Beantwoord
Nog geen volledige internetsnelheid en aansluitpunt vraag
Hi!
Ik ben enige tijd geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis DSL Internet (100 Mbit). Bepaalde dingen in het overstap proces zijn goed gegaan. Echter, er zijn nog open eindjes die ik graag samen met jullie wil oplossen.
ISRA punt in meterkast gebruiken ipv die van de woonkamer
Een hele aparte situatie. Bij het aansluiten van de modem had ik de DSL kabel aangesloten op het ISRA punt in de meterkast. Dit gaf geen signaal. Ik had gebeld met T-Mobile thuis en die gaf me het advies om te kijken naar eventuele andere ISRA punten. Blijkbaar heb ik ook een in de woonkamer. De modem op dit punt aangesloten, maar dit gaf ook geen signaal. De medewerker had toen een afspraak verzoek gemaakt bij Guideon. Even later ben ik zelf verder gaan kijken in de meterkast en zag dat er een ander DSL kabeltje hangt. Zodra ik deze zette in het ISRA-punt, bleek er wel een signaal te komen naar het ISRA-punt in de woonkamer. En voila, ik heb internet. Echter, ik vind het niet meer zo van deze tijd om je modem in de woonkamer zichtbaar te hebben en heb graag dergelijke apparatuur verborgen en wil dus mijn modem in de meterkast hebben. Ik heb geprobeerd dat kabeltje wat er hangt direct aan de modem te hangen, maar dit geeft geen signaal. Ik had het vermoeden dat ik mijn ISRA-punt moest laten verplaatsen. Ik heb een verzoek ingediend bij KPN via mijnaansluiting.nl. Ik werd gebeld en KPN gaf aan dat het punt wat ik in de meterkast heb gewoon een ISRA-punt is en dat ik niks hoefde te verplaatsen dat ik contact moest opnemen met de provider om dit na te laten kijken, het zou wellicht gaan om een storing. Ik had nog de Gideon afspraakverzoek. Maar als ik op het linkje klik, dan krijg ik een foutmelding en kan ik geen afspraak maken. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Internetsnelheid max 30Mbit i.p.v 100Mbit
Met de huidige setup, zoals beschreven in het vorige punt heb ik een maximum snelheid van 30Mbit. Nou weet ik dat je met DSL een theoretische en praktische snelheid heb. Ik zou ongeveer rond de 95Mbit moeten kunnen zitten, maar het verschil is wel erg groot. Ik had hierover gebeld en het blijkt dus dat KPN de verbinding eigenlijk nog niet geactiveerd is. Ik heb tot op heden nog geen bericht gehad over de voortgang hiervan. Ik zou graag gewoon willen betalen voor de snelheid dat past bij het afgenomen product. Kunnen jullie even kijken wat de voortgang is hiervan en ervoor kunnen zorgen dat het verder geregeld word?
Ik hoop dat de 2 situaties duidelijk zijn uitgelegd. Als iets nog onduidelijk is dan hoor ik het graag. Hopelijk kunnen we dit samen snel oplossen, zodat ik dit voor mezelf kan afsluiten. Alvast bedankt.
Ik ben enige tijd geleden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile Thuis DSL Internet (100 Mbit). Bepaalde dingen in het overstap proces zijn goed gegaan. Echter, er zijn nog open eindjes die ik graag samen met jullie wil oplossen.
ISRA punt in meterkast gebruiken ipv die van de woonkamer
Een hele aparte situatie. Bij het aansluiten van de modem had ik de DSL kabel aangesloten op het ISRA punt in de meterkast. Dit gaf geen signaal. Ik had gebeld met T-Mobile thuis en die gaf me het advies om te kijken naar eventuele andere ISRA punten. Blijkbaar heb ik ook een in de woonkamer. De modem op dit punt aangesloten, maar dit gaf ook geen signaal. De medewerker had toen een afspraak verzoek gemaakt bij Guideon. Even later ben ik zelf verder gaan kijken in de meterkast en zag dat er een ander DSL kabeltje hangt. Zodra ik deze zette in het ISRA-punt, bleek er wel een signaal te komen naar het ISRA-punt in de woonkamer. En voila, ik heb internet. Echter, ik vind het niet meer zo van deze tijd om je modem in de woonkamer zichtbaar te hebben en heb graag dergelijke apparatuur verborgen en wil dus mijn modem in de meterkast hebben. Ik heb geprobeerd dat kabeltje wat er hangt direct aan de modem te hangen, maar dit geeft geen signaal. Ik had het vermoeden dat ik mijn ISRA-punt moest laten verplaatsen. Ik heb een verzoek ingediend bij KPN via mijnaansluiting.nl. Ik werd gebeld en KPN gaf aan dat het punt wat ik in de meterkast heb gewoon een ISRA-punt is en dat ik niks hoefde te verplaatsen dat ik contact moest opnemen met de provider om dit na te laten kijken, het zou wellicht gaan om een storing. Ik had nog de Gideon afspraakverzoek. Maar als ik op het linkje klik, dan krijg ik een foutmelding en kan ik geen afspraak maken. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Internetsnelheid max 30Mbit i.p.v 100Mbit
Met de huidige setup, zoals beschreven in het vorige punt heb ik een maximum snelheid van 30Mbit. Nou weet ik dat je met DSL een theoretische en praktische snelheid heb. Ik zou ongeveer rond de 95Mbit moeten kunnen zitten, maar het verschil is wel erg groot. Ik had hierover gebeld en het blijkt dus dat KPN de verbinding eigenlijk nog niet geactiveerd is. Ik heb tot op heden nog geen bericht gehad over de voortgang hiervan. Ik zou graag gewoon willen betalen voor de snelheid dat past bij het afgenomen product. Kunnen jullie even kijken wat de voortgang is hiervan en ervoor kunnen zorgen dat het verder geregeld word?
Ik hoop dat de 2 situaties duidelijk zijn uitgelegd. Als iets nog onduidelijk is dan hoor ik het graag. Hopelijk kunnen we dit samen snel oplossen, zodat ik dit voor mezelf kan afsluiten. Alvast bedankt.
Beste antwoord door nazeem
Het klopt inderdaad. Blijkbaar heb ik rood op 1A en blauw op 2B moeten zetten, wil t signaal goed binnenkomen op het modem. Heel vreemd, maar het werkt! Nu nog afwachten tot ik een redelijke internet snelheid heb. Bedankt!
Reageer
Rich Text Editor, editor1
Editor toolbars
Press ALT 0 for help
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.