Skip to main content
Beantwoord

vragen rondom aansluiting

Goedendag op 27-12 heb ik een mail gekregen dat het dossier gesloten wordt voor de overstap

Ik moet zelf mijn aanbieder opzeggen. zodra odido geregeld is.

Kenmerk: 75191157

bij elke nieuwe aanvraag zie ik staan dat er rondom februari aangesloten kan zijn.

er is echter nog niks vernomen van een partij die het aan komt leggen. dus inmiddels zit ik dan langer dan 5 maanden te wachten op een abonnement?

kan iemand mij vertellen wat de huidige status is?

Beste antwoord door xassnake2

Bedankt voor jullie antwoorden,

Ik heb nu glasvezel van kpn en ze hebben een andere kabel voor de deur gelegd (paars).

Ik zal een afspraak slim plannen 

Bekijk origineel

10 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 8 februari 2025

Hallo ​@xassnake2 

De overstapservice kan alleen doorgaan als de aansluitdatum maximaal 120 dagen in de toekomst ligt, bij jou is de aansluitdatum onbekend.

Maken andere bewoners in de straat wel al gebruik van glasvezel?

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 februari 2025

En vandaag ...…

De glasvezelkabels liggen nu al tot aan de gevel. Ze hoeven dus alleen het pand nog in, zodat we daar een aansluitpunt voor glasvezel kunnen plaatsen. Uw aansluiting kunnen we graag op zeer korte termijn afmonteren op:

Datum: 17-02-2025
Tijd: 12:00 - 17:00

Hoe zit het met de modem etc wanneer worden die opgestuurd? Ik kan nu dus kpn opzeggen??

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 13 februari 2025

@xassnake2 

Zodra het glasvezel gereed is voor gebruik dan krijg je een mail om een afspraak te maken met Guidion voor de installatie van de ONT en router. Het apparatuur ontvang je uiterlijk 1 week voordat Guidion komt.

Opzeggen van je oude provider zou je voor de zekerheid kunnen doen wanneer het glasvezelaansluitpunt is geplaatst en je een email hebt ontvangen om een afspraak met Guidion te maken .

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • is een legendarische user
  • 1464 reacties
  • 13 februari 2025
Waqqas schreef:

Opzeggen van je oude provider zou je voor de zekerheid kunnen doen wanneer het glasvezelaansluitpunt is geplaatst en je een email hebt ontvangen om een afspraak met Guidion te maken .

Kun je daar niet beter mee wachten tot de aansluiting van de wijkkast is gerealiseerd en daar signaal op staat? Dat zou met het aansluiten (van alle andere adressen) n.l. nog best eens tegen kunnen vallen.

Is het overigens niet mogelijk om opnieuw gebruik te maken van de overstapservice? Kan Odido dat niet opnieuw (op)starten? 

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 13 februari 2025

Bedankt voor je antwoord.

@odido als je dit leest kan dit?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 14 februari 2025

​ ​@rvk01 

Je ontvangt een email om een afspraak te maken met Guidion zodra het glasvezel gereed is voor gebruik.

Een nieuwe overstapservice is niet meer mogelijk volgens mij.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1464 reacties
  • 14 februari 2025
Waqqas schreef:

Een nieuwe overstapservice is niet meer mogelijk volgens mij.

Ok, dat is jammer dat ze die niet gewoon opnieuw “in kunnen schieten” als nieuwe overstap.

@xassnake2 Ik zou adviseren KPN pas op te zeggen wanneer je een melding voor afspraak van Guidion hebt ontvangen. Plan die afspraak dan een paar dagen voor de eind-datum bij KPN (wat normaal 30 dagen is). Zo heb je de minste overlap. Hopelijk houden ze bij Guidion zich aan de afspraak en gaat alles goed (ik heb hier ook wel wat gelezen over vele afspraak afzeggingen of niet op komen dagen).

PS. Zit je nu bij KPN ook op glasvezel of DSL? Als het glasvezel is, ga je dan bij Odido over diezelfde glasvezel? Want dan kan het zijn dat bij het aansluiten van Odido, de KPN afgesloten wordt.

Ook de vraag aan andere… hoe kun je dit bij overgaan van KPN WBA naar Odido zo soepel mogelijk regelen als er geen overstapservice is???

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 14 februari 2025

Bedankt voor jullie antwoorden,

Ik heb nu glasvezel van kpn en ze hebben een andere kabel voor de deur gelegd (paars).

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21596 reacties
  • 14 februari 2025

@xassnake2 

Dan heb je dus te maken met 2 glasvezelnetwerken, je kan Odido wat eerder laten ingaan en KPN even als back up aanhouden.

rvk01
Forum|alt.badge.img+3
  • 1464 reacties
  • 14 februari 2025
xassnake2 schreef:

Oeps… ja, je zei natuurlijk al dat ze een nieuwe aansluiting binnen maakte. Dan is dat natuurlijk een andere dan die je nu gebruikt 😀

“Paars”… die ken ik nog niet. Weet je welke onderliggende beheerder dat is? ODF?

Zover ik weet worden standaard de volgende kleuren gebruikt (overigens kan hier wel van afgeweken worden). Ziggo coax groen, ODF glasvezel turquoise, KPN WBA & Glaspoort oranje, Delta Fiber groen.

Edit: Ah… en E-Fiber is paars 😀 (E-Fiber is onderdeel geworden van ODF)

xassnake2 schreef:

Gelukkig is het een nieuwe aansluiting dus dan kun je inderdaad slim plannen.

Ik heb hier bij de overstap van Ziggo, Ziggo zelfs pas opgezegd op moment dat de lijn van Odido ook daadwerkelijk goed werkend was. Ik kan absoluut niet zonder internet zitten.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen