet/ODF over de vloer gehad, en het lijkt erop dat het optie 2a is… Het lijkt erop dat er in de distributie kast beneden in mijn complex iets verwisseld is. In theorie kan dit heel snel opgelost worden.

De kicker? De monteur had geen sleutel voor de distributiekast van mijn complex… Dus niks opgelost, en ik mag weer verder wachten.

Ondertussen wacht Odido nog op informatie over een niet bestaande onderbuur en vertikken de moderators als ​@Tommie van Odido het om verder te reageren. Wat een poppenkast dit.


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 87 reacties
  • 22 april 2025

@PixelJordy wie beheert het pand?


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 22 april 2025
MR_CHIP schreef:

@PixelJordy wie beheert het pand?

De verhuurder


MR_CHIP
  • Doet lekker mee
  • 87 reacties
  • 22 april 2025
PixelJordy schreef:
MR_CHIP schreef:

@PixelJordy wie beheert het pand?

De verhuurder

dan moet je maar met hem regelen dat die ruimte open is op het moment dat een monteur komt


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 69 reacties
  • 22 april 2025
MR_CHIP schreef:
PixelJordy schreef:
MR_CHIP schreef:

@PixelJordy wie beheert het pand?

De verhuurder

dan moet je maar met hem regelen dat die ruimte open is op het moment dat een monteur komt

Of ODF zorgt ervoor dat de aannemers de sleutels hebben voor de ruimte die zij beheren. Deze monteur had namelijk wel de sleutels voor de andere kasten in de complexen hier, alleen deze kast mist. Maar misschien is het raar om te verwachten dat ik een keer niet hun werk doe


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen