Skip to main content
Beantwoord

Kan niet bellen met vaste telefoon.


Vanmorgen (20-6-2022) was er een storingsmelding dat er niet gebeld kon worden met de vaste telefoon. De storingsmelding is weg maar ik kan nog steeds niet bellen. Kan wel gebeld worden. Is dezelfde storing weer actief?

 

Moderator Edit

Heb je nog steeds problemen met vaste telefonie, volg dan de stappen uit dit topic om de verbinding te herstellen:

Media is niet beschikbaar

 

Beste antwoord door Lisa

Hi @Jannie de Wee, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Het klopt inderdaad dat er vanochtend een algemeen probleem bij ons speelde waardoor er eventjes niet gebeld kon worden. Dit zou in principe weer moeten werken, dus ik wil je vragen om het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom te halen voor zo'n tien seconden: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community. Kan je na deze handeling weer bellen? Ik hoor het graag! 

Bekijk origineel
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

31 reacties

Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • Antwoord
  • 20 juni 2022

Hi @Jannie de Wee, hartstikke goed dat je dit hier aangeeft! Het klopt inderdaad dat er vanochtend een algemeen probleem bij ons speelde waardoor er eventjes niet gebeld kon worden. Dit zou in principe weer moeten werken, dus ik wil je vragen om het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom te halen voor zo'n tien seconden: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community. Kan je na deze handeling weer bellen? Ik hoor het graag! 


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 31 reacties
  • 20 juni 2022

Hij doet het weer maar ik had al gereset. Nu weer twee keer dat de andere kant mij niet hoorde.


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 20 juni 2022

Ik haak even aan, heb exact hetzelfde probleem.

 

Modem resetten durf ik even niet meer aan, vandaag 2x gedaan en 2x was de provisioning weg (lampje Phone op de T-50 uit).

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Jannie de Wee en @Te Wierik Werkt het inmiddels weer volledig bij jullie? We hebben geen nieuwe meldingen meer ontvangen en kunnen daarmee voorzichtig concluderen dat het sinds gisteravond volledig verholpen zou moeten zijn. Indien dit toch nog niet zo is, voer ik graag een aanpassing uit met reprovisie op het modem. Daarmee zou het binnen een uurtje weer moeten werken!


  • Auteur
  • is een King Poster
  • 31 reacties
  • 21 juni 2022

@Jason 

Bij mij werkt alles weer naar behoren. 21-6-2022 12.00u

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Jannie de Wee Helemaal top, dankjewel voor de herstelmelding! 😄👍


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 21 juni 2022

@Jason 

Ook hier schijnt het probleem nu verholpen te zijn.

Fingers crossed dat het ook zo blijft.


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Te Wierik Bedankt voor jouw herstelmelding! Het ziet er vooralsnog goed uit. Laten we inderdaad hopen dat het nu niet meer voorkomt. Mocht het onverhoopt toch weer eventjes offline gaan, geef me dan direct een seintje, alsjeblieft.


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 22 juni 2022

@Jason Bedankt ook voor het meedenken!

 

Dit probleem schijnt opgelost maar hier speelt nog wel een ander (iets ouder) probleem: DTMF komt niet altijd goed door bij keuzemenu’s (probleem is bekend bij T-M aldus klantenservice). Moet ik daar een apart topic voor openen?


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 22 juni 2022

@Te Wierik Als je inlogt op het modem en naar VoIP > Telefoon gaat, kom je op deze pagina:

Zou je hier eens kunnen proberen om bij ‘Beller-ID signaaltype’ expliciet voor DTMF te kiezen?


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 22 juni 2022

@TMTV gedaan maar maakt geen enkel verschil: failed.

 

(het is ook niet dat elke telefooncentrale aan de andere kant niet reageert, bij b.v. de Belastingtelefoon ging/gaat het wel goed)


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Te Wierik Ik las gisteren een melding van een collega van de Klantenservice die hier geloof ik klantnummers voor verzamelde. Ik zal die van jou naar mijn collega sturen zodat die toegevoegd kan worden aan het onderzoek. Hopelijk lossen ze het spoedig op!

UPDATE: er is al een onderzoek voor gestart, het verzamelen van voorbeelden is niet meer nodig, evengoed bedankt! 😄


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 18 juli 2022

@Jason al iets meer bekend? Het probleem met DTMF herkenning is nog onverkort aanwezig.

 

O ja, ik ben niet benaderd voor een onderzoek en na mijn eerdere telefonisch contact met de Klantenservice (“Het is bij ons bekend, we zijn ermee bezig”) ook nooit meer wat vernomen of teruggekoppeld.


TMTV
Super User
Forum|alt.badge.img+6
  • Odido Superuser
  • 1813 reacties
  • 18 juli 2022

@Te Wierik Welke router heb je? Er zijn problemen bekend met DTMF in combinatie met de T54. Een oplossing met deze router is er nog niet, maar als (tijdelijk) alternatief kan een moderator een ouder model (T50) voor je regelen.


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 18 juli 2022

@TMTV de oude T50 hier.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 19 juli 2022

Hi @Te Wierik, ik kan je gelukkig laten weten dat we een mogelijke workaround voor dit probleem aan het testen zijn. Zojuist heb ik aan één van onze specialisten gevraagd of hij mij hier iets meer over kan vertellen, zodat ik deze update met jou kan delen. Ik houd je op de hoogte! 💪

Het klopt dat je niet persoonlijk bent benaderd voor dit onderzoek. Als wij zien dat er een algemeen probleem speelt, dan vliegen wij dat in zijn geheel aan en niet individueel. Hiervoor verzamelen wij in het begin altijd meerdere voorbeelden en dan kan de technische dienst ermee aan de slag. 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 19 juli 2022

Hi @Te Wierik, mijn collega heeft aangegeven dat de workaround zojuist helemaal is uitgevoerd bij jou! Zou je eens kunnen checken of je van het probleem af bent? Fingers crossed!


  • is een Top Poster
  • 17 reacties
  • 19 juli 2022

@Lisa @TMTV @Jason

YESSSSS! Check … doublecheck … fixed!

 

Mijn dank is groot! 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 20 juli 2022

Yay, super fijn om te lezen @Te Wierik! 😁 Heel graag gedaan en geniet nog van dit mooie weer. 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 18 augustus 2022

Beste,

Wij hebben een router HG659 en ook een probleem met keuze menu's (niet bij elk telefoon nummer). Is er voor ons ook een work-around? Of moeten we wachten op het onderzoek en de aanpassing? Wanneer kunnen we iets verwachten?

Alvast bedankt!

Mvg,

Greet

 


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 19 augustus 2022

Hi @JoostenGreet, heel goed dat je dit hier laat weten! Het onderzoek van de vorige keer is inmiddels al afgerond, dus ik wil dit heel graag individueel voor jou oplossen. Zou je het modem eens een zogenoemde powerflip kunnen geven? Dit kun je doen door de stroomkabel uit het modem te halen. Wacht dan minimaal tien seconden. Stop dan vervolgens de stroomkabel terug in het modem. Het modem gaat nu opnieuw opstarten, dit kan enkele minuten duren. Kan je aangeven of het probleem hierna verdwenen is?

Mocht dit niet hebben gewerkt, dan wil ik je vragen om indien mogelijk de stroom van het hoofdstation van de telefoon te halen. Meestal is dit de oplader van de dect set. Kun jij na deze twee stappen weer zonder problemen gebruikmaken van de keuzemenu’s? Ik hoor het graag, want ik wil dit voor je fixen! 🤞

 


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 26 augustus 2022

Goedenavond,

Wij hebben ook een probleem met keuzemenu’s. Niet bij alle nummers. Wij hebben een T-50 Zyxel modem.  Deze hebben we een powerflip gegeven en ook de stekker van het hoofdstation er minimaal 10 seconden uit gehad. Helaas werkt het nog steeds niet.

Meest vervelend is dat het keuzemenu van de huisarts niet functioneert!

 


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10772 reacties
  • 27 augustus 2022

@GHUTTEN Gebeurt het enkel bij servicenummers of nummers van instanties en bedrijven ook op bij nummers van particulieren zoals vrienden en familie?


  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 september 2022

Heb de stroom kabel uit het modem gehaald  en even gewacht  daarna er weer in gedaan, dit helaas niet .Daarna stroom van het hoofdstation van de telefoon gehaald ,maar ook dit hielp niet. Hoe lossen we dit op ,want het is heel vervelend dat het niet werkt.


Lisa
  • Oud-Moderator
  • 5725 reacties
  • 2 september 2022

Hi @JoostenGreet, super dat je deze handelingen hebt uitgevoerd - al had ik gehoopt dat dit zou helpen! Zou je voor mij nog een factory reset van het modem kunnen proberen? Hoe je dit doet, lees je in het onderstaande topic: 

Media is niet beschikbaar

Als ook dit het probleem niet tackelt, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Fingers crossed dat deze reset dé oplossing is! 🤞


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen