Skip to main content
Beantwoord

Overstap van Ziggo naar Odido nog geen telefonie.

  • 7 december 2024
  • 5 reacties
  • 66 Bekeken

MijnCommunity

Vraagjes.

Op 10 OKT 2023 heb ik een overstap van Ziggo naar Odido aangevraagd

Meer dan een jaar later is afgelopen week m'n 1Gb glasvezel werkend opgeleverd. 't Was de bedoeling dat ik zou overstappen met internet, TV en 'n vast telefoonnummer.

In het afgelopen jaar is die overstapservice geannuleerd

Toch is die aansluiting gerealiseerd.

Zowel internet en TV van Ziggo en Odido werken nu; heb ik dan ook twee abonnementen?

Hoe wordt ook mijn vaste nummer via Odido actief? Moet ik een nieuwe 'overstapservice' aanvragen, of loopt mijn oude overstapservice nog steeds?

 

Luc

Beste antwoord door eric

Na 4 maanden verloopt een proces van de nationale overstap service. Je kunt nu inderdaad zelf Ziggo opzeggen. Mocht de opzegging toch al verwerkt zijn, dan hoor je dat vanzelf van ze.

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 7 december 2024

Hallo ​@MijnCommunity 

Je hebt nu 2 abonnementen inderdaad. Heb je bij Odido vast bellen met een nieuwe nummer? Ga in de Odido app naar de vast bellen instellingen en daar zie je nummerbehoud aanvragen staan.


MijnCommunity
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 8 december 2024
Waqqas schreef:

Hallo ​@MijnCommunity 

Je hebt nu 2 abonnementen inderdaad. Heb je bij Odido vast bellen met een nieuwe nummer? Ga in de Odido app naar de vast bellen instellingen en daar zie je nummerbehoud aanvragen staan.

Beste ​@Waqas,

Bedankt voor je reactie.

Zojuist via m'n account (zowel op laptop als met de app op m'n telefoon) nummerbehoud aangevraagd.

't Scherm springt dan telkens terug (alsof 'r niks gebeurd is). Krijg ik nu bericht (van Ziggo of Odido?) wanneer ik, met 't telefoonkabeltje, m'n Zyxel T56-modem moet verbinden met de aansluiting op m'n telefoonlijn, of wordt 'r 'n afspraak gemaakt?

 

Groet,

Luc


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21821 reacties
  • 8 december 2024

@MijnCommunity 

Je hebt nu dus ook vast bellen met een nieuw nummer via Odido? Je zult zelf nummerbehoud moeten (laten) aanvragen.

En Ziggo dien je dan ook zelf op te zeggen.


MijnCommunity
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 16 reacties
  • 8 december 2024
Waqqas schreef:

@MijnCommunity 

Je hebt nu dus ook vast bellen met een nieuw nummer via Odido? Je zult zelf nummerbehoud moeten (laten) aanvragen.

En Ziggo dien je dan ook zelf op te zeggen.

Maar ik heb nog geen mailtje van Odido dat 't allemaal werkt, terwijl in Mijn Odido wél al van alles staat?

Zojuist verbind ik m'n Zyxel T56 met 't kabeltje (waar eerst 't modem van Ziggo in zat) en alles werkt nu (internet, TV en Telefonie), want heb ook zojuist m'n dochter gebeld; kachele!

 

Moet ik nu bij Ziggo m'n abonnement opzeggen?

 

Luc


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9360 reacties
  • Antwoord
  • 8 december 2024

Na 4 maanden verloopt een proces van de nationale overstap service. Je kunt nu inderdaad zelf Ziggo opzeggen. Mocht de opzegging toch al verwerkt zijn, dan hoor je dat vanzelf van ze.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen