Hallo,
Eind december heb ik bij Odido als nieuwe klant een internet-abonnement afgesloten. Ik verhuis eind januari naar dit adres, en heb 31 januari aangegeven als startdatum van het abonnement.
Op het adres waar ik ga wonen, woont nu iemand die ook bij Odido zit. Degene die er nu woont, heeft begin januari al aangegeven dat hij uit het appartement gaat, en daarmee dus zijn abonnement per 31 januari op het adres laten aflopen.
Na het afsluiten van het contract kreeg ik een bevestiging, maar daarna heb ik niks meer ontvangen. Ook kon ik met het opgegeven mailadres geen bestelling vinden op de website. Daarom belde ik op 26 januari nog eens naar de klantenservice. De bestelling was ergens in het systeem blijven hangen, maar werd doorgezet. Erg fijn!
Toen ik meteen hierna een afspraak met de monteur wilde inplannen, zag ik dat dit pas per 12 februari kon. Omdat de verbinding pas per 12 februari zou ingaan. Na een paar belletjes met de klantenservice snap ik eigenlijk nog steeds niet waarom dit pas bijna twee weken na de aangegeven startdatum gebeurt.
Er werd eerst gezegd dat het lang duurt om een monteur bij de wijkcentrale te laten komen omdat we een ‘bureaucratisch land’ zijn. Ik heb daarna nog even gecheckt bij degene die nu op het adres woont, en binnen dezelfde wijk blijft. Hij gaf zijn verhuizing een week nadat ik dat deed door, en heeft inmiddels al bevestiging dat de lijn geactiveerd is op zijn nieuwe adres. Dus dat vind ik vreemd.
Daarna belde ik opnieuw, en kreeg ik te horen dat het komt omdat de huidige bewoner ook bij Odido zit, en jullie de lijn nog een paar weken vasthouden als iemand onverhoopt toch terugkomt op zijn beslissing.
Inmiddels heeft hij een mail gekregen met de boodschap dat er een verzoek is gedaan om de lijn op het huidige adres (waar wij gaan wonen) over te nemen, en dat dit per 12 februari gedaan wordt. Ik snap niet helemaal waarom dit niet gewoon per 31 januari - of desnoods 1 of 2 februari - kan. Hij zou hier akkoord mee gaan, en komt ook zeker niet terug op zijn beslissing aangezien hij gewoon een nieuw appartement heeft.
Ik hoop dat er toch een oplossing gevonden kan worden zodat we sneller gebruik kunnen maken van ons internet-abonnement! Anders zou ik graag gecompenseerd worden voor de weken zonder internet. Ten minste door geen abonnementskosten in rekening te brengen, en het liefst ook een compensatie voor de kosten van extra mobiele GB’s om toch thuis te kunnen werken.
Alvast bedankt voor het meedenken!