De tijdlijn voor dit gehele verhaal is als volgt.
- 18 Maart - T-Mobile (Internet & TV) besteld.
- 30 Maart - Gebeld met T-Mobile klantenservice, bestelling zat vast.
- 5 April - Afspraak gemaakt met installatie partner Guidion voor het aansluiten.
- 6 April - Guidion is langs geweest voor aansluiten van alle apparatuur.
De verbinding met het GPON netwerk werkte niet. Het PON lampje op de ONT bleef knipperen. De installateur van Guidion heeft dit teruggekoppeld aan T-Mobile wie hierna Open Dutch Fiber heeft aangestuurd om de glasvezellijn te controleren.
- 11 April - Open Dutch Fiber is langs geweest om de glasvezellijn te controleren.
De glasvezellijn was volgens de expert van Open Dutch Fiber goed na deze doorgemeten te hebben in de POP-kast. De expert heeft dit teruggekoppeld aan T-Mobile wie hierna opnieuw Guidion heeft aangestuurd om de installatie te controleren.
- 13 April - Gebeld met T-Mobile om te controleren of mijn ONT goed geregistreerd stond met het goede serienummer, ter voorbereiding voor de afspraak met Guidion. Het volledige serienummer klopte.
- 13 April - Guidion is opnieuw langs geweest en heeft de installatie gecontroleerd.
De monteur heeft het serienummer gecontroleerd, een eigen ONT aangesloten en de glasvezelkabel tussen de FTU en ONT vervangen ter controle. Dit had geen baat.
Door T-Mobile was er tevens een verkeerd ticket aangemaakt (een migratie ticket als ik het goed heb) omdat deze monteur geen toegang heeft tot de POP-kast van Open Dutch Fiber.
Deze monteur heeft dit uiteindelijk weer teruggekoppeld aan T-Mobile die nu een spoedaanvraag heeft doorgezet richting Open Dutch Fiber om mijn verbinding in de POP-kast te controleren.
Ik heb ongeveer anderhalf uur nadat de monteur van Guidion was geweest gebeld met T-Mobile om te controleren of de spoedaanvraag al was doorgezet naar Open Dutch Fiber. Dit was gebeurt.
Ik heb hierna gebeld met Open Dutch Fiber om er wat vaart achter te zetten. Wat blijkt? De aannemer van Open Dutch Fiber heeft het vorige ticket (van het bezoek van 11 April) niet afgemeld, waardoor het nieuwe ticket vast stond.
Open Dutch Fiber zegt de aannemer te hebben aangestuurd om dit vorige ticket goed af te melden, echter konden ze me hier geen tijdinschatting voor geven wanneer dit zou zijn gebeurt.
Of te wel… Ik heb geen idee wanneer de aannemer van Open Dutch Fiber dat vorige ticket af gaat melden en daarnaast geen idee wanneer Open Dutch Fiber daarna de spoedaanvraag met me gaat inplannen en tevens wanneer Open Dutch Fiber een expert beschikbaar heeft om in te plannen.
Ik zit nu tussen schip en wal voor een simpele installatie en word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou verwachten niet contact te hoeven hebben met drie verschillende partijen om dit geregeld te krijgen.