Skip to main content
Beantwoord

2 vragen over nieuwe menu

• is een Top Poster
  • 8 reacties

Hallo,

SInds maandag 7 juli hebben wij het nieuwe tv menu in gebruik.

Echter, we moeten bij tv aanzetten elke keer opstarten met de hele riedel: " hallo wie kijkt er, tv pincode invoeren, avatar kiezen, kies profielnaam" ipv één keer...

Tweede vraag: is er geen mogelijkheid meer om te schakelen tussen 2 zenders? Knop " terug" doet dit niet meer…

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Tommie van Odido

Hey ​@velter, welkom op onze community!

Dit gaat waarschijnlijk over onze oude Tv Boxen. Die hebben net inderdaad een nieuwe update gehad, echter gaan we deze Tv Boxen uitfaseren. Ik stuur je dus graag onze nieuwe Mediabox op. In dit topic lees je er alles over:  

Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan een seintje geeft dan ruil ik hem graag voor je om naar de nieuwe Mediabox! Alvast bedankt.

Bekijk origineel

15 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14937 reacties
  • Antwoord
  • 11 juli 2025

Dit gaat waarschijnlijk over onze oude Tv Boxen. Die hebben net inderdaad een nieuwe update gehad, echter gaan we deze Tv Boxen uitfaseren. Ik stuur je dus graag onze nieuwe Mediabox op. In dit topic lees je er alles over:  

Kan je jouw profiel aanvullen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Dit doe je door rechtsboven op je avatar te klikken → Mijn Profiel → Bewerk Profiel. Als je mij dan een seintje geeft dan ruil ik hem graag voor je om naar de nieuwe Mediabox! Alvast bedankt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 11 juli 2025

Hallo Tommie,

Bedankt voor je snelle reactie.

De door jou gevraagde gegevens zijn in het profiel aangevuld.

We zien de nieuwe mediabox graag tegemoet, nogmaals bedankt!

Teresa van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 4742 reacties
  • 12 juli 2025

@velter Hartstikke bedankt voor het aanvullen van je community profiel. Ik wil natuurlijk dat je weer heerlijk kan genieten van TV, zonder al die poespas met inloggen. Ik help je graag! 

Ik heb direct een nieuwe Mediabox jouw kant opgestuurd. Je ontvangt hierover een e-mail  ter bevestiging en een track & trace code om je bestelling te volgen wanneer deze is verstuurd. De oude TV Box hoef je niet te retourneren, maar mag je afgeven bij een recyclepunt ♻️ bij jou in de buurt. 

Ik wens je alvast veel kijkplezier! 😀📺

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 16 juli 2025

Hallo,

We hebben op 14 juli jl. de nieuwe mediabox ontvangen, bedankt voor de snelle toezending.

Echter kunnen we nog steeds niet gewoon de tv aanzetten en kijken maar moeten we elke keer inloggen met " wie kijkt er" en " tv pincode"…

We hebben begrepen dat er meerdere problemen met de nieuwe box zijn maar hopen dat bij het oplossen hiervan ook ons opstartprobleempje kan worden meegenomen…

Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 17 juli 2025
Tommie van Odido schreef:

Kan bij de Mediabox de terugknop op de ab gebruikt worden om te wisselen tussen 2 zenders?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 17 juli 2025

Beste allemaal,

Er gaat hier iets mis ( A.I.)?…

We hebben, zoals aangegeven reeds een nieuwe mediabox ontvangen.

We moeten toch nog elke keer met de tv pincode inloggen, gaarne een oplossing...

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Hi ​@han-ehv, goede vraag! Met de terugknop ga je een scherm terug of sluit je scherm.​ Wil je een overzicht van alle knoppen en wat deze doen? Check dan het overzicht in dit topic!

Hi ​@velter, staat de leeftijd wel goed binnen je Mediabox? Anders vraagt hij inderdaad steeds bij het schakelen naar een andere zender om de pincode. Ga hiervoor naar je Admin profiel > Ouderlijk toezicht > Leeftijdsgrens en pas deze aan. Check ook je kinderslot! Werkt dit?

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 juli 2025
Cheyenne van Odido schreef:

Hi ​@han-ehv, goede vraag! Met de terugknop ga je een scherm terug of sluit je scherm.​ Wil je een overzicht van alle knoppen en wat deze doen? Check dan het overzicht in dit topic!

Hi ​@velter, staat de leeftijd wel goed binnen je Mediabox? Anders vraagt hij inderdaad steeds bij het schakelen naar een andere zender om de pincode. Ga hiervoor naar je Admin profiel > Ouderlijk toezicht > Leeftijdsgrens en pas deze aan. Check ook je kinderslot! Werkt dit?

Je beantwoordt mijn vraag niet, maar het antwoord is dus dat je ook bij de mediabox met de terugknop niet meer kunt wisselen tussen twee zenders. Waarom is die functie verwijderd en kan hij terugkomen?

Ik begrijp de keuze niet om die functie te verwijderen. Als je naar een zender kijkt heeft de terugknop dezelfde functie als de OK-knop. Waarom een knop dezelfde functie geven als een andere knop en tegelijkertijd daarmee een nuttige functie verwijderen?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 juli 2025

Daar zijn we weer!!

Probleem is blijkbaar niet duidelijk, daarom nog een keer:

Bij IEDERE nieuwe OPSTART van de mediabox moeten we de tv pincode ingeven, dus IEDERE DAG, en ELKE KEER nadat de mediabox is uitgezet.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 juli 2025

Voor wat betreft het schakelen tussen 2 zenders: wij kwamen er " per ongeluk" achter dat dit kan met de knop "tv/sluiten" ( knop nr 9 in de uitleg over de afstandsbediening)...ik weet het niet meer zeker, maar als je de 2 betreffende zenders "gewoon" na elkaar geselecteerd hebt, kun je daarna met knop nr 9 schakelen tussen die twee...

• is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 20 juli 2025
velter schreef:

Voor wat betreft het schakelen tussen 2 zenders: wij kwamen er " per ongeluk" achter dat dit kan met de knop "tv/sluiten" ( knop nr 9 in de uitleg over de afstandsbediening)...ik weet het niet meer zeker, maar als je de 2 betreffende zenders "gewoon" na elkaar geselecteerd hebt, kun je daarna met knop nr 9 schakelen tussen die twee...

Dank voor de tip. Ook bij de ab van de oude box werkt die knop om tussen de 2 laatst gekozen zenders te wisselen. Jammer genoeg zit die knop niet op de ab van m'n tv dus ik blijf hopen dat Odido dit fikst.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 20 juli 2025

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1792 reacties
  • 22 juli 2025

Hi ​@velter, ik help je graag verder om ervoor te zorgen dat je niet elke keer bij het starten van de Mediabox de inloggegevens moet invullen. Kan het zijn dat er geen standaardprofiel is ingesteld? In dat geval krijg je namelijk steeds de melding om een profiel te kiezen en moet je inloggen. Je kan dit aanpassen door op jouw avatar te klikken. Vervolgens kan je gaan naar “Dit profiel” en kan je “Standaardprofiel” aanklikken. Hierna zou je deze melding niet meer moeten zien en hoef je geen pincode meer in te vullen bij het opstarten. Laat je me weten of dit de oplossing is geweest? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 8 reacties
  • 26 juli 2025

Hallo Nora,

Wij waren op vakantie dus konden je aanbeveling om niet telkens met pincode te moeten opstarten niet uitproberen. 

We zijn weer thuis en hebben zojuist een  "standaardprofiel" ingesteld...EN HET WERKT, pincode invoeren niet meer nodig.

Heel erg bedankt!

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5

Fijn dat het is opgelost ​@velter! Hopelijk kan je nagenieten van een heerlijke vakantie. Geniet in ieder geval van de TV!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen