Skip to main content

Klacht Odido mbt installatie

• 7 februari 2025
  • 5 reacties
  • 94 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Op 8 januari 2025 sloot ik een internet + tv abbonement af bij odido. hiermee zou ik overstappen van ziggo naar odido.

Ik kreeg hierop vervolgends over een termijn van 2 weken 4 emailtjes met daarin de volgende melding:

"De definitieve datum waarop onze netwerkpartner de glasvezelaansluiting in je huis gaat plaatsen is bekend. De glasvezelaansluiting wordt geplaatst op XXXX "

Elk mailtje bevatte een andere datum:

1. 30 januari
2. 6 februari
3. 12 februari
4. 18 februari

Op 30 Januari thuis gebleven van werk en vervolgens is er niemand gekomen.

Support gebeld- afgescheept met een onzin verhaal maar beloofd dat ze 6 februari ECHT zouden komen.

6 Februari weer thuis gebleven van werk. Weer niemand gekomen.

support gebeld - 2 minuten gesprek, ik werd even in de wacht gezet omdat het even uitgezocht werd. 15 minuten later krijg ik uit het niet de helpdesk van BAM aan de lijn die niks konden doen voor me. einde gesprek.

later weer gebeld- 2 min gesprek. Weer in de wacht gezet. Vervolgens 20 minuten NIKS. ik heb hem er maar op gegooid.

ik weet nu nog steeds niks, ik kan niemand bereiken en niemand helpt me verder.

ik weet uberhaupt niet of ik straks internet heb op de overstap datum.

Wat is er nou aan de hand? ik kan niet elke dag thuis blijven .. waarom komt er niemand op de datums?

Uitgelichte reactie

12 februari 2025

Welkom op onze community! ​@leroyv 

Fijn dat je n.a.v. jouw review contact met ons opneemt via onze community. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil weten wat er nu de bedoeling is. Ik help je graag om hier meer duidelijkheid over te krijgen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie inderdaad dat de afspraak een aantal keer is gewijzigd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Echter, hoe graag ik dit ook wil, kan ik dit niet voor je voorkomen. Wij zijn namelijk echt afhankelijk van de planning van netwerkbeheerder. Het kan zo zijn dat zij de installatiedatum moeten wijzigen doordat er bijvoorbeeld nog extra werkzaamheden moeten worden verricht in de wijkcentrale of dat zij wachten op een bepaalde vergunning. 

Wel ben ik het met je eens dat jij hier niet de dupe van moet zijn. Ik heb daarom direct jouw situatie intern aangekaart, zodat we hier een oplossing voor kunnen vinden. Ik ga mijn uiterste best doen om dit te regelen! 

Hoe graag ik dus ook jouw vraag wil beantwoorden, durf ik op dit moment niet met zekerheid te zeggen of de monteur komt. Vooralsnog staat dit wel zo bij ons in het systeem. 

Laat je het mij weten of het is gelukt? Mocht het nodig zijn, ga ik hier meteen opnieuw voor je achteraan! 

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21580 reacties
  • 7 februari 2025

Hallo ​@leroyv 

Odido is afhankelijk van de netwerkbeheerder of aannemer die eerst het glasvezel gereed dient te melden voordat Odido hier gebruik van kan maken. Odido heeft echter geen inzicht in de planning van de netwerkbeheerder of aannemer dus zij zullen dit ook moeten afwachten.

Als je privégegevens in je community profiel staan dan kan een moderator eea voor je navragen.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@leroyv 

Odido is afhankelijk van de netwerkbeheerder of aannemer die eerst het glasvezel gereed dient te melden voordat Odido hier gebruik van kan maken. Odido heeft echter geen inzicht in de planning van de netwerkbeheerder of aannemer dus zij zullen dit ook moeten afwachten.

Als je privégegevens in je community profiel staan dan kan een moderator eea voor je navragen.

via trustpilot werd mij verzocht om hier de link naar de klacht te plaatsen - ik zal nog even verifieren of mijn gegevens correct in mijn profiel staan. ik neem dan aan dat ik gebeld of gemaild ga worden?

https://nl.trustpilot.com/reviews/67a5c90b17d561ee671c6e1c

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21580 reacties
  • 10 februari 2025

@leroyv 

Een moderator zal je hier een update geven.

• Auteur
  • 2 reacties
  • 11 februari 2025

Zou een moderator misschien kunnen reageren?

morgen is er weer 'installatie datum'

en ik wil graag weten of ik thuis moet blijven of niet

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 12 februari 2025

Welkom op onze community! ​@leroyv 

Fijn dat je n.a.v. jouw review contact met ons opneemt via onze community. Ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor deze situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil weten wat er nu de bedoeling is. Ik help je graag om hier meer duidelijkheid over te krijgen! 

Ik ben direct het systeem ingedoken en zie inderdaad dat de afspraak een aantal keer is gewijzigd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Echter, hoe graag ik dit ook wil, kan ik dit niet voor je voorkomen. Wij zijn namelijk echt afhankelijk van de planning van netwerkbeheerder. Het kan zo zijn dat zij de installatiedatum moeten wijzigen doordat er bijvoorbeeld nog extra werkzaamheden moeten worden verricht in de wijkcentrale of dat zij wachten op een bepaalde vergunning. 

Wel ben ik het met je eens dat jij hier niet de dupe van moet zijn. Ik heb daarom direct jouw situatie intern aangekaart, zodat we hier een oplossing voor kunnen vinden. Ik ga mijn uiterste best doen om dit te regelen! 

Hoe graag ik dus ook jouw vraag wil beantwoorden, durf ik op dit moment niet met zekerheid te zeggen of de monteur komt. Vooralsnog staat dit wel zo bij ons in het systeem. 

Laat je het mij weten of het is gelukt? Mocht het nodig zijn, ga ik hier meteen opnieuw voor je achteraan! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen