Beantwoord
Wanneer krijg ik eindelijk mijn verbinding?
Op 30 november 2018 (ong. 13:30h )een aanvraag gedaan voor T-Mobile thuis via glasvezel. Levering zo snel mogelijk. Tevens contact gehad telefonisch om te vragen of dit gaat lukken voor de kerst waarbij de medewerker aangaf dat dit niet zou lukken i.v.m. de drukte.
Ik kon niet gebruik maken van de overstapservice, dit omdat mijn huidige provider Tweak.nl via glasvezel niet in de lijst voor komt waarmee T-Mobile contact heeft.
Dus mijn contract bij Tweak.nl schriftelijk opgezegd. Deze gaven aan dat de eerst volgende datum 3 januari 2019 is voor beëindiging.
Daarnaast ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet om gebruikt te kunnen maken van T-Mobile klantvoordeel.
Op 1 december 2018 (06:06h) een welkom mail ontvangen waarin stond dat hoe het verloop zou zijn en de login voor T-Mobile thuis.
Hierop ingelogd en hier was nog niets bekend dan alleen de TV klant gegevens.
Op 3 december 2018 (18:44h) een mail en SMS van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de nieuwe aansluiting.
In hun agenda was nog plaats op vrijdag 21 december 2018 , en dit kwam voor mij prima uit ik was toch vrij die middag.
Op 3 december 2018 (20:09h) werd deze afspraak door Guidion bevestigd via email en SMS.
Hierbij bevestigen wij je afspraak met de monteur. We komen bij je langs op 21-12-2018 tussen 14:00 uur en 16:00 uur.
Op 7 december 2018 maakte ik me een beetje zorgen omdat in het T-Mobile thuis overzicht nog niet zichtbaar was dat de oplever datum de 21ste zou zijn.
Ik heb hierop rond 9:30 een chat gesprek gestart met de T-Mobile service chat dienst en de vraag gesteld of mijn nummer behoud wel goed was doorgekomen en of de datum in het overzicht wel bekend was bij T-Mobile, hierop heeft de medewerker van alles nagekeken en wat aangepast het T-Mobile overzicht klopte en ze verzekerde mij dat het nummerbehoud goed was ingevoerd (al kan je hier niets van zien in je overzichten.)
Bijna direct na het beëindigen van deze chat krijg ik een email en SMS van Guidion (om 09:54h) dat de afspraak van 21 december 2018 met de Guidion expert is geannuleerd.
Hierop (om 10:00h) gelijk gebeld met de T-Mobile klanten service om te vragen hoe dit kan en dat ik dit een zeer bijzondere situatie vond dat binnen nog geen 30 minuten alles totaal anders is.
Nadat de medewerker contact had gehad met de backoffice kreeg ik te horen dat de installatie niet door kan gaan omdat de glasvezel al in gebruik is. En dat Reggefiber aan zou hebben gegeven dat de eerst volgende mogelijkheid zou zijn om deze over te nemen 12 januari 2019 zou zijn? (Tweak.nl beëindigd op 3 januari 2019 dat is een gat van 9 dagen?)
Of ik moest mijn huidige provider vragen of ze de lijn annulering stop wil zetten zodat T-Mobile een migratie kan indienen bij Reggefiber zoals dat hoort bij Overstapservice? En gelijk met de klantenservice contact op te nemen om via de backoffice een migratie verzoek in te dienen.
Dit heb ik direct gedaan, Tweak.nl heeft op 17 december 2018 (10:17h) laten weten dat ze de lijn annulering eruit hebben gehaald.
Hierop heb ik diezelfde middag (om 12:02h) direct de klantenservice opgebeld of ze de backoffice willen laten weten dat de migratie aanvraag bij Reggefiber ingediend kan worden.
Bijna een half uur met de medewerker aan de lijn gezeten welke meerdere malen met de backoffice contact had gezocht die alleen maar terug kreeg dat ik moest wachten en dat alles goed zou komen, en van het indienen van een migratie verzoek wisten ze niets af.
Met deze medewerker geprobeerd een afspraak te maken hij gaf aan dat er 9 januari 2019 geleverd zou worden maar de backoffice gaf aan ergens tussen 9 en 12 januari maar dat was nog niet zeker.
Dus eigenlijk wist hij het niet en ik moest het T-Mobile thuis overzicht maar in de gaten houden.
Op 2 januari 2019 (9:00h) stond nog steeds in het overzicht dat er geleverd zou worden op 21 december 2018, hierop ben ik maar opnieuw een T-Mobile service chat gestart (om 13:10h) en gevraagd naar de status en een definitieve oplever datum.
De chat medewerker kon alleen aangeven dat er problemen zijn bij glasvezel en heeft mij een code gegeven voor 7 dagen onbeperkt mobiel internet voor als Tweak op 3 januari 2019 de lijn zou afsluiten en de TV dienst geactiveerd zodat ik via de TV-App TV kan gaan kijken.
Een eventuele datum kon hij niet geven zodra problemen zouden worden opgelost zou mijn bestelling verder afgewikkeld worden.
Echter ik vertrouwde dit niet helemaal en heb vervolgens contact gezocht met Reggefiber, zei gaven aan dat er op mijn verbinding nog helemaal geen (aan)vraag of migratie verzoek van T-Mobile was geweest en dat ze niets voor me konden doen.
Toen heb ik geprobeerd dit via Guidion (088 nummer) te regelen, zei gaven aan dat de laatste communicatie met T-Mobile over mijn verbinding op 7 december 2018 was, en dat de bestelling vanuit T-Mobile was geannuleerd, meer konden ze niet voor mij doen, en ik werd gelijk doorverbonden met de T-Mobile klantenservice. (via het 088 nummer)
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg heeft ook contact gezocht met de backoffice en die kreeg te horen dat er een serieus probleem is met de communicatie tussen Reggefiber en T-Mobile thuis voor het regelen van Glasvezel abonnementen.
Ze kon niet aangeven hoelang dit zou gaan duren maar ze wist wel te vertellen dat dit al een tijdje zo is.
Ik wil alleen weten wanneer mijn aansluiting actief zal worden, ik hoop niet dat met 21 december dit jaar bedoeld wordt?
Het zal vast wel mogelijk zijn om door de backoffice van T-Mobile iemand contact te laten opnemen met de backoffice van Reggefiber om die aanvragen telefonisch te regelen of via e-mail/fax o.i.d. dit hoeft toch geen maanden te duren?
Inmiddels is mijn mobiele abonnement op 31-dec ingegaan en zou dus graag ook van T-Mobile thuis tezamen met klantenvoordeel gebruik willen maken.
Maar wanneer?
Ik kon niet gebruik maken van de overstapservice, dit omdat mijn huidige provider Tweak.nl via glasvezel niet in de lijst voor komt waarmee T-Mobile contact heeft.
Dus mijn contract bij Tweak.nl schriftelijk opgezegd. Deze gaven aan dat de eerst volgende datum 3 januari 2019 is voor beëindiging.
Daarnaast ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet om gebruikt te kunnen maken van T-Mobile klantvoordeel.
Op 1 december 2018 (06:06h) een welkom mail ontvangen waarin stond dat hoe het verloop zou zijn en de login voor T-Mobile thuis.
Hierop ingelogd en hier was nog niets bekend dan alleen de TV klant gegevens.
Op 3 december 2018 (18:44h) een mail en SMS van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de nieuwe aansluiting.
In hun agenda was nog plaats op vrijdag 21 december 2018 , en dit kwam voor mij prima uit ik was toch vrij die middag.
Op 3 december 2018 (20:09h) werd deze afspraak door Guidion bevestigd via email en SMS.
Hierbij bevestigen wij je afspraak met de monteur. We komen bij je langs op 21-12-2018 tussen 14:00 uur en 16:00 uur.
Op 7 december 2018 maakte ik me een beetje zorgen omdat in het T-Mobile thuis overzicht nog niet zichtbaar was dat de oplever datum de 21ste zou zijn.
Ik heb hierop rond 9:30 een chat gesprek gestart met de T-Mobile service chat dienst en de vraag gesteld of mijn nummer behoud wel goed was doorgekomen en of de datum in het overzicht wel bekend was bij T-Mobile, hierop heeft de medewerker van alles nagekeken en wat aangepast het T-Mobile overzicht klopte en ze verzekerde mij dat het nummerbehoud goed was ingevoerd (al kan je hier niets van zien in je overzichten.)
Bijna direct na het beëindigen van deze chat krijg ik een email en SMS van Guidion (om 09:54h) dat de afspraak van 21 december 2018 met de Guidion expert is geannuleerd.
Hierop (om 10:00h) gelijk gebeld met de T-Mobile klanten service om te vragen hoe dit kan en dat ik dit een zeer bijzondere situatie vond dat binnen nog geen 30 minuten alles totaal anders is.
Nadat de medewerker contact had gehad met de backoffice kreeg ik te horen dat de installatie niet door kan gaan omdat de glasvezel al in gebruik is. En dat Reggefiber aan zou hebben gegeven dat de eerst volgende mogelijkheid zou zijn om deze over te nemen 12 januari 2019 zou zijn? (Tweak.nl beëindigd op 3 januari 2019 dat is een gat van 9 dagen?)
Of ik moest mijn huidige provider vragen of ze de lijn annulering stop wil zetten zodat T-Mobile een migratie kan indienen bij Reggefiber zoals dat hoort bij Overstapservice? En gelijk met de klantenservice contact op te nemen om via de backoffice een migratie verzoek in te dienen.
Dit heb ik direct gedaan, Tweak.nl heeft op 17 december 2018 (10:17h) laten weten dat ze de lijn annulering eruit hebben gehaald.
Hierop heb ik diezelfde middag (om 12:02h) direct de klantenservice opgebeld of ze de backoffice willen laten weten dat de migratie aanvraag bij Reggefiber ingediend kan worden.
Bijna een half uur met de medewerker aan de lijn gezeten welke meerdere malen met de backoffice contact had gezocht die alleen maar terug kreeg dat ik moest wachten en dat alles goed zou komen, en van het indienen van een migratie verzoek wisten ze niets af.
Met deze medewerker geprobeerd een afspraak te maken hij gaf aan dat er 9 januari 2019 geleverd zou worden maar de backoffice gaf aan ergens tussen 9 en 12 januari maar dat was nog niet zeker.
Dus eigenlijk wist hij het niet en ik moest het T-Mobile thuis overzicht maar in de gaten houden.
Op 2 januari 2019 (9:00h) stond nog steeds in het overzicht dat er geleverd zou worden op 21 december 2018, hierop ben ik maar opnieuw een T-Mobile service chat gestart (om 13:10h) en gevraagd naar de status en een definitieve oplever datum.
De chat medewerker kon alleen aangeven dat er problemen zijn bij glasvezel en heeft mij een code gegeven voor 7 dagen onbeperkt mobiel internet voor als Tweak op 3 januari 2019 de lijn zou afsluiten en de TV dienst geactiveerd zodat ik via de TV-App TV kan gaan kijken.
Een eventuele datum kon hij niet geven zodra problemen zouden worden opgelost zou mijn bestelling verder afgewikkeld worden.
Echter ik vertrouwde dit niet helemaal en heb vervolgens contact gezocht met Reggefiber, zei gaven aan dat er op mijn verbinding nog helemaal geen (aan)vraag of migratie verzoek van T-Mobile was geweest en dat ze niets voor me konden doen.
Toen heb ik geprobeerd dit via Guidion (088 nummer) te regelen, zei gaven aan dat de laatste communicatie met T-Mobile over mijn verbinding op 7 december 2018 was, en dat de bestelling vanuit T-Mobile was geannuleerd, meer konden ze niet voor mij doen, en ik werd gelijk doorverbonden met de T-Mobile klantenservice. (via het 088 nummer)
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg heeft ook contact gezocht met de backoffice en die kreeg te horen dat er een serieus probleem is met de communicatie tussen Reggefiber en T-Mobile thuis voor het regelen van Glasvezel abonnementen.
Ze kon niet aangeven hoelang dit zou gaan duren maar ze wist wel te vertellen dat dit al een tijdje zo is.
Ik wil alleen weten wanneer mijn aansluiting actief zal worden, ik hoop niet dat met 21 december dit jaar bedoeld wordt?
Het zal vast wel mogelijk zijn om door de backoffice van T-Mobile iemand contact te laten opnemen met de backoffice van Reggefiber om die aanvragen telefonisch te regelen of via e-mail/fax o.i.d. dit hoeft toch geen maanden te duren?
Inmiddels is mijn mobiele abonnement op 31-dec ingegaan en zou dus graag ook van T-Mobile thuis tezamen met klantenvoordeel gebruik willen maken.
Maar wanneer?
Beste antwoord door Sander
Hoi @ChrisW76 ,
Ik ben het voor je nagegaan! De lijn is op dit moment nog bezet door je oude provider. Het abonnement loopt dus nog langer door dan de 3e. Je kunt het eventueel bij je oude provider nog navragen, maar wij hebben de lijn opnieuw aangevraagd per 12 januari. Ik vermoed dat er dus contact is geweest en dat de lijn per 12 januari wordt vrijgegeven. Op dat moment zullen wij de monteurservice aanvragen en zullen zij contact opnemen voor een afspraak. De datum die je met hen afspreekt is de daadwerkelijke startdatum. Op basis van die datum wordt ook je installatiepakket verstuurd.
Al met al heeft deze start wat voeten in de aarde gehad, maar weet één ding zeker: wij willen ook graag dat jij klant bij ons wordt! 🙂
Bekijk origineelIk ben het voor je nagegaan! De lijn is op dit moment nog bezet door je oude provider. Het abonnement loopt dus nog langer door dan de 3e. Je kunt het eventueel bij je oude provider nog navragen, maar wij hebben de lijn opnieuw aangevraagd per 12 januari. Ik vermoed dat er dus contact is geweest en dat de lijn per 12 januari wordt vrijgegeven. Op dat moment zullen wij de monteurservice aanvragen en zullen zij contact opnemen voor een afspraak. De datum die je met hen afspreekt is de daadwerkelijke startdatum. Op basis van die datum wordt ook je installatiepakket verstuurd.
Al met al heeft deze start wat voeten in de aarde gehad, maar weet één ding zeker: wij willen ook graag dat jij klant bij ons wordt! 🙂
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.