Ik heb klik-en-klaar in afwachting van glasvezel in mijn nieuwe woning want ik ga verhuizen.
De koperverbinding is niet goed genoeg en er wordt glasvezel door KPNNetwerk aangelegd. Ik heb al een afspraak staan over 3 weken.
Nu wil ik toch weten of ‘mag’ inloggen op de Odido app op mijn chromecast en deze vervolgens kopellen aan mijn klik-en-klaar in mijn nieuwe woning.
Of wordt er een check gedaan dat de chromecast verbonden moet zijn met het thuisnetwerk van het abonnement?
Ik vraag dit omdat de Odido app echt prima werkt. NLziet vind ik zelf minder prettig.
Groeten, Jordi
Beste antwoord door Demi van Odido
Hoihoi @JorAwesome, wat super leuk dat je gaat verhuizen. Gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat je in de tussentijd van je favoriete programma's wilt blijven genieten. Het is echter niet mogelijk om een Chromecast met Google TV te verbinden met Klik&Klaar. Onze Odido TV app werkt inderdaad alleen op een vaste Internet aansluiting via DSL/Glasvezel. Je kan eventueel voor in de tussentijd wel bijvoorbeeld onze Odido Online TV app vanaf jouw telefoon/tablet streamen naar de Chromecast. Een andere optie is om tijdelijk via de browserversie van de app via een laptop en met HDMI te verbinden aan de TV om alsnog op groot scherm te kijken: TV kijken met Odido online TV | Odido. Wellicht heb je iets aan deze tips voor nu! 😊
Hoihoi @JorAwesome, wat super leuk dat je gaat verhuizen. Gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat je in de tussentijd van je favoriete programma's wilt blijven genieten. Het is echter niet mogelijk om een Chromecast met Google TV te verbinden met Klik&Klaar. Onze Odido TV app werkt inderdaad alleen op een vaste Internet aansluiting via DSL/Glasvezel. Je kan eventueel voor in de tussentijd wel bijvoorbeeld onze Odido Online TV app vanaf jouw telefoon/tablet streamen naar de Chromecast. Een andere optie is om tijdelijk via de browserversie van de app via een laptop en met HDMI te verbinden aan de TV om alsnog op groot scherm te kijken: TV kijken met Odido online TV | Odido. Wellicht heb je iets aan deze tips voor nu! 😊
Hi @Demi van Odido , bedankt voor je antwoord. Ik had ondertussen ook even geprobeerd om mijn chromecast te verbinden met de hotspot van mijn telefoon. Het werkte even en daarna helaas niet meer.
Wellicht dat toch maar NLZiet gebruiken. Ik hoop dat TV kijken zonder te hoeven streamen vanaf een mobiel apparaat op het klik-en-klaar netwerk wel mogelijk wordt. Het zou helemaal fijn zijn als klanten daarvoor de mediabox kunnen gebruiken.
Dat zit zeker niet in de pipeline. Klik en klaar is en blijft een mobiel product. Video is de meest demanding dataverbruiker op zowel vaste als mobiele verbindingen. De app variant houdt rekening met de kwaliteit van het te verkrijgen datasignaal en past b.v. frames etc aan afhankelijk van het mobiele device waar je die video op kijkt. Zo wordt de mobiele throughput enigszins beperkt.
Dat zit zeker niet in de pipeline. Klik en klaar is en blijft een mobiel product. Video is de meest demanding dataverbruiker op zowel vaste als mobiele verbindingen. De app variant houdt rekening met de kwaliteit van het te verkrijgen datasignaal en past b.v. frames etc aan afhankelijk van het mobiele device waar je die video op kijkt. Zo wordt de mobiele throughput enigszins beperkt.
Dank voor het antwoord. Het lijkt er dus op dat ik aangewezen ben op NLZiet op mijn chromecast of streamen via mobiel.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.