Skip to main content

afstandsbediening werkt niet op TV

• 11 april 2025
  • 3 reacties
  • 21 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb 3 TV boxen in gebruik de odido afstandsbedieningen werken prima op mijn Sony Bravia TV’s. Met de derde aangesloten via WiFi op mijn Loewe TV model LED20 lukt het niet om het geluid en de TV aan/uit te bedienen met de Odido remote. De inleer methode in het system menu  helpen niet. Ik ben nu zover dat ik rechts op het scherm een volume balkje zie dat ik kan regelen tot max 25 echter geen Mute en power tv off…

Uitgelichte reactie

11 april 2025

Hi ​@Brasto, ik wil je allereest van harte welkom heten op de community! Op dit moment zijn er wat problemen bekend met de afstandsbediening waardoor bepaalde knoppen niet of met een vertraging werken. Het helpt hierbij om de batterijen te vervangen en soms kan het ook nodig zijn om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Hoe je dit kan doen, kan je in dit topic vinden. Laat je me weten of dit het probleem heeft opgelost? 

3 reacties

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1684 reacties
  • 11 april 2025

Hi ​@Brasto, ik wil je allereest van harte welkom heten op de community! Op dit moment zijn er wat problemen bekend met de afstandsbediening waardoor bepaalde knoppen niet of met een vertraging werken. Het helpt hierbij om de batterijen te vervangen en soms kan het ook nodig zijn om de afstandsbediening opnieuw te koppelen. Hoe je dit kan doen, kan je in dit topic vinden. Laat je me weten of dit het probleem heeft opgelost? 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 11 april 2025

Ik heb geen set-up knop op mijn odido remote…

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 12 april 2025

Hi ​@Brasto, ik help je met liefde verder om de afstandsbediening aan je tv zelf te koppelen, zodat je de aan/uit knop kan gebruiken op de afstandsbediening om de tv aan en uit te zetten en om het volume van de tv over te nemen. 

1. Druk op de Thuis-knop op de afstandsbediening om het TV menu te openen.
  2. Open de Android instellingen rechtsbovenin bij het tandwieltje
  3. Kies afstandbedieningen en accesoires
  4. Ga naar 4K TV Box Remote en druk op ok
  5. Koppelt de afstandsbediening niet automatisch met je televisie? Klik dan op Bediening tv aanpassen en koppel je televisie handmatig
  6. Voor de volumeregeling klik je op Volumeregeling aanpassen en zet je deze op Afstandsbediening regelt volume van je TV

Als het hierna nog niet werkt met deze stappen, dan kan het zijn dat je tv niet geschikt is om te koppelen met onze afstandsbediening. In dat geval dien je dan wel nog de afstandsbediening van de tv zelf te gebruiken om deze functies te gebruiken. 

Laat je het weten of het met deze stappen lukt? 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen