Skip to main content

strepen midden en onderin beeld tv

  • 17 mei 2025
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Sinds een paar weken hebben wij steeds een streep/strepen midden over het scherm. Soms ook onderin het scherm. Soms doet de mediabox ook raar en het hele scherm groen/paars achtig. Alles geprobeerd wat er geadviseerd werd, niks helpt.

Uitgelichte reactie

17 mei 2025

Goedenavond ​@Kuden ,

Wat vervelend dat je last hebt van strepen op je scherm en soms zelfs een groen/paars beeld. Goed dat je al geprobeerd hebt om de standaardstappen te volgen. Als dat allemaal niet helpt, lijkt het probleem dieper te zitten.

Hieronder een paar mogelijke oorzaken én oplossingen:

1. HDMI-kabel of -poort defect
Een groen/paars beeld of strepen duidt vaak op een probleem met de HDMI-verbinding.

✅ Probeer dit eens:

  • Gebruik een andere HDMI-kabel

  • Sluit de HDMI-kabel aan op een andere HDMI-poort op je tv

  • Zet de tv en de mediabox volledig uit, trek de stekkers even uit het stopcontact en sluit alles opnieuw aan

2. Hardwarefout in de mediabox
Aangezien je aangeeft dat het probleem recent is begonnen en steeds terugkomt, zou het ook kunnen dat de mediabox defect is.

📞 Neem hiervoor opnieuw contact op met de Odido klantenservice via 0800-0092 (gratis) of via jouw mobiele Odido-abonnement op 1200. Geef daarbij aan wat je al hebt geprobeerd en vraag of de mediabox eventueel omgeruild of vervangen kan worden.

Hopelijk is het snel opgelost.

 

1 reactie

Duncan Elfrink
Odido
  • Assistent Shop Manager
  • 57 reacties
  • 17 mei 2025

Goedenavond ​@Kuden ,

Wat vervelend dat je last hebt van strepen op je scherm en soms zelfs een groen/paars beeld. Goed dat je al geprobeerd hebt om de standaardstappen te volgen. Als dat allemaal niet helpt, lijkt het probleem dieper te zitten.

Hieronder een paar mogelijke oorzaken én oplossingen:

1. HDMI-kabel of -poort defect
Een groen/paars beeld of strepen duidt vaak op een probleem met de HDMI-verbinding.

✅ Probeer dit eens:

  • Gebruik een andere HDMI-kabel

  • Sluit de HDMI-kabel aan op een andere HDMI-poort op je tv

  • Zet de tv en de mediabox volledig uit, trek de stekkers even uit het stopcontact en sluit alles opnieuw aan

2. Hardwarefout in de mediabox
Aangezien je aangeeft dat het probleem recent is begonnen en steeds terugkomt, zou het ook kunnen dat de mediabox defect is.

📞 Neem hiervoor opnieuw contact op met de Odido klantenservice via 0800-0092 (gratis) of via jouw mobiele Odido-abonnement op 1200. Geef daarbij aan wat je al hebt geprobeerd en vraag of de mediabox eventueel omgeruild of vervangen kan worden.

Hopelijk is het snel opgelost.

 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen