Skip to main content
Beantwoord

geplande opnames verdwijnen

Sinds een aantal weken verdwijnen de geplande opnames als sneeuw voor de zon en moeten ze bijna dagelijks opnieuw ingesteld worden. Dat ka toch niet de bedoeling zijn. 
kan dit opgelost worden?

Marinus

Beste antwoord door Cheyenne van Odido

Hi ​@mhvelthuis en ​@mjabongers, goed dat jullie dit laten weten! We zijn veranderd van EPG (gids) leverancier en wij zijn scherp op dit soort zaken. Om te kijken of het hiermee te maken heeft, wil ik jullie graag wat vragen stellen:

• Op welke zender(s) merken jullie dit?
  • Welk programma(s)?
  • Sinds wanneer merken jullie dit? 
  • Als je de opname opnieuw inplant, zie je dan bij 'geplande opnames' de serieopname er twee keer in staan? 

Mega bedankt!

Bekijk origineel

7 reacties

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 9 maart 2025

Hoi, wilde net eenzelfde vraag gaan stellen.

Heb al een aantal keer gemerkt dat er een programma niet is opgenomen, terwijl ik een opname gepland had staan voor de hele serie. Al bij verschillende series gebeurd. Erg vervelend wanneer je dit te laat doorhebt en het ook niet meer kunt terugkijken. Ik neem het tevens ook juist op om geen reclames te hoeven kijken.

Kunnen jullie verklaren hoe dit komt?

Met vriendelijke groet,

Denise

Cheyenne van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 2748 reacties
  • Antwoord
  • 10 maart 2025

Hi ​@mhvelthuis en ​@mjabongers, goed dat jullie dit laten weten! We zijn veranderd van EPG (gids) leverancier en wij zijn scherp op dit soort zaken. Om te kijken of het hiermee te maken heeft, wil ik jullie graag wat vragen stellen:

• Op welke zender(s) merken jullie dit?
  • Welk programma(s)?
  • Sinds wanneer merken jullie dit? 
  • Als je de opname opnieuw inplant, zie je dan bij 'geplande opnames' de serieopname er twee keer in staan? 

Mega bedankt!

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 10 maart 2025

Hoi! 

Vorige week of 2 weken geleden merkte ik dit op, maar dacht dat het een foutje van mij was, dus heb het programma niet onthouden.

Afgelopen week merkte ik het bij Het Kinderziekenhuis op bij Lego Masters Out Of The Box, allebei op RTL 4. 

De opnames staan er wel maar één keer in bij geplande opnames.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 10 maart 2025

Al sinds maanden, vooral Net 5 Masterchef. 
Als we een serie instellen, geeft hij wel de hele serie maar neemt ze niet altijd allemaal op. Soms gooit hij alle geplande opnames er uit. 
Het is erg willekeurig wat er gebeurt, niet echt een patroon. 

• is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 11 maart 2025

Goedenavond, ik wilde melden dat ik dezelfde problemen met het verdwijnen van ingeplande opnames heb; bij serie-opnames ontbreekt er dan opeens 1. Geldt voor meerdere netten: BBC en ook bij Nederlandse commerciële zenders. Gelukkig check ik de gids vaak. Ook de reeds opgenomen afleveringen staan er soms dubbel in (al bij opnames dus). Wissel ik dan naar ‘ingeplande opnames ‘ en dan weer naar opname dan staat de opname er opeens 1x in. Kortom…🤷‍♀️geen peil aan op te trekken. Ook de minuten vooraf (ik doe altijd 5 minuten) zijn soms verdrievoudigd. Voorlopig check maar alles. Ik hoop het graag wanneer dat niet meer hoeft. Ruttens 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Nog een probleem erbij: de opnames stoppen telkens tijdens het afspelen. Soms zelfs elke minuut. 
Maps dit niet snel opgelost wordt stappen we over naar een andere provider. We zijn het zat. 

• is een Top Poster
  • 13 reacties
  • 14 maart 2025

Zojuist weer iets. Ik wilde een serie-opname inplannen voor Make up your mind, op RTL 4. Daarbij zag ik 2 afleveringen staan en kwam er maar bij eentje een opname tekentje te staan. Als serie inplannen werkt dus niet. Heb ze nu als enkel opgenomen en hoop dat dit werkt, maar het is geen doen om dit zo wekelijks te moeten bijhouden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen