Skip to main content
Beantwoord

Kijken vanaf begin is niet vanaf begin programma

• 23 februari 2025
  • 6 reacties
  • 37 Bekeken

wirsarreke

hoi, de functie ‘kijken vanaf begin’ werkt niet helemaal zoals zou moeten/zoals je zou verwachten. Bij het gebruik van de functie springt het beeld wel naar het begin van het programma, maar de eerste 30 of 40 seconden zijn er dan afgeknipt. Als je die wil zien, moet ja naar ‘gids’ en dan het vorige programma selecteren en dit vooruit spoelen. Niet erg handig. Kan dit anders?

Wat ook fijn zou zijn is de mogelijkheid om niet rechtsonder in beeld de aftelmodus te zien voor de overstap naar het volgende programma (waar zou je dat als kijker voor nodig hebben?).

groet wirsarreke

Beste antwoord door wirsarreke

Demi van Odido schreef:

Hi ​@wirsarreke, top dat je de voorbeelden stuurt! Klopt het dat je dit alleen ervaart op de NPO zenders? Mocht het ook op een andere zender zijn, laat het ons weten.

In principe hoort het goed te werken, maar het kan zijn dat als er live programma's uitlopen, dat hierdoor de gids niet gelijk loopt met de daadwerkelijke tv. Terugkijken neemt namelijk hierbij de tijden over vanuit de gids. De gids krijgen wij door vanuit de contentleverancier.

Heb je toevallig ook Cloud Opnemen in je pakket zitten? Bij Cloud Opnemen kan je namelijk ook extra tijd instellen voor je opnames. Zo weet je altijd zeker dat het begin erop staat. Handig als je favoriete programma nog op de planning staat! 😊

Hoi Demi, bij opnemen doe ik dat inderdaad. Bij terugkijken kan het niet. Bij KPN had ik dit probleem niet, ik zal eens navragen bij mensen die Ziggo hebben.

Groet wirsarreke

Bekijk origineel

6 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 14722 reacties
  • 24 februari 2025

Hi ​@wirsarreke, goed dat je dit hebt opgemerkt.

Dit zou namelijk wel goed moeten werken. Is dit bij alle programma's of bij specifieke programma's en zenders? Zou je een aantal voorbeelden kunnen aanleveren? Graag ontvang ik dan de datum, tijdstip, programma wat je wilt terugkijken en de zender. Dan kan ik eens kijken of ik hier hetzelfde zie. Dit heeft namelijk te maken met de broadcaster die andere tijden aanlevert dan dat deze in werkelijkheid uitzendt. Kan ook iets aan onze kant zijn, dat kunnen wij snel checken. Anders zouden we dit moeten doorzetten naar de leverancier.

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025

Dag Tommie, bedankt voor je bericht. de eerste die ik gister tegenkwam was Klokhuis 24-2-25 NPO3 18.45u dat bij ‘kijken vanaf begin’ ruim 1 minuut in het programma startte. Anderen die ik testte werkten wel goed. Ik post er meer als ik ze tegenkom. Groet wirsarreke

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025

25-2-25 Ongehoord nieuws NPO1 12.15u

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • 25 februari 2025

25-2-25 NPO2 Kook mee met MAX 12.20u

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Oud-Moderator | Internet + TV
  • 1995 reacties
  • 27 februari 2025

Hi ​@wirsarreke, top dat je de voorbeelden stuurt! Klopt het dat je dit alleen ervaart op de NPO zenders? Mocht het ook op een andere zender zijn, laat het ons weten.

In principe hoort het goed te werken, maar het kan zijn dat als er live programma's uitlopen, dat hierdoor de gids niet gelijk loopt met de daadwerkelijke tv. Terugkijken neemt namelijk hierbij de tijden over vanuit de gids. De gids krijgen wij door vanuit de contentleverancier.

Heb je toevallig ook Cloud Opnemen in je pakket zitten? Bij Cloud Opnemen kan je namelijk ook extra tijd instellen voor je opnames. Zo weet je altijd zeker dat het begin erop staat. Handig als je favoriete programma nog op de planning staat! 😊

wirsarreke
  • Auteur
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
  • Antwoord
  • 28 februari 2025
Demi van Odido schreef:

Hoi Demi, bij opnemen doe ik dat inderdaad. Bij terugkijken kan het niet. Bij KPN had ik dit probleem niet, ik zal eens navragen bij mensen die Ziggo hebben.

Groet wirsarreke

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen