Skip to main content

Kan internet+tv en mobiel abbonnement niet koppelen aan Mijn Odido account

• 12 februari 2025
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Goedendag,

Ik krijg in mijnodido en in de app de melding dat er een abonnement klaar staat om toe te voegen (klopt, die hebben we aangevraagd op verzoek klantenservice omdat de aanvraag die liep was geannuleerd (problemen met guidion klaarblijkelijk).

Als ik kies voor toevoegen ‘ja graag’ , krijgen we de melding Er gaat iets niet goed?

Kan iemand kijken of onze aanvraag er nu goed in staat. Wij hebben nu reeds 4 halve middagen vrij genomen voor 1. kpn en 3x voor guidion en wij hebben nog geen internet?

We horen het graag.

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

Hallo ​@Nuenendwers 

Was de vorige aanvraag ook al gekoppeld aan je Odido account? Dan kan het zo zijn dat die nog niet helemaal verwijderd is, een moderator kan je hiermee helpen.

Heb je in je community profiel de privé velden ingevuld?

8 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 12 februari 2025

Hallo ​@Nuenendwers 

Was de vorige aanvraag ook al gekoppeld aan je Odido account? Dan kan het zo zijn dat die nog niet helemaal verwijderd is, een moderator kan je hiermee helpen.

Heb je in je community profiel de privé velden ingevuld?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 februari 2025

Hoi ​@Waqqas 

inderdaad de oorspronkelijke aanvraag was gekoppeld. Gisteren is eindelijk de guidon monteur geweest (2 x niet op komen dagen!) echter die kon de aansluiting niet maken? Zover ik begreep was hij van mening dat het galsveselkastje van kpn niet juist was geïnstalleerd en geen signaal gaf.

gezien we al 4 afspraken verder waren (1x kpn en 3xguidion (2 no shows)  nam mijn frustratie de overhand en heb ik gebeld met de mededeling ‘laat maar zitten’ 😓

Later besefte ik pas dat een andere provider tegen hetzelfde gaat aanlopen dus teruggebeld maar mijn originele aanvraag kon niet meer actief worden gemaakt en ik moest een nieuwe aanvraag doen (jammer want duurder / minder korting 😅)

ik heb alle gegevens ingevuld. Ik hoop dat iemand snel kan checken of alles nu goed is want mijn abonnement bij mijn huidige provider loopt af. 

ik dacht met 1.5 maand voldoende buffer te hebben maar het blijkt allemaal erg ingewikkeld om internet via glasvezel te leveren 🤔

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 12 februari 2025

@Nuenendwers 

Wat gaf de KPN monteur aan en welke lampjes zag je branden of knipperen op de mediaconverter?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 februari 2025

De kpn monteur heeft enkel het glasvezel punt geïnstalleerd De guidion monteur zou de rest monteren maar heeft niets gedaan want geeft aan dat het witte kastje niet juist is gemonteerd zodat hij de mediaconverter niet kon installeren?

dus die is weer onverrichte zaken vertrokken.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 12 februari 2025

@Nuenendwers 

Misschien kan je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt delen?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 februari 2025

Ik heb niet het gevoel dat de guidion monteur voor de grap de zaken niet aansluit dus er zal best iets mis mee zijn. Ik hoop dat een moderator kan checken of mijn aansluiting in het systeem staat en dat kpn wordt ingeschakeld om het glasveselaansluitkastje netjes af te werken zodat guidion aan de slag kan.

je ziet er weinig aan gewoon een oranje kabel overgang naar witte kabel en overgang naar een dicht wit kastje met onderaan een blauwe strip.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21609 reacties
  • 12 februari 2025

@Nuenendwers 

Klopt, weinig bijzonders aan maar wat is er niet juist aan of moet er een ONT op geschoven worden en is de ruimte beperkt?

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 12 februari 2025

Nee,

volgens de monteur was de aansluiting (groene stekker)  te diep in het witte kastje geplaatst  en kreeg hij het koppelstuk niet geplaatst.  Er zit een soort groene stekker en die zat diep en na bekijken door hem kwam die helemaal los. Hij heeft met een apparaat signaal gemeten en die was erg slecht dus hij heeft niets aangesloten. Dat heb ik eruit begrepen 

Het lijkt zo’n typisch gevalletje te worden van : hij heeft zijn werk niet goed gedaan waarop de andere partij dadelijk zeg, jawel jij hebt het niet goed gedaan en de klant (moi) is de dupe want het is chaos en we zijn 1 maand verder en nog geen internet en we beginnen van vooraf aan 😓😤

Hopelijk kijkt er iemand mee van odido die op zijn minst kan bekijken of mijn aanvraag weer actief is en dat er een monteur (kpn) wordt ingepland om de zaak op te lossen. Want over 2 weken loopt mijn contract af en dan heb ik dus geen internet meer 😅

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen