Skip to main content
Beantwoord

Geluid tijdens tv kijken / via apps valt uit

Hallo, 

Ik hoop dat je me kunt helpen en met een duurzame oplossing komt. 
Vanaf begin dit jaar (januari 2025) valt mij op dat het geluid tijdens het tv kijken, zowel via de mediabox als via internet via de bekende apps geregeld 1 a 2 sec uitvalt. Daardoor mis je woorden en kun je de serie moeilijk volgen. 

Ik heb op 31-01, 19-03, 26-03, 30-03, 16-04, 24-05 en vandaag hierover contact gehad met jullie klantenservice via 0800-0092. 

Acties die zijn uitgevoerd de afgelopen maanden:

• In instellingen mediabox bij beeld en geluid wat vinkjes aangezet (CEC etc)
  • Mediabox 2x omgeruild. 1x werd door jullie mediabox opgestuurd die al gebruikt was met software probleem
  • Harde reset van alles. Zelfs mijn camera’s moesten opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld worden (dit was vooraf niet medegedeeld en zadelde mij met kosten op)
  • Afstandbediening opnieuw gekoppeld
  • Meerdere malen alles opnieuw opgestart
  • Splitters op jullie aanwijzing verwijderd (die het probleem zouden veroorzaken, wat niet was)
  • Wifi punten extra gekoppeld wat de storing in het signaal sterker zou moeten maken (wat niet was)

Vandaag belde ik weer met hetzelfde probleem naar de klantenservice, ondanks alle acties die zijn ondernomen de afgelopen maanden. Elke keer krijg ik een andere probleemanalyse te horen, is het niet een van bovenstaand, zou het vandaag aan mijn Samsung TV liggen. Bij Odido zouden software problemen bekend zijn tussen de samsung tv en de odido software, dit matcht niet met elkaar en IT zou bezig zijn dit op te lossen. Onbekend hoe lang dit ging duren. Daarnaast werd ik doorverwezen naar deze Community om mijn vraag te stellen. 

Omdat de problemen al meer dan 6 maanden aanhouden dat de dienstverlening niet goed werkt en ik daarom niet prettig TV kan kijken heb ik om een compensatie gevraagd van 6 maanden 50% korting met terugwerkende kracht op mijn gehele abonnementskosten. Dit werd niet gehonoreerd omdat: 

1. Bij de desbetreffende afdeling die dit soort verzoeken behandeld niet bekend en zichtbaar was hoe vaak ik al had gebeld. Dit had te maken dat er tijdens die gesprekken geen case zou zijn aangemaakt. (Wat wel zo is want ik ben zelfs een keer teruggebeld door jullie) 
  2. Volgens de medewerker ik een onrealistisch verzoek had omdat alleen de tv problemen gaf en niet het internet dus na nogmaals overleg wilde ze alleen in de tv kosten tegemoet komen
  3. Voor toekomstige maanden moest ik maar telkens bellen voor zo lang het probleem niet was opgelost want hij kon niet vergoeden in de toekomst

Uiteindelijk akkoord gegaan met een tegemoetkoming van eenmalig 54 euro. Maar het valt te betwisten of dat alleen de tv niet goed werkt of ook het internet niet. Dit omdat het geluid ook uitvalt tijdens het kijken op diverse apps (NPO, netflix, Videoland etc). Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat wordt ontkend dat ik gebeld heb terwijl ik letterlijk de printscreens kan aanleveren van de gesprekken. 

Los van de veel te schrale compensatie is mijn probleem nog niet opgelost. Graag wens ik dat ik gewoon weer ononderbroken TV kan kijken en volledig gebruik kan maken van hetgeen waarvoor ik de volle pond betaal. 

Ik heb meer kosten gemaakt dan noodzakelijk door dit gedoe zoals nu al maanden teveel betaal voor 2 mediaboxen waarvan ik er maar 1 gebruik en gedoe heb gehad met terugsturen. Daarnaast kan ik al een hele tijd mijn abonnement verlengen tegen een scherper tarief maar dit wil ik niet doen zo lang het nog allemaal niet goed werkt. 

@moderator Wie kan mij helpen en heeft oplossingen voor bovenstaand? 

Hartelijke dank. 
Gr Nicole

Klantnr: QMD98288

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@Nicolevd, super bedankt! Ik zie inderdaad het contact met ons terug. Een belletje in januari, een paar in maart en één in april. Dit loopt dus al een tijd, maar ik zie buiten het vervangen van je Mediabox en wat stappen bijvoorbeeld geen onderzoek binnen ons TV team. Dat is verre van jouw schuld, maar ik vraag me wel af waar de urgentie vanuit beide partijen is geweest dit aan te pakken. Ik wil dit dan ook metéén uit handen nemen en voor je oppakken. Zo lossen we dit op, daar kan je op rekenen!

Als ik je verbinding bekijk, zie ik sowieso dat het modem al 111 dagen onafgebroken online staat. Zou je deze sowieso eens kunnen herstarten zodat het modem nieuw signaal ontvangt? Dat kan geen kwaad! Wel heb ik moeite met het uitlezen van de Mediabox. Ik zie dat de Mediabox bekabeld staat aangesloten op LAN3 van het modem, klopt dit? Staat de Mediabox nu uit? Ik wil graag de streamkwaliteit meten, maar op deze manier lukt dat niet. Is het mogelijk de Mediabox aangesloten te laten voor nu wij samen bezig zijn? Anders zou ik je graag een nieuwe UTP kabel willen opsturen, zodat we zeker weten dat de kabel de oorzaak niet is.

Gebruik je verder externe audioapparatuur? Zo niet, zou je dan eens voor mij kunnen filmen hoe jij nu TV moet kijken? Zo krijg ik beter inzicht in het probleem en wat we hiertegen kunnen doen. Alvast ontzettend bedankt zover. Samen komen we hieruit!

Bekijk origineel

7 reacties

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Nicolevd, dank voor deze uitgebreide uitleg! Dit is voor mij erg prettig. Het spijt mij deze ervaring te lezen, dit is niet wat ik jou gun. TV kijken moet soepel verlopen en als er wat speelt, dient dit zorgvuldig opgelost te worden als de oorzaak inderdaad aan onze kant ligt. Je hebt inmiddels een compensatie gekregen, maar je hebt nog last van het wegvallende geluid. Ik ben het 100% met je eens dat hier een oplossing voor moet komen. Omdat je aangeeft dat er al veel contact is geweest, ben ik benieuwd hoe het zit met de eerdere onderzoeken en wat hier uitgekomen is. 

Zou je alsjeblieft jouw postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen plaatsen? Momenteel staat alleen je geboortedatum erin. Super bedankt alvast en geef mij een seintje als het zover is!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juli 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@Nicolevd, dank voor deze uitgebreide uitleg! Dit is voor mij erg prettig. Het spijt mij deze ervaring te lezen, dit is niet wat ik jou gun. TV kijken moet soepel verlopen en als er wat speelt, dient dit zorgvuldig opgelost te worden als de oorzaak inderdaad aan onze kant ligt. Je hebt inmiddels een compensatie gekregen, maar je hebt nog last van het wegvallende geluid. Ik ben het 100% met je eens dat hier een oplossing voor moet komen. Omdat je aangeeft dat er al veel contact is geweest, ben ik benieuwd hoe het zit met de eerdere onderzoeken en wat hier uitgekomen is. 

Zou je alsjeblieft jouw postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer in je Community profiel willen plaatsen? Momenteel staat alleen je geboortedatum erin. Super bedankt alvast en geef mij een seintje als het zover is!

Hoi Cheyenne, 

Ik heb de gegevens toegevoegd! Deze waren verdwenen wat had het wel al eerder ingevuld. Tijdens het compensatie gesprek werd het argument gegeven dat mijn contact momenten niet zichtbaar waren voor ze, omdat ik wel gebeld heb met de klantenservice maar er geen cases zijn aangemaakt. Of dit een verkooppraatje was om mij het idee te geven dat ik niet voldoende moeite had gedaan en zo de compensatie lager geïndexeerd kon worden weet ik niet. Maar zo voelde het wel een beetje want ik heb de belgeschiedenis vd contactmomenten gewoon paraat. 

Gr Nicole

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 juli 2025

@Cheyenne van Odido zie bovenstaande reactie :)

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 3395 reacties
  • Antwoord
  • 23 juli 2025

Hi ​@Nicolevd, super bedankt! Ik zie inderdaad het contact met ons terug. Een belletje in januari, een paar in maart en één in april. Dit loopt dus al een tijd, maar ik zie buiten het vervangen van je Mediabox en wat stappen bijvoorbeeld geen onderzoek binnen ons TV team. Dat is verre van jouw schuld, maar ik vraag me wel af waar de urgentie vanuit beide partijen is geweest dit aan te pakken. Ik wil dit dan ook metéén uit handen nemen en voor je oppakken. Zo lossen we dit op, daar kan je op rekenen!

Als ik je verbinding bekijk, zie ik sowieso dat het modem al 111 dagen onafgebroken online staat. Zou je deze sowieso eens kunnen herstarten zodat het modem nieuw signaal ontvangt? Dat kan geen kwaad! Wel heb ik moeite met het uitlezen van de Mediabox. Ik zie dat de Mediabox bekabeld staat aangesloten op LAN3 van het modem, klopt dit? Staat de Mediabox nu uit? Ik wil graag de streamkwaliteit meten, maar op deze manier lukt dat niet. Is het mogelijk de Mediabox aangesloten te laten voor nu wij samen bezig zijn? Anders zou ik je graag een nieuwe UTP kabel willen opsturen, zodat we zeker weten dat de kabel de oorzaak niet is.

Gebruik je verder externe audioapparatuur? Zo niet, zou je dan eens voor mij kunnen filmen hoe jij nu TV moet kijken? Zo krijg ik beter inzicht in het probleem en wat we hiertegen kunnen doen. Alvast ontzettend bedankt zover. Samen komen we hieruit!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 27 juli 2025

@Cheyenne van Odido 

Dank voor je bericht. De mediabox is nogmaals gereset. Ik vind dat wel een bijzonder verzoek telkens, je hebt toch apparatuur om gewoon werkend te hebben en niet telkens te hoeven resetten? 
De urgentie vanuit mijn zijde is er zeker, maar ik wordt telkens afgescheept met weer een ander verzoek of handeling en ik kan niet weten wat er aan jullie zijde moet worden opgestart om serieus te worden genomen. Zoals een onderzoek of een case aanmaken. Ik ga ervan uit dat degene aan de telefoon doet wat hij moet doen om mijn probleem op te lossen. 

Hoe kan je dit voor mij uit handen nemen? Je schrijft dat je dit graag wil, maar tegelijkertijd stuur je ook een aantal verzoeken. Ik wil dat mijn probleem wordt opgelost, zonder hier nog al te veel werk aan te hebben. Ik heb er al teveel werk mee gehad terwijl het altijd gewerkt heeft en nu om een onverklaarbare reden niet meer. 

Zoals gevraagd:

• mediabox gereset
  • mediabox zit aangesloten op lan3
  • mediabox stond ten tijden van jouw bericht aan en de tv was ingeschakeld
  • ik gebruik samsung audio apparatuur
  • ik schakel de tv in met de odido afstandsbediening door rechtsboven op het knopje mediabox te klikken en dan gaat alles aan en kan ik tv kijken

Een nieuwe UTP kabel kan, evenals een wissel van de HDMI kabel. Beide heb ik nog niet eerder vervangen/ verwisseld dus deze mag je opsturen. 

Gr Nicole

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@Nicolevd, dank! Met het uit handen nemen bedoel ik meer, jij en ik gaan dit samen oplossen zonder nog belletjes te hoeven plegen. Wel heb ik inderdaad wat actie van je nodig, vooral als ik nu je laatste bericht lees. Laat ik het kort houden:

• Ik heb voor de zekerheid een nieuwe UTP en HDMI kabel voor je bestelt. Deze krijg je binnen enkele werkdagen binnen via de brievenbus.
  • Wil je de verbinding testen zonder externe audio apparatuur? 

Ik zie de Mediabox nu aangesloten op LAN3 en kan helemaal geen problemen ontdekken. Ik vermoed daarom echt dat het in de bekabeling en/of je externe audio apparatuur zit!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 juli 2025

@Cheyenne van Odido  bedankt! Ik ga het testen en je hoort van me. 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen