Skip to main content
Beantwoord

Wanneer word de wijkcentrale geplaatst? Wij wachten al 13 maanden.

  • 19 september 2024
  • 10 reacties
  • 269 Bekeken

Goedendag,

Vorig jaar (2023) augustus heb ik een glasvezel abonnement afgesloten bij Odido. Nu dik een jaar later is het er nog steeds niet.

Maart 2024 is de glasvezel aansluiting geplaatst in de meterkast, echter staat er nog steeds geen wijkcentrale in de wijk. Ik bel hier nu al elke maand achteraan met OpenDutchFiber, telkens word de plaatsing hiervan een maand uitgesteld, inmiddels dus al 6 maanden. Ze willen mij ook niet vertellen waar de centrale geplaatst wordt, dan zou ik het zelf in de gaten kunnen houden.

Ook is de opstap service inmiddels al geannuleerd vanuit Odido? Beetje vreemd.

Ik had vorig jaar een aanbieding bij het afsluiten voor €30 voor de eerste 3 maanden. Inmiddels zijn er al veel betere aanbiedingen te vinden, bijvoorbeeld eerste 10 maanden voor €30. Ik vind dat ik niet word serieus genomen en dat er geen duidelijkheid word verschaft. 

Wat ik wil weten:

  • Wanneer word de wijkcentrale geplaatst en de patch zodat de lijn actief word?
  • Wat kunnen jullie voor mij doen zodat ik ook 10 maanden voor €30 krijg. 
  • Op welke locatie gaat de wijkcentrale geplaatst worden?
  • Wat kunnen jullie mij aanbieden ter compensatie ivm de gang van zaken. 
  • Wanneer is de glasvezel lijn beschikbaar voor andere aanbieders dan Odido?

Mijn postcode gebied is 1561WJ

Met vriendelijke groet,

 

 

 

Beste antwoord door Errie12

Tommie van Odido schreef:

Hi @Errie12, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Nu ben ik voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale per 26 augustus opgeleverd zou moeten zijn. Ik heb navraag uitgezet bij onze glasvezelafdeling. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en terugbellen met een concrete update hierover. Hopelijk kunnen zij je meer vertellen dan ik op dit moment!

 

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben inderdaad gebeld door Odido. Nu staat de plaatsings datum op 27 Oktober.. we gaan het zien..

Bekijk origineel

10 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14608 reacties
  • 19 september 2024

Hi @Errie12, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Nu ben ik voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale per 26 augustus opgeleverd zou moeten zijn. Ik heb navraag uitgezet bij onze glasvezelafdeling. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en terugbellen met een concrete update hierover. Hopelijk kunnen zij je meer vertellen dan ik op dit moment!

 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • Antwoord
  • 21 september 2024
Tommie van Odido schreef:

Hi @Errie12, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk ook dat je zo snel mogelijk wordt opgeleverd. Nu ben ik voor je gaan kijken en zie dat de wijkcentrale per 26 augustus opgeleverd zou moeten zijn. Ik heb navraag uitgezet bij onze glasvezelafdeling. Zij zullen het voor je gaan onderzoeken en terugbellen met een concrete update hierover. Hopelijk kunnen zij je meer vertellen dan ik op dit moment!

 

 

Bedankt voor de reactie. Ik ben inderdaad gebeld door Odido. Nu staat de plaatsings datum op 27 Oktober.. we gaan het zien..


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 6 oktober 2024

zou het dan toch nog gebeuren, want na 3x uitstellen zonder enig bericht. eerst april toen juni daarna september en nu dus eind oktober.


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 14 november 2024

het is nu inmiddels 14-11-2024 ik wilde eens informeren wat de status is en of ik eindelijk mijn glasvezel aansluiting kan gaan aanvragen bij odido ?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 november 2024

@Errie12 Is de centrale inmiddels opgeleverd? Ik woon in praktisch hetzelfde postcodegebied, maar de klantenservice heeft geen idee waar ik het over heb.


Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 4415 reacties
  • 15 november 2024

@jeba28 Goed dat je hier nogmaals over aan de bel trekt. Ik kan mij goed voorstellen dat je graag wil weten hoe het ervoor staat met jouw bestelling. Ik zoek dit uiteraard graag voor je uit!

Ik ben gelijk gaan kijken, maar op basis van het e-mailadres dat je gebruikt op de community, kan ik alleen een geannuleerd abonnement vinden. Kan dit kloppen?

Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer invullen in jouw community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik gelijk verder zoeken. Ik sta klaar om je te helpen! 


  • is een Top Poster
  • 15 reacties
  • 15 november 2024

Adres en postcode ingevult


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 15 november 2024
ohnono schreef:

@Errie12 Is de centrale inmiddels opgeleverd? Ik woon in praktisch hetzelfde postcodegebied, maar de klantenservice heeft geen idee waar ik het over heb.

Ik bel nu elke maand met OpenDutchFiber.. en ja hoor het is uiteraard alweer uitgesteld. Het laatste wat ik kreeg te horen was dat de wijkcentrale nog geplaatst moet worden en dit zou eind oktober / begin november gebeuren. Op mijn vraag waar deze dan zou komen te staan krijg ik telkens geen antwoord.. 

Ik heb er een hard hoofd in, maar bij deze de update. Eind van de maand ga ik weer bellen met ze. Inmiddels wacht ik nu al 15 maanden.


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 15 november 2024
Errie12 schreef:
ohnono schreef:

@Errie12 Is de centrale inmiddels opgeleverd? Ik woon in praktisch hetzelfde postcodegebied, maar de klantenservice heeft geen idee waar ik het over heb.

Ik bel nu elke maand met OpenDutchFiber.. en ja hoor het is uiteraard alweer uitgesteld. Het laatste wat ik kreeg te horen was dat de wijkcentrale nog geplaatst moet worden en dit zou eind oktober / begin november gebeuren. Op mijn vraag waar deze dan zou komen te staan krijg ik telkens geen antwoord.. 

Ik heb er een hard hoofd in, maar bij deze de update. Eind van de maand ga ik weer bellen met ze. Inmiddels wacht ik nu al 15 maanden.

Dank voor het snelle antwoord. Als ik de helpdesk bel, vertellen ze me vrolijk dat alles in orde is, dat ik kan bestellen en dat er dan een monteur komt om het hier thuis te installeren. Ik snap ook niet waarom die postcode-check niet gewoon aangeeft dat het niet in orde is. Dat is toch gewoon misleiding?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 9 reacties
  • 19 november 2024

Laatste reactie van OpenDutchFiber:

 

Geachte heer ******,

In mijn vorige e-mail heb ik mijn uiterste best gedaan om teleurstellingen te voorkomen en heb ik de uiterste geplande datum met u gedeeld. Helaas moet ik u mededelen dat deze datum opnieuw is uitgesteld naar medio december, waardoor de patch-installatie tot op heden niet heeft kunnen plaatsvinden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en bied mijn oprechte excuses aan voor de ontstane situatie. Mocht u nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag van u.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen