Skip to main content
Beantwoord

Wanneer word mijn nieuwe aansluiting goed aangesloten

• 25 oktober 2024
  • 4 reacties
  • 83 Bekeken

Afgelopen dinsdag is er een aansluiting gemaakt bij ons alleen was er geen goede O.N.T aanwezig.
er is een tijdelijke O.N.T geplaats die niet goed werkt.
Woensdag is er een nieuw pakket hier bezorgt met een nieuwe O.N.T en modem die dus vervangen moet worden. (zo als jullie het noemen er moet een zwap worden ingeplant)
Alleen is er nu niemand die snapt dat daar een monteur voor langs moet komen om deze om te wisselen.(ik heb nu al meerdere keren met jullie gebeld en wederom krijg ik steeds een ander antwoord)
Wij hebben nu dus een aansluiting die steeds uitvalt.

Wij zijn een nieuwe klant van jullie voor internet en tv en ik baal nu al dat ik hiervoor heb gekozen.

Beste antwoord door Ishana van Odido

Hoi @Richard100, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Bekijk origineel

4 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21686 reacties
  • 25 oktober 2024

Hallo @Richard100 

De nieuwe ONT zal moeten worden geactiveerd door de monteur.

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 25 oktober 2024

PFFFF ja dat snap ik maar wanneer gaat dit gebeuren ik heb een nieuwe aansluiting gekregen die dus nog niet werkt? en er rijden hier op het moment dagelijks monteurs heen en weer dan is het lijkt mij een kleine moeite om even aan te bellen en de swap te doen?

Guidion weet dat dit gedaan moet worden omdat zij zelf de verkeerde ONT hebben geplaatst maar wachten nu op een nieuwe werkopdracht van jullie en die is er nog steeds niet zeggen zij

Ishana van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator | Internet + TV
  • 2395 reacties
  • Antwoord
  • 26 oktober 2024

Hoi @Richard100, ik heb het direct nagekeken! Ik zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische dienst. Zij zullen het zo snel mogelijk oplossen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

• Auteur
  • Doet lekker mee
  • 7 reacties
  • 6 mei 2025

Beste lezer,

Na heel veel ellende met de aansluitdatum van ons glasvezel internet 1 Gbit/s (ik had eigenlijk gelijk moeten zeggen laat maar zitten)

Is er door Guidion een aansluiting gemaakt waarbij gelijk verteld werd dat het ont kastje wat geplaats is een verouderd type was en waarschijnlijk problemen zou geven maar dat ze er druk mee bezig waren deze te vervangen voor een nokia ont kast.
Dus vanaf dat wij aangesloten zijn hebben wij al dat heel veel internet pagina's langzaam laden en online spellen vaak vast lopen.
Ook is het zo dat Disney channel vooral avonds gaat bufferen wat erg irritant is.
Al deze problemen heb ik ook op mijn Pc die gewoon via een utp kabel is aangesloten.
Omdat wij totaal niets meer hoorden van Odido en Guidion heb ik 14 april maar eens gebeld met jullie en voor te leggen wat er aan de hand is en wanneer hier wat aan gedaan werd.
De jonge man heeft het een en ander uitgezocht en geprobeerd de ont te zoeken wat gelijk bij hem een storing aangaf en vertelde mij dat ik de ONT NIET van het stoom mocht halen omdat deze dan zo goed als zeker niet meer op zou starten.
Hij heeft mij in de wacht gezet om te overleggen met de technische dienst en vertelde mij hierna dat er binnen 14  dagen een monteur langs zou komen om een nieuwe Nokia Ont te plaatsen omdat dit zeker het probleem zou zijn.
Helaas weer niets gehoord dus 30 april weer gebeld en uitgelecht wat er aan de hand is en er werd een spoed ticket aangemaakt om zo snel mogelijk het probleem op te lossen.
Ook hier helaas niet van gehoord vandaag weer gebeld en nu word het verhaal dat ik alles van het netwerk moet halen geen wifi mag gebruiken en maar kabels moet gaan aanleggen om te kijken of het dan beter word?
Ik heb aan de medewerker verteld dat dit natuurlijk wel erg raar is jullie weten wat het probleem is ik mag de ONT niet van het stroom halen? en ik moet kabels gaan leggen om tv te kunnen kijken?
De vriendelijke medewerker vertelde mij dat ze me heel goed begreep maar dat jullie technische dienst dit zo aangaf.

U snap natuurlijk wel dat ik met deze onzin niets kan en dat ik hier niet blij mee ben.
Graag zie ik nu op korte termijn een oplossing.

Met nu nog vriendelijke groet R Tromper

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen