sinds gister is mijn aansluiting actief, na extra werkzaamheden ivm glasvezelbreukje.
Internet werkt perfect. Vast bellen werkt niet. Als ik inlog op my-tmobile thuis, van alles geprobeerd met voicemail aan of juist uit.
Maar ik kan niet bellen of gebeld worden. En jullie vaste tips... allemaal geprobeerd. Niets helpt.
Enig idee wat wel de oplossing kan zijn?
Beste antwoord door Brian
Hi @Nietjewal, dank voor de informatie! Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Dit type toestel is geschikt voor een analoge telefoonverbinding maar geeft problemen bij een digitale verbinding. Laten wij nu net gebruik maken van een digitale verbinding (VoIP, wat wil zeggen dat je belt over een internetverbinding).
In de productreviews op Bol.com zag ik een soortgelijke opmerking staan van een klant die Ziggo gebruikt. Ook zij maken gebruik van VoIP en dit toestel is hier niet geschikt voor. Blijkbaar maakte je bij KPN nog gebruik van een analoge telefoonverbinding of gebruiken zij nog een andere techniek. Maar ik ben dus bang dat dit toestel niet geschikt is voor bellen over internet (VoIP) wat de meeste providers tegenwoordig gebruiken.
Brand het lampje voor bellen op je modem wel? En als je in je T-mobile thuis account kijkt, staat er dan onder abonnement bij vast bellen aan sinds 13-07-2020?
Andere telefoon heb ik niet. Maar zodra ik met mijn mobiel mijn vaste nummer bel. Is deze niet in gebruik.
Als de telefoon zelf stuk zou zijn. Zou die voor de beller wel gewoon over gaan. Maar op de vaste lijn niet rinkelen.
En maakt niet uit welke poort of kabel ik gebruik. Het telefoon lampje op de modem gaat niet branden. Ook niet na wederom de stroom eraf voor 10 seconden
Goedemorgen @Nietjewal, goed dat je het aangeeft en welkom op de Community!
Onze topper @Waqqas heeft je al een eindje op weg geholpen gelukkig, maar er lijkt wat anders aan de hand. Mijn collega's van de technische dienst geven aan dat de aansluiting nog niet volledig aangemeld is. Hierdoor kun je inderdaad nog niet bellen met de vaste lijn. Dit is gemeld bij de netwerkbeheerder en zal zo snel mogelijk opgelost worden. Waarschijnlijk hebben zij officieel nog geen melding gemaakt dat de glasvezelbreuk hersteld is, hierdoor komt de verbinding nog niet volledig online (althans het Vast Bellen gedeelte in dit geval). Sorry voor het ongemak!
Goedemiddag @Nietjewal, sorry voor het ongemak en de verwarring! De melding die je hebt gekregen is gerelateerd aan het werk in de wijkcentrale: netwerkbeheer heeft daar jouw aansluiting aangemeld.
Mag ik het modem op afstand voor je resetten (een factory reset)? Dan lopen we samen nog één controle na. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat dan alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen. Mocht dit nog niet het gewenste resultaat bieden, dan zet ik het meteen door naar onze vaste telefoniespecialisten. Met jouw bevindingen en de tot nu toe doorlopen stappen, kunnen we nagenoeg alles uitsluiten in ieder geval.
Welke vaste telefoon gebruik je? Heb je al geprobeerd om het hoofdstation van de vaste lijn volledig te resetten? We komen er wel uit!
@Nietjewal Helemaal top, dan voer ik nu de factory reset uit. Het wachtwoord en de gebruikersnaam voor Wifi worden teruggezet naar zoals ze op het modem staan (achterop). Thanks voor je terugkoppeling, ik hoop oprecht dat dit dé oplossing zal zijn!
Goedemorgen @Nietjewal, top dat je weer een aantal stappen doorlopen hebt. Ik wil graag een reprovision met je uitvoeren, dan wordt de verbinding (WAN) opnieuw naar het modem gestuurd zodat Vast Bellen een geforceerde push krijgt. Dit zou moeten werken volgens onze experts!
Mag ik dit vandaag voor je regelen, of komt dat op een ander moment beter uit? Laat het me weten, dan zorg ik ervoor dat dit stante pede geregeld wordt! 😎👍
Helemaal super, dankjewel! De reprovision is gestart, zou je over een halfuur het modem nog eens van de stroom kunnen halen en de vaste telefoon ook? Zorg er dan alsjeblieft ook voor dat de telefoonkabel die in de VOIP poort zit achterop het modem losgekoppeld is.
Ik zet het meteen door, er lijkt wat anders aan de hand waardoor de vaste lijn niet vrijkomt! Mag ik nog één allerlaatste verzoekje doen? Zou je me alsjeblieft een foto kunnen toesturen van de kabel die de voip poort achterop het modem ingaat? Thanks alvast en we zorgen ervoor dat er zo spoedig mogelijk actie ondernomen wordt. Dit duurt nu lang genoeg! 😉
Bedankt voor de foto @Nietjewal, dan lijkt het euvel ergens anders vandaan te komen. Mijn collega's zullen je op de hoogte brengen én houden van de status quo aangaande jouw vaste telefonie. Er komt een oplossing!
Houd alsjeblieft wel rekening met de maximale, gemiddelde verwerkingstijd bij onze technische dienst. Wegens drukte en vakantie is deze verwerkingstijd opgelopen tot acht dagen. Het kan eerder opgelost zijn, dus ik wil je niet verontrusten, maar het kan ook wat langer duren. Weet wel dat de experts er mee bezig zijn en er alles aan doen om ook bij jou een werkende vaste lijn aan te leveren. Het gaat ons lukken!
We hebben goed nieuws als het goed is! Onze techneuten hebben ons een terugkoppeling gegeven dat alles wederom naar behoren zou moeten werken. Wanneer zij op afstand bellen dan gaat de telefoon over. Kun je dit aan ons bevestigen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.