Skip to main content
Beantwoord

Aanvraag 2e internetabonnement op tweede telefoonlijnaansluiting

  • 1 februari 2021
  • 4 reacties
  • 186 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb per email bij T-mobile een aanvraag voor een tweede internetabonnement op onze tweede telefoonlijn gedaan maar ik krijg helaas geen reactie na 3 weken dus probeer ik het hier.

Thuis, we wonen met meerdere bewoners op hetzelfde huisnummer, heeft iemand al een t-mobile vast internet abonnement. Maar wij, deze de overige bewoners, willen een tweede internetaansluiting op de 2e telefoonaansluiting, we hebben 2 telefoonaansluitingen (dus 2 in principe aparte lijnen (dus 2 aderparen). Dit heeft ook gewerkt via KPN maar dat vinden we te duur.
Kan iemand van T-mobile me daarbij helpen want via bellen of via mail met de klantenservice lijkt het niet te lukken maar ik heb begrepen dat het ook wel bij T-Mobile mogelijk is.
Ik heb wat technische informatie die u wellicht kunt gebruiken:
ISRA spec, XDS - service ID: CGT37801
Servicegroup eindigde op 23 of 22. 
 

Beste antwoord door Jason van Odido

Hoi @mkeijning, het klinkt alsof je dan een gespleten/verlegd ISRA-punt hebt op de tweede aansluiting. In dat geval, kun je wel een secundaire aanvraag doen, maar dient het huis opgedeeld te zijn in bijvoorbeeld een (ik noem maar een voorbeeld) huisnummer 1A en 1B. Je kunt niet op hetzelfde adres (zelfde huisnummer zonder toevoeging) een tweede aanvraag doen op dezelfde verbinding - in dit geval DSL.

Je zou eventueel kunnen opteren om voor Ziggo te gaan, naast de huidige DSL-verbinding. Dat gaat via een andere technologie (COAX) dus die twee kunnen op hetzelfde adres langs elkaar heen fungeren.

Hiermee wil ik absoluut niet stellen dat dit voorheen bij KPN niet gewerkt heeft, maar meer dat wij geen optie bieden voor twee aansluiting op één adres onder dezelfde verbinding. Weet je zeker dat pair bonding hiervoor niet van toepassing was?

Bekijk origineel

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9313 reacties
  • 1 februari 2021

Je bedoelt waarschijnlijk dat je bij KPN een pairbonding abonnement had? Dus twee lijnen die tesamen een snellere internet verbinding oplevert? Pairbonding  biedt de KPN als netlijnbeheerder niet via andere providers zoals T-Mobile. Er kan dus in dit geval maar 1 koperlijn met een T-Mobile internet abonnement actief zijn via DSL. Je kunt er nog een stand alone alternatief bijplaatsen, b.v. een provider die via COAX levert, of 4G voor thuis als dat leverbaar is op jouw adres.

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 1 februari 2021

Het was geen pairbonding. Gewoon een 2e internetaansluiting op een 2e telefoonaansluiting naast de al de andere internetaansluiting, ook via de telefoonlijn. We hebben namelijk twee telefoonaansluitingen, dus twee stopcontacten voor telefoon naast elkaar, zoals veel nederlandse huizen hebben, tenminste ze hebben heel vaak 2 aderparen (1 aderpaar is 1 telefoonaansluiting)


Jason van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 10781 reacties
  • Antwoord
  • 4 februari 2021

Hoi @mkeijning, het klinkt alsof je dan een gespleten/verlegd ISRA-punt hebt op de tweede aansluiting. In dat geval, kun je wel een secundaire aanvraag doen, maar dient het huis opgedeeld te zijn in bijvoorbeeld een (ik noem maar een voorbeeld) huisnummer 1A en 1B. Je kunt niet op hetzelfde adres (zelfde huisnummer zonder toevoeging) een tweede aanvraag doen op dezelfde verbinding - in dit geval DSL.

Je zou eventueel kunnen opteren om voor Ziggo te gaan, naast de huidige DSL-verbinding. Dat gaat via een andere technologie (COAX) dus die twee kunnen op hetzelfde adres langs elkaar heen fungeren.

Hiermee wil ik absoluut niet stellen dat dit voorheen bij KPN niet gewerkt heeft, maar meer dat wij geen optie bieden voor twee aansluiting op één adres onder dezelfde verbinding. Weet je zeker dat pair bonding hiervoor niet van toepassing was?


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 6 februari 2021

Hoi @Jason, dat is jammer te horen. We hebben al internet via ziggo maar dat is ook duur. 
Ik ga het ergens proberen bedankt voor je reactie. 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen