Skip to main content
Beantwoord

Aansluiten duurt wel heel lang. Is dit normaal

  • 7 november 2023
  • 4 reacties
  • 363 Bekeken

Op 21 januari 2023 heb ik mij aangemeld voor glasvezel internet via toen nog t-mobile in zoetermeer. In eerste instantie was de verwachte aansluitdatum in maart/april. Elke maand ontvang ik een nieuwe uitstelmail waarin de aansluiting met een maand wordt uitgesteld. Nu is het dat de verwachte aansluitdatum in november/december ligt. 

Is het normaal dat dit zo lang duurt en waarom is er geen helderheid over wanneer er wordt aangesloten?

Beste antwoord door eric

Dat hangt samen met de fysieke netwerkbouw door de lokale netbeheerder.  Die hebben aannemers en vergunningen nodig om de aansluiting te maken, en dat kan best een hele.klus zijn. Zeker als er ook nog hoogbouw bij betrokken is. Zodra zij dit af hebben kan Odido aan de slag met het toesturen van de router en een internet monteur. Verandering van planning wordt door de netbeheerders doorgegeven aan de verschillende huurders van de vezels.  Dan kunnen zij op hun beurt dat doorgeven aan de klant. 

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • Antwoord
  • 7 november 2023

Dat hangt samen met de fysieke netwerkbouw door de lokale netbeheerder.  Die hebben aannemers en vergunningen nodig om de aansluiting te maken, en dat kan best een hele.klus zijn. Zeker als er ook nog hoogbouw bij betrokken is. Zodra zij dit af hebben kan Odido aan de slag met het toesturen van de router en een internet monteur. Verandering van planning wordt door de netbeheerders doorgegeven aan de verschillende huurders van de vezels.  Dan kunnen zij op hun beurt dat doorgeven aan de klant. 


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 18 januari 2024

Heb op 5 nov 2023 glasvezel aangevraagd. Op 15 januari 2024 zou het eindelijk dan zover zijn. Maar helaas, de monteur van guidion is langs geweest en niet meer dan 10 min binnen geweest.  Aangezien er in de buitenkast nog niet de juiste verbinding is gemaakt waardoor het internet nog niet ging werken. Na meerdere malen contact te hebben gehad zou het in dezelfde week nog opgelost worden.  Maar helaas nog geen internet. En ik krijg nergens duidelijkheid over wanneer nou daadwerkelijk het internet zal werken. 

Ben hier geheel niet over te spreken. En als het uiteindelijk dan wel doet. Komt er dan nog een monteur langs om de verbinding te testen kwa snelheid wat ook wordt aangegeven als de monteur langs kom aangezien dit nu nog niet is gebeurd?


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9323 reacties
  • 18 januari 2024

Nee, maar als jij zelf een meting doet op de Zyxel router en die blijkt te laag wordt er wel weer een monteur aangestuurd.  


  • is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 18 januari 2024

Dankjewel voor het antwoord Eric. Nou nog hopen dat het zosnel mogelijk wordt geregeld anders is er weinig te mete.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen